Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βρόμικα» κόλπα

Η αποκάλυψη της απάτης οδήγησε χθες τη μετοχή της Volkswagen σε πτώση 22%, στα 126,40 ευρώ – το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά ετών

«Βρόμικα» κόλπα

  • A-
  • A+

Με τη χειρότερη κρίση της ιστορίας της απειλείται η γερμανική Volskwagen λόγω της απληστίας των διοικούντων της.

Η αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ διέταξε την περασμένη Παρασκευή τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου να ανακαλέσει 482.000 πετρελαιοκίνητα οχήματά της, καθώς διαπίστωσε ότι αυτά είχαν ενσωματωμένο λογισμικό που αλλοίωνε τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπής ρύπων.

Το λογισμικό αυτό λειτουργούσε μόνο όταν τα αυτοκίνητα περνούσαν από επίσημους ελέγχους για εκπομπές ρύπων. Επρόκειτο για ένα σύστημα αναστολής, το οποίο μείωνε δραστικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Εκτός ελέγχων, όμως, στη διάρκεια της κανονικής οδήγησης, τα αυτοκίνητα αυτά μόλυναν το περιβάλλον έως και 40 φορές περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια. Σκοπός της εξαπάτησης αρχών και καταναλωτών, η αύξηση των πωλήσεων των «καθαρών» ντιζελοκίνητων της VW στις ΗΠΑ.

Τώρα, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο 37.500 δολαρίων ανά όχημά της, κάτι που σημαίνει ότι η «καμπάνα» μπορεί να αγγίξει συνολικά ακόμη και τα 18 δισ. ευρώ.

Θα κληθεί ακόμη να καλύψει το υπέρογκο κόστος ανάκλησης και «διόρθωσης» των πειραγμένων οχημάτων της, ενώ πολύ πιθανή θεωρείται και η άσκηση ποινικών διώξεων τόσο εναντίον της εταιρίας όσο και των διοικούντων.

Τη μεγαλύτερη ζημιά όμως ενδέχεται να υποστεί η εμπορική επωνυμία της, που εδώ και χρόνια υποτίθεται ότι αποτελεί το πρότυπο της εμπιστοσύνης, της τεχνολογικής υπεροχής και της οικονομίας καυσίμου στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

Η απαξίωση του πανίσχυρου brand της VW είναι πιθανότατα και ο πιο σοβαρός κίνδυνος, αφού λεφτά για να πληρώσει τα παραπάνω έχει: τον Ιούνιο τα διαθέσιμα της άγγιζαν τα 21,5 δισ. ευρώ, ενώ οι εκτιμήσεις τα ανέβαζαν στα 30 δισ. ευρώ ώς το τέλος του έτους.

Η αποκάλυψη της απάτης από τις αμερικανικές αρχές οδήγησε πάντως χθες τη μετοχή της γερμανικής εταιρείας σε πτώση 22%, στα 126,40 ευρώ – το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά ετών.

Η βουτιά αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της χρηματιστηριακής αξία της Volkswagen κατά 16 δισ. ευρώ στα 60,4 δισ. ευρώ.

Η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας παραδέχθηκε την επί σειρά ετών εξαπάτηση των αμερικανικών περιβαλλοντικών αρχών και εξέφρασε τη «βαθιά της θλίψη».

Ο διευθύνων σύμβουλος Βίντερκορν δήλωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται στο πλαίσιο της έρευνας και παρήγγειλε τη δική της εξωτερική έρευνα. Ακόμη ότι «λυπάται βαθύτατα» για την παραβίαση της εμπιστοσύνης του κοινού και ότι θα κάνει «οτιδήποτε είναι αναγκαίο για να αντιστρέψει τη ζημιά που προκάλεσε».

Μιλώντας στον χθεσινό «Guardian», o Ντέιβιντ Μπέιλι, καθηγητής Βιομηχανικής Στρατηγικής στο Aston University επεσήμανε ότι, πέραν των επιπτώσεων που θα έχει η αποκάλυψη της απάτης για τη Volkswagen, ενδεχομένως να υπάρξει αντίκτυπος για το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Οι κρατικές αρχές θα κάνουν πιο επιστάμενους ελέγχους στη συνέχεια και οι εταιρείες θα χρειαστεί να προσπαθήσουν πολύ, προκειμένου να τις πείσουν για την καθαρότητα των οχημάτων τους. Υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου», τόνισε.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
Πίσω από τα σίδερα της φυλακής πέρασε το περασμένο Σαββατοκύριακο ανώτατο στέλεχος της Volkswagen που πριν από λίγους μήνες ισχυριζόταν σε επιτροπή του βρετανικού Κοινοβουλίου ότι η γνωστή απάτη της γερμανικής...
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποινές φυλάκισης για το Dieselgate ζήτησε Νορβηγός αξιωματούχος του ΟΗΕ
«Η εσκεμμένη εξαπάτηση πρέπει να τιμωρείται», υπογράμμισε ο Νορβηγός εκτελεστικός διευθυντής του Περιβαλλοντικού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών, Ερικ Σόλχεϊμ, σε δηλώσεις του για το σκάνδαλο του παράνομου...
Ποινές φυλάκισης για το Dieselgate ζήτησε Νορβηγός αξιωματούχος του ΟΗΕ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
8,5 εκατ. πετρελαιοκίνητα ανακαλεί η Volkswagen στην Ε.Ε.
Την ανάκληση 8,5 εκατομμυρίων πετρελαιοκίνητων οχημάτων με το λογισμικό παραποίησης των ελέγχων για τις εκπομπές ρύπων από τις χώρες της Ε.Ε. ανακοίνωσε χθες η Volkswagen ενώ ανακαλεί και τα 2,4 εκατομμύρια...
8,5 εκατ. πετρελαιοκίνητα ανακαλεί η Volkswagen στην Ε.Ε.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO
Στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών της Γερμανίας μπήκε από χθες ο πρώην επικεφαλής της Volkswagen, ενώ η Audi ομολόγησε ότι πάνω από 2 εκατ. μοντέλα της είχαν εγκατεστημένο το λογισμικό της εξαπάτησης επίσης...
Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
Περίπου το 1/3 της αξίας της έχει χάσει το brand της Volkswagen από την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, ενώ μέχρι και η… Ινδία εξήγγειλε χθες έρευνες για τα ρυπογόνα οχήματα του...
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν ξεμπρόστιασε μόνο την υποκρισία του γερμανικού κολοσσού αλλά και των κυβερνήσεων της Ε.Ε., οι οποίες όπως φαίνεται νοιάζονται πολύ περισσότερο για τα συμφέροντα των επιχειρήσεων...
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας