Η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξαν σε συμφωνία για τη διαμάχη που υπήρχε σχετικά με το μέλλον των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η συμφωνία επιτρέπει την ταξινόμηση νέων οχημάτων με τέτοιους κινητήρες ακόμη και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούν μόνο κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.
Με ανάρτησή του στο Twitter, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Φρανς Τίμερμανς ανακοίνωσε ότι υπάρχει «συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ενώ ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Βόλκερ Βίσινγκ, έγραψε στο Twitter ότι άνοιξε ο δρόμος για ταξινόμηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν μόνο κλιματικά ουδέτερα καύσιμα και μετά το 2035.
Η λήψη απόφασης για την αρχική πρόταση των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με νέα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα είχε αναβληθεί λόγω της αντίθεσης της Γερμανίας. Η Ε.Ε. ήθελε να απαγορεύσει την πώληση όλων των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η Γερμανία είχε ζητήσει εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που καίνε ηλεκτρονικά καύσιμα, υποστηρίζοντας ότι τέτοια καύσιμα μπορούν να παραχθούν με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άνθρακα που απορροφάται από την ατμόσφαιρα, ώστε να μην εκπέμπουν περαιτέρω επικίνδυνα αέρια στην ατμόσφαιρα επηρεάζοντας το κλίμα.
Ο Βόλκερ Βίσινγκ δήλωσε ότι υπάρχει συμφωνία για συγκεκριμένα διαδικαστικά βήματα και ότι ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έχει γίνει δεσμευτικό. «Θέλουμε να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι το φθινόπωρο του 2024», σημείωσε.
Ο Φρανς Τίμερμανς επισήμανε ότι «θα εργαστούμε τώρα για να εγκριθεί το συντομότερο δυνατό ο κανονισμός για τα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα».
Το ζήτημα των μηχανών εσωτερικής καύσης έχει δημιουργήσει και εσωτερική σύγκρουση στη γερμανική κυβέρνηση, καθώς οι Πράσινοι ζητούν πλήρη απαγόρευσή τους, ενώ οι Φιλελεύθεροι Δημοκράτες, στους οποίους ανήκει ο Βίσινγκ, επέμενε στην παράταση χρήσης τους.
Ενάντια στην πανευρωπαϊκή απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν ταχθεί και οι Χριστιανοδημοκράτες που είναι στην αντιπολίτευση, προειδοποιώντας ότι θα έβλαπτε την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Επίσης, όσοι απορρίπτουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ως επικίνδυνους για το κλίμα, υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία ηλεκτρικής μπαταρίας ταιριάζει καλύτερα στα επιβατικά αυτοκίνητα και τα πολύτιμα συνθετικά καύσιμα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όπου δεν είναι εφικτή καμία άλλη επιλογή, όπως στην αεροπορία.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας