Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών για τη διάσωση της Lufthansa

Και τα 222 περιστατικά στα οποία οι πιλότοι εμπόδισαν απελάσεις αφορούν την εταιρεία Lufthansa και τη θυγατρική της Eurowings

ΑΠΕ ΜΠΕ/Lufthansa/Jens Goerlich

Συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών για τη διάσωση της Lufthansa

  • A-
  • A+

Δεκτή έκανε το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Lufthansa τη συμφωνία που επετεύχθη αργά χθες βράδυ μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την διάσωση της αεροπορικής εταιρείας, η οποία επλήγη σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού.

Tτο Εκτελεστικό Συμβούλιο ανακοίνωσε ότι αποδέχεται τις δεσμεύσεις που ανέλαβε το Βερολίνο έναντι της Κομισιόν, προκειμένου η εταιρία να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ από το γερμανικό Οικονομικό ταμείο Σταθεροποίησης (WSF).

Η συμφωνία Βερολίνου - Βρυξελλών προβλέπει ότι η Lufthansa θα αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την Lufthansa, το πεδίο των προϋποθέσεων που απαιτούνται κατά την άποψη της Επιτροπής περιορίστηκε σε σχέση με τις αρχικές ενδείξεις.

Η εφημερίδα Handelsblatt, η οποία μετέδωσε πρώτη την είδηση για την συμφωνία, είχε αναφερθεί νωρίτερα σε απαίτηση της Κομισιόν για απόσυρση 20 αεροσκαφών και ανάλογου αριθμού σλοτ.

«Η Lufthansa είναι επομένως υποχρεωμένη να μεταβιβάσει σε κάποιον από τους ανταγωνιστές της στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου έως και 24 δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης, δηλαδή τρεις απογειώσεις/προσγειώσεις ανά αεροσκάφος την ημέρα, για την στάθμευση έως και τεσσάρων αεροσκαφών. Για ενάμιση χρόνο, αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε νέους ανταγωνιστές στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Εάν κανένας ανταγωνιστής δεν αξιοποιήσει αυτή την επιλογή, θα επεκταθεί στους υπάρχοντες ανταγωνιστές στα δύο αεροδρόμια», διευκρίνισε η εταιρία και πρόσθεσε ότι τα δικαιώματα θα παραχωρηθούν με διαδικασία πλειοδοσίας και μπορούν να είναι στην κατοχή μόνο ευρωπαίου ανταγωνιστή, ο οποίος δεν έχει και ο ίδιος δεχθεί σημαντική κρατική βοήθεια λόγω της πανδημίας.

Επόμενα βήματα: η συμφωνία με την γερμανική κυβέρνηση, αλλά και οι δεσμεύσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να εγκριθούν –πιθανόν την Δευτέρα– από το Ελεγκτικό Συμβούλιο της εταιρείας, ενώ κατόπιν η βοήθεια από το WSF θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa.

Εφόσον τελικά δεχθεί την ενίσχυση των 9 δισεκ. ευρώ, η Lufthansa θα λάβει το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο. Ακολουθούν η Adidas (≈3 δισεκ.) και η TUI (1,8 δισεκ.).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Reuters: Με τις ευχές Τραμπ πιθανή εξαγορά του TikTok από τη Microsoft
Οργή στην Κίνα έχει προκαλέσει η πληροφορία ότι ο Αμερικανός πρόεδρος έδωσε την άδεια στην εταιρεία Microsoft να εξαγοράσει την εφαρμογή TikTok, αρκεί να το κάνει μέσα σε διάστημα 45 ημερών.
Reuters: Με τις ευχές Τραμπ πιθανή εξαγορά του TikTok από τη Microsoft
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Reuters: Συμφωνία με τις ΗΠΑ επιζητεί ο ιδιοκτήτης του TikTok
Ο κινεζικός όμιλος ByteDance φαίνεται να βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για την πλήρη εκχώρηση τού μέσου κοινωνικής δικτύωσης TikTok στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να παραμείνει η δημοφιλής εφαρμογή στη χώρα αυτή.
Reuters: Συμφωνία με τις ΗΠΑ επιζητεί ο ιδιοκτήτης του TikTok
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ντηλ για τουριστικούς πράκτορες στην ΕΕ με... κρατικές εγγυήσεις 
Ένα μεγάλο δωράκι έλαβαν οι Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι Βρυξέλλες ενέκριναν το γερμανικό σχέδιο για ταμείο εγγυήσεων για τα τουριστικά voucher ύψους 840 εκατομμυρίων ευρώ.
Ντηλ για τουριστικούς πράκτορες στην ΕΕ με... κρατικές εγγυήσεις 
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Covid-19: Βαρύτατες οι απώλειες για την αυτοκινητοβιομηχανία
Ένας από τους τομείς που έχει πληγεί σημαντικά από τον κορονοϊό και τα μέτρα καραντίνας είναι εκείνος των αυτοκινητοβιομηχανιών, με εταιρείες κολοσσούς να ανακοινώνουν μεγάλες απώλειες ήδη από τις πρώτες...
Covid-19: Βαρύτατες οι απώλειες για την αυτοκινητοβιομηχανία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας