• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    40°C 37.2°C / 42.9°C
    1 BF
    23%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.0°C / 42.7°C
    1 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.1°C / 43.2°C
    3 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.9°C / 40.3°C
    2 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    3 BF
    49%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    41°C 35.7°C / 42.0°C
    4 BF
    9%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    38°C 38.4°C / 38.4°C
    2 BF
    10%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    40°C 33.6°C / 41.3°C
    3 BF
    11%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 37.2°C
    3 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 36.9°C
    2 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.1°C / 36.4°C
    3 BF
    26%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.6°C / 34.7°C
    2 BF
    36%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 37.9°C
    3 BF
    55%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    41°C 33.5°C / 40.9°C
    2 BF
    20%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 41.1°C
    3 BF
    10%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.3°C / 42.8°C
    3 BF
    32%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    41°C 39.0°C / 43.2°C
    0 BF
    13%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.3°C / 34.3°C
    3 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.1°C / 42.8°C
    4 BF
    24%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    39°C 38.8°C / 38.8°C
    5 BF
    11%
AP Photo/Frank Augstein
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

H Uber αναγνωρίζει συνδικάτο!

  • A-
  • A+
Συμφωνία-ορόσημο στη Βρετανία ● Η αναγνώριση του συνδικάτου έρχεται περίπου τρεις μήνες μετά την τελεσίδικη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας που έκρινε ότι οι οδηγοί της Uber είναι κανονικοί εργαζόμενοι και όχι συμβασιούχοι συνεργάτες, με δικαιώματα ενός ελάχιστου εγγυημένου ωρομισθίου, επιδόματος υγείας, πληρωμένων διακοπών και συνταξιοδοτικών εισφορών.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η Uber αναγνώρισε για πρώτη φορά συνδικάτο στη Βρετανία σε μια συμφωνία-ορόσημο για τον αγώνα των εργαζομένων της gig economy για αξιοπρεπείς αμοιβές, εργασιακά δικαιώματα και όρους εργασίας. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε προχθές αργά το βράδυ δίνει στο βρετανικό συνδικάτο GMB το δικαίωμα να εκπροσωπεί τους 70.000 μη επαγγελματίες οδηγούς που απασχολεί η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το GMB, που αριθμεί πάνω από 620.000 μέλη σε όλη τη Βρετανία, θα έχει πρόσβαση στους κόμβους συσκέψεων των οδηγών προκειμένου να τους βοηθά και να τους υποστηρίζει, ενώ θα συζητά κάθε τρεις μήνες με τη διοίκηση για θέματα που τους απασχολούν. Θα μπορεί επίσης να εκπροσωπεί τους οδηγούς ακόμη και αν αυτοί χάσουν την πρόσβασή τους στην εφαρμογή της Uber. Οι οδηγοί από την πλευρά τους δεν θα γίνουν αυτόματα μέλη τoυ συνδικάτου αλλά θα μπορούν να εγγραφούν σε αυτό προκειμένου να συμμετέχουν στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Η συμφωνία αναγνώρισης του συνδικάτου έρχεται περίπου τρεις μήνες μετά την τελεσίδικη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας που έκρινε ότι οι οδηγοί της Uber είναι κανονικοί εργαζόμενοι και όχι συμβασιούχοι συνεργάτες, με δικαιώματα ενός ελάχιστου εγγυημένου ωρομισθίου, επιδόματος υγείας, πληρωμένων διακοπών και συνταξιοδοτικών εισφορών.

Μετά την απόφαση αυτή η Uber αναγκάστηκε να εγγυηθεί ότι θα παρέχει τα παραπάνω δικαιώματα στους 70.000 οδηγούς της στο Ηνωμένο Βασίλειο, όχι όμως και στους υπόλοιπους 30.000 διανομείς που απασχολεί στην υπηρεσία παράδοσης φαγητού Uber Eat. Για τους τελευταίους δεν ισχύει η προχθεσινή συμφωνία αναγνώρισης.

Μεταξύ των θεμάτων που θα κληθεί να επιλύσει το GMB είναι το νέο σχήμα πληρωμών της Uber που έως τώρα αγνοεί επιδεικτικά την απόφαση του δικαστηρίου για τον εργάσιμο χρόνο των οδηγών. Το δικαστήριο αποφάσισε ότι ο χρόνος αυτός θα πρέπει να υπολογίζεται από τη στιγμή που οι οδηγοί συνδέονται με την πλατφόρμα της Uber και δηλώνουν διαθέσιμοι για εργασία έως ότου αποσυνδέονται από αυτήν και όχι μόνο για το διάστημα μεταφοράς των πελατών όπως ισχυρίζεται και πράττει η Uber.

To συνδικάτο App Drivers & Couriers Union (ADCU), τα μέλη του οποίου ήταν οι βασικοί ενάγοντες κατά της Uber και οι εργαζόμενοι που τράβηξαν τα μεγαλύτερα ζόρια στην 4ετή δικαστική διαμάχη που τελεσιδίκησε στο Ανώτατο Δικαστήριο, καλωσόρισε τη συμφωνία αναγνώρισης. Διεμήνυσε όμως ότι το ίδιο δεν προτίθεται να υπογράψει ανάλογη συμφωνία αναγνώρισης με την Uber καθώς αυτή «συνεχίζει να παραβιάζει βασικές παραμέτρους της εργασιακής νομοθεσίας, όπως το δικαίωμα στον κατώτατο μισθό και διακοπές για όλο τον χρόνο εργασίας, ενάντια στην πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου».

Δικαιοσύνη

Η Uber, όπως και πολλές ακόμη πλατφόρμες απασχόλησης διανομέων και ταχυμεταφορών, είχε υποστηρίξει ότι οι οδηγοί της ήταν ανεξάρτητοι αυτοαπασχολούμενοι «εταίροι» και δεν δικαιούνταν βασικά εργασιακά δικαιώματα. Στον δικαστικό αγώνα που ξεκίνησε το 2016, το GMB είχε στηρίξει τους οδηγούς.

Ο επικεφαλής του GMB, Μιξ Ριξ, τόνισε χθες σε δηλώσεις του ότι η πρωτοποριακή συμφωνία μεταξύ GMB και Uber θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο βήμα για μια δικαιότερη επαγγελματική ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Δείχνει ότι οι εταιρείες της gig economy δεν χρειάζεται να αποτελούν την Αγρια Δύση στο μέτωπο των εργασιακών δικαιωμάτων.

Η συμφωνία αποτελεί πάντως ένα βήμα μπροστά σε σχέση με τη συμφωνία που είχε υπογράψει το GMB με την εταιρεία ταχυμεταφορών Hermes το 2019, η οποία παρείχε μεν στους οδηγούς εγγυημένο ελάχιστο ωρομίσθιο και πληρωμένες διακοπές, αλλά δεν τους αναγνώριζε ως εργαζόμενους. Με βάση εκείνη τη συμφωνία οι οδηγοί συνέχιζαν να εκλαμβάνονται ως αυτοαπασχολούμενοι, μπορούσαν όμως να επιλέξουν συμβάσεις με καλύτερα δικαιώματα.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γιατί έμειναν χωρίς σωματείο στην Amazon
Η μάχη δόθηκε σε μια Πολιτεία του αμερικανικού Νότου, όπου παραδοσιακά υπάρχει καχυποψία απέναντι στον συνδικαλισμό και η αποβιομηχάνιση των τελευταίων δεκαετιών δημιούργησε στρατιές ανέργων και εξαθλιωμένων.
Γιατί έμειναν χωρίς σωματείο στην Amazon
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Uber:αλλαγή σελίδας ή μήπως ντρίμπλα;
Αλλαγή σελίδας στα εργασιακά ανακοίνωσε η Uber υποσχόμενη κατώτατο μισθό, πληρωμένες διακοπές και συνταξιοδοτικές εισφορές για τους οδηγούς της στη Βρετανία, ωστόσο το μόνο που φαίνεται να αλλάζει είναι ο...
Uber:αλλαγή σελίδας ή μήπως ντρίμπλα;
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραπλανά η Uber, για να μην πληρώσει
Ισχυρίζεται ότι μικρός αριθμός οδηγών μπορούν να θεωρηθούν εργαζόμενοι, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου της Βρετανίας • Απορρίπτουν τους ισχυρισμούς οι δικηγόροι των εργαζομένων.
Παραπλανά η Uber, για να μην πληρώσει
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ψηφιακοί... ρουφιάνοι
Οι επικεφαλής κάποιων από τα μεγαλύτερα εργατικά συνδικάτα και ομοσπονδίες της Ε.Ε. ζήτησαν από την Κομισιόν να ξεκινήσει άμεσα έρευνα κατά της Amazon για ενδεχόμενη προσπάθεια παράνομης παρακολούθησης των...
Ψηφιακοί... ρουφιάνοι
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κλείδωσαν» κέρδη οι εργάτες της General Motors
Οι περίπου 49.000 εργάτες της General Motors -μέλη του συνδικάτου UAW- κατάφεραν να οδηγήσουν τη διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια αρκετά ευνοϊκή γι’ αυτούς σύμβαση εργασίας που θα ισχύσει...
«Κλείδωσαν» κέρδη οι εργάτες της General Motors
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φρένο στα ωράρια-«λάστιχο»
Ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ευαγγελίζεται επταήμερα, θάνατο του οκτάωρου και ακόμη πιο ελαστικά ωράρια εργασίας μια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου έπεσε καταπέλτης σε όσους εργοδότες φιλοδοξούσαν ότι μέσω...
Φρένο στα ωράρια-«λάστιχο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας