Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πάνω από 400 δισ. οι ζημιές στις παγκόσμιες αερομεταφορές
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πάνω από 400 δισ. οι ζημιές στις παγκόσμιες αερομεταφορές

  • A-
  • A+
Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA) εκτιμά ότι το νέο κύμα της πανδημίας, που είναι σε πλήρη εξέλιξη, θα έχει ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως.

Τουλάχιστον 410 δισ. δολάρια θα χάσει παγκόσμια φέτος ο κλάδος των αερομεταφορών λόγω της τεράστιας μείωσης της αεροπορικής κίνησης που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19.

Αυτό εκτιμά η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA), η οποία προβλέπει μείωση 60% της αεροπορικής κίνησης στην Ευρώπη. Η ανάκαμψη της κίνησης, κατά την ΙΑΤΑ, παραμένει αβέβαιη λόγω των συνεχιζόμενων περιορισμών στις μετακινήσεις.

Ενώ η κίνηση στην Ευρώπη ανέκαμψε τους τελευταίους μήνες από την κατάρρευση του -παγκόσμιας καραντίνας- Απριλίου, παραμένει τουλάχιστον 50% χαμηλότερη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, λέει η ΙΑΤΑ που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

Η ένωση εκτιμά ότι το νέο κύμα της πανδημίας που είναι σε πλήρη εξέλιξη θα έχει ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως.

Η ΙΑΤΑ επισημαίνει επίσης ότι περισσότερες από 7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον αεροπορικό κλάδο και στον τουρισμό βρίσκονται υπό απειλή στην Ευρώπη, έναντι 6 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας που προέβλεπε ότι απειλούνται τον Ιούνιο.

Στη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία, η μείωση της επιβατικής κίνησης φέτος εκτιμάται στο 65% στην Ισπανία και στο 63% στην Ιταλία.

Η ευρωπαϊκή χώρα με το μεγαλύτερο πλήγμα εκτιμάται ότι θα είναι η Νορβηγία, όπου η μείωση της επιβατικής κίνησης θα φτάσει 79%. Η Ενωση δεν αναμένει η αεροπορική κίνηση να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν από τα ελληνικά αεροδρόμια το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου έφτασε τα 9 εκατομμύρια, με πτώση 74,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, οπότε είχαν διακινηθεί 34,7 εκατομμύρια επιβάτες.

Το ίδιο διάστημα οι πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας έφτασαν στις 115.402 (67.340 εσωτερικού και 48.062 εξωτερικού), παρουσιάζοντας πτώση 60,3%, σε σχέση με πέρσι (290.859 πτήσεις).

Τι σημαίνει αυτό οικονομικά για τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί με σχετική ακρίβεια. Η Aegean έχει ισχυριστεί ότι οι μηνιαίες απώλειες εσόδων φτάνουν τα 34 εκατ. ευρώ.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δημιουργική ασάφεια από Κομισιόν για τα vouchers των αεροπορικών εταιρειών
Αν και η Επιτροπή επιμένει ότι οι εταιρείες πρέπει να αποζημιώσουν τους επιβάτες, εμφανίζεται αδύναμη να συντονίσει τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών της Ε.Ε.
Δημιουργική ασάφεια από Κομισιόν για τα vouchers των αεροπορικών εταιρειών
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο πακέτο διάσωσης ζητούν οι αεροπορικές για την επιβίωσή τους
Υπολογίζοντας για φέτος μείωση στα έσοδα της τάξεως των 418 δισ. δολαρίων η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών ζητά από τις κυβερνήσεις νέα χρηματοδότηση και αλλαγή των κανόνων καραντίνας.
Νέο πακέτο διάσωσης ζητούν οι αεροπορικές για την επιβίωσή τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Χασούρα» μέχρι και 1 δισ. το 2020 για τη βρετανική αεροπορική EasyJet
Η βρετανική αεροπορική ανακοίνωσε πως οι ζημιές στα ταμεία της ενδέχεται να ξεπεράσουν το 1 δισ. για το 2020 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στον αεροπορικό κλάδο.
«Χασούρα» μέχρι και 1 δισ. το 2020 για τη βρετανική αεροπορική EasyJet
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αργούν οι εκταμιεύσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης
Καθυστερούν σημαντικά οι διαδικασίες για την εκταμίευση των ποσών του Ταμείου Ανάκαμψης γεγονός που λούζει με κρύο ιδρώτα της κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη με το δεύτερο κύμα της πανδημίας να δείχνει ήδη τα...
Αργούν οι εκταμιεύσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας