Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κατακρημνίζεται η αξία της VW

Ακτιβιστές της Greenpeace διαμαρτυρήθηκαν έξω από την κεντρική πύλη του εργοστασίου στο Βόλφσμπουργκ

ΑP PHOTO/ MICHAEL SOHN

Κατακρημνίζεται η αξία της VW

  • A-
  • A+

Πίσω από το σκάνδαλο φαίνεται ότι κρύβεται η φιλοδοξία να καταστεί η Volkswagen πάση θυσία, ακόμη και με απάτες, νούμερο 1 αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου ξεπερνώντας την Toyota

Ακόμη και η Ινδία ξεκίνησε έρευνες προκειμένου να διαπιστώσει αν τα οχήματα της VW εκπέμπουν ρύπους υψηλότερους από τα επιτρεπόμενα όρια

Περίπου το 1/3 της αξίας της έχει χάσει το brand της Volkswagen από την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, ενώ μέχρι και η… Ινδία εξήγγειλε χθες έρευνες για τα ρυπογόνα οχήματα του γερμανικού κολοσσού.

Σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση της βρετανικής εταιρείας αξιολόγησης εμπορικών επωνυμιών Brand Finance, το εμπορικό σήμα της Volkswagen ήταν νωρίτερα φέτος λίγο μεγαλύτερο από 31 δισ. δολάρια.

«Στο επίπεδο αυτό ήταν το τρίτο μεγαλύτερο brand αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλον τον κόσμο. Ομως, μετά την αμαύρωση αυτού από το σκάνδαλο, έχει χάσει περίπου 10 δισ. ευρώ από την αξία του», εκτιμά διευθύνων σύμβουλος της Brand Finance, Ντέιβιντ Χέι.

Ο Βρετανός τονίζει ότι εκείνο που εκπλήσσει περισσότερο ήταν η ευκολία με την οποία αποκαλύφθηκαν οι δραστηριότητες της εταιρείας αλλά και ότι η VW ήταν πρόθυμη να βάλει σε κίνδυνο το πιο πολύτιμο περιουσιακό της στοιχείο. «Αντί για Das Auto (Το Αυτοκίνητο) το motto της VW θα ήταν πιο κατάλληλο να αλλάξει σε… Crass Auto» (Ηλίθιο Αυτοκίνητο).

«Tο γεγονός όμως ότι μια τέτοια γερμανική εμπορική επωνυμία, "το αυτοκίνητο του λαού", συμπεριφέρθηκε με αυτόν τον τρόπο, απειλώντας με καταστροφή δεκαετίες συσσωρευμένης υπεραξίας και συκοφάντηση των πρακτικών της γερμανικής βιομηχανίας, όπως άλλωστε και το σκάνδαλο δωροδοκιών της Siemens, αποτελεί ένδειξη μιας ευρύτερης ασθένειας. Με τα ρεπορτάζ να δείχνουν ότι και η BMW έχει εμπλακεί, η ζημία της εμπορικής επωνυμίας του γερμανικού έθνους μπορεί να είναι μεγάλη. Το status της Γερμανίας ως πιο ισχυρό εθνικό brand στον κόσμο είναι υπό απειλή».

Αυτό που όπως φαίνεται οδήγησε τη διοίκηση της VW στην ανάληψη αυτού του τεράστιου ρίσκου και μάλιστα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν μάλλον η υπέρ το δέον τεράστια φιλοδοξία της. Στόχος του παραιτηθέντος διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν ήταν να γίνει η VW πάση θυσία νούμερο 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ξεπερνώντας την Toyota. Ακόμη και με απάτες.

Ερευνα για το λογισμικό

Εν τω μεταξύ, αυξάνεται μέρα με τη μέρα ο αριθμός των χωρών που εξαγγέλλουν έρευνες για τα οχήματα της Volkswagen που φέρουν το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων κατά τους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.

Η νορβηγική αστυνομία ανακοίνωσε χθες ότι ξεκινάει έρευνα για να διαπιστώσει αν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πουλήσει τέτοια οχήματα στη σκανδιναβική χώρα. Η Αυστραλία ζήτησε εξηγήσεις από την VW για το αν τα οχήματα που πωλεί εκεί φέρουν το λογισμικό-απάτη.

Η μεγαλύτερη πλάκα όμως είναι ότι ακόμη και η Ινδία (στους χαοτικούς δρόμους των μεγαλουπόλεων της οποίας δύσκολα τη βγάζεις καθαρή χωρίς μπουκάλα οξυγόνου χειρός ) ξεκίνησε έρευνες προκειμένου να διαπιστώσει αν τα οχήματα της VW εκπέμπουν ρύπους υψηλότερους από τα επιτρεπόμενα στη χώρα όρια.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν ξεμπρόστιασε μόνο την υποκρισία του γερμανικού κολοσσού αλλά και των κυβερνήσεων της Ε.Ε., οι οποίες όπως φαίνεται νοιάζονται πολύ περισσότερο για τα συμφέροντα των επιχειρήσεων...
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέσεις στοργής
Με τη συμπλήρωση δύο ετών από την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate οι Γερμανοί ψηφίζουν και εκλέγουν, όπως όλα δείχνουν, ξανά Μέρκελ, προς χάριν των αυτοκινητοβιομηχάνων. Οι βαθιές σχέσεις στοργής μεταξύ της...
Σχέσεις στοργής
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
Οι επιχειρήσεις στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους στη Γερμανία παραδοσιακά (από την εποχή του Μπίσμαρκ) λειτουργούσαν μέσω συνασπισμών, δημιουργώντας κοινές δομές πωλήσεων, ελαχιστοποιώντας τον μεταξύ...
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γνώριζαν οι Γερμανοί
Ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις αποκτά το σκάνδαλο της Volkswagen, αφού χτυπά πλέον την ίδια τη γερμανική κυβέρνηση. Παρ’ ότι το αρνήθηκε επιμόνως χθες, το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών γνώριζε την απάτη...
Γνώριζαν οι Γερμανοί
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βρόμικα» κόλπα
Με τη χειρότερη κρίση της ιστορίας της απειλείται η Volskwagen λόγω της απληστίας των διοικούντων της. Η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ διέταξε τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία...
«Βρόμικα» κόλπα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας