Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO

Η Εισαγγελία του Μπραουνσβάικ ανακοίνωσε συγκεκριμένα ότι ξεκινά έρευνα κατά του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της VW Μάρτιν Βίντερκορν

Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO

  • A-
  • A+

Στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών της Γερμανίας μπήκε από χθες ο πρώην επικεφαλής της Volkswagen, ενώ η Audi ομολόγησε ότι πάνω από 2 εκατ. μοντέλα της είχαν εγκατεστημένο το λογισμικό της εξαπάτησης.

Λίγες ώρες αργότερα ήρθε η σειρά της Skoda, της τσεχικής θυγατρικής της VW, να ανακοινώσει ότι 1,2 εκατ. αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με το «ένοχο» λογισμικό.

Η Εισαγγελία του Μπραουνσβάικ ανακοίνωσε συγκεκριμένα ότι ξεκινά έρευνα κατά του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της VW Μάρτιν Βίντερκορν έπειτα από «καταγγελίες για απάτη σε πώληση οχημάτων με παραποιημένα στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων». Η έρευνα προκλήθηκε μετά την υποβολή τουλάχιστον μιας ντουζίνας σχετικών καταγγελιών προς τη γερμανική Εισαγγελία, συμπεριλαμβανομένης και μιας από την ίδια τη Volkswagen.

Ο Βίντερκορν αναγκάστηκε να παραιτηθεί την περασμένη Τετάρτη υπό το βάρος του τεράστιου σκανδάλου μετά από θητεία περίπου 9 ετών στο τιμόνι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αποχωρώντας από τη Volkswagen ο Βίντερκορν «ανταμείφθηκε» για τις υπηρεσίες του με συνταξιοδοτικό πακέτο 32 εκατ. ευρώ και πιθανή αποζημίωση ακόμη 33,2 εκατ. ευρώ εφόσον αποδειχθεί ότι δεν έχει ευθύνη για το σκάνδαλο.

Γι’ αυτό και στις δηλώσεις του ο Γερμανός έκανε τον... Κινέζο λέγοντας ότι δεν γνώριζε για τη χρήση του λογισμικού που ήταν εγκαταστημένο στα οχήματα της VW και παραποιούσε τις μετρήσεις στους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.

Το Σαββατοκύριακο τα γερμανικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι αρκετά χρόνια πριν κάποια από τα ανώτερα στελέχη της Volkswagen και ένας από τους προμηθευτές τους είχαν προειδοποιήσει για την παράνομη χρήση του εν λόγω λογισμικού.

Εν τω μεταξύ η θυγατρική της VW Audi παραδέχτηκε και αυτή δημοσίως χθες ότι το λογισμικό της εξαπάτησης είχε τοποθετηθεί σε 2,1 εκατ. οχήματά της.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Audi, το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατ. οχήματα στη Δυτική Ευρώπη, σε 557.000 στη Γερμανία και σε περίπου 13.000 στις ΗΠΑ, στις σειρές των μοντέλων Α1, Α3, Α4, Α5, Α6, ΤΤ, Q3 και Q5.

Ταυτοχρόνως η μητρική της Audi ανακοίνωνε στην κινεζική ιστοσελίδα της ότι περίπου 2.000 Tiguan που είχαν εισαχθεί στην Κίνα πιθανότατα έφεραν και αυτά το εν λόγω λογισμικό, ενώ η Νότια Αφρική έμπαινε στη λίστα των χωρών που ερευνούν αν τα οχήματα της VW πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων.

Από την πλευρά της, η συμβουλευτική Hermes EOS επέκρινε δριμύτατα την απόφαση του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen να επιλέξει νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου από το εσωτερικό της στη θέση του παραιτηθέντος Βίντερκορν, αγνοώντας την ευκαιρία για ένα «πραγματικό νέο ξεκίνημα».

Ο νέος επικεφαλής

Την περασμένη Παρασκευή το εποπτικό συμβούλιο του κολοσσού εξέλεξε νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον επικεφαλής της θυγατρικής Porsche, Ματίας Μίλερ, και πρόεδρο τον μέχρι τότε οικονομικό διευθυντή Χανς Ντίτερ Ποτς.

«Η επιλογή αυτή εγείρει αμφιβολίες για τον αν οι βασικοί μέτοχοι της VW έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη μιας θεμελιώδους μεταρρύθμισης και ενός πραγματικού νέου ξεκινήματος», τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθυντής της Hermes EOS, Χανς Κρίστοφ Χιρτ.

Ο Ματίας Μίλερ, πάντως, στην πρώτη του δήλωση αμέσως μετά την εκλογή του, τόνισε ότι ο πρώτος του στόχος είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Από την έναρξη του σκανδάλου η μετοχή της Volkswagen έχει απολέσει περίπου το 33% της αξίας της, ενώ ανάλογη ζημιά έχει υποστεί και η εμπορική της επωνυμία.

Τα πρόστιμα που ο όμιλος θα κληθεί να καταβάλει αποτιμώνται σε δισ. ευρώ, ενώ τεράστιο θα είναι και το κόστος ανάκλησης των οχημάτων που έχουν ενσωματωμένο το λογισμικό-απάτη.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
Οι επιχειρήσεις στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους στη Γερμανία παραδοσιακά (από την εποχή του Μπίσμαρκ) λειτουργούσαν μέσω συνασπισμών, δημιουργώντας κοινές δομές πωλήσεων, ελαχιστοποιώντας τον μεταξύ...
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βρόμικα» κόλπα
Με τη χειρότερη κρίση της ιστορίας της απειλείται η Volskwagen λόγω της απληστίας των διοικούντων της. Η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ διέταξε τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία...
«Βρόμικα» κόλπα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
Πίσω από τα σίδερα της φυλακής πέρασε το περασμένο Σαββατοκύριακο ανώτατο στέλεχος της Volkswagen που πριν από λίγους μήνες ισχυριζόταν σε επιτροπή του βρετανικού Κοινοβουλίου ότι η γνωστή απάτη της γερμανικής...
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποινές φυλάκισης για το Dieselgate ζήτησε Νορβηγός αξιωματούχος του ΟΗΕ
«Η εσκεμμένη εξαπάτηση πρέπει να τιμωρείται», υπογράμμισε ο Νορβηγός εκτελεστικός διευθυντής του Περιβαλλοντικού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών, Ερικ Σόλχεϊμ, σε δηλώσεις του για το σκάνδαλο του παράνομου...
Ποινές φυλάκισης για το Dieselgate ζήτησε Νορβηγός αξιωματούχος του ΟΗΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
21.000 «πειραγμένα» Volkswagen στην Ελλάδα
Υπερβαίνουν τις 21.000 τα οχήματα της Volkswagen που κυκλοφορούν στη χώρα μας και χρησιμοποιούν λογισμικό για την παράνομη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Πρόκειται για το σκάνδαλο της γερμανικής...
21.000 «πειραγμένα» Volkswagen στην Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας