Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημιουργική ασάφεια από Κομισιόν για τα vouchers των αεροπορικών εταιρειών

Αεροδρόμιο Κορκ, Ιρλανδία

© David Ribeiro | Dreamstime.com

Δημιουργική ασάφεια από Κομισιόν για τα vouchers των αεροπορικών εταιρειών

  • A-
  • A+
Αν και η Επιτροπή επιμένει ότι οι εταιρείες πρέπει να αποζημιώσουν τους επιβάτες, εμφανίζεται αδύναμη να συντονίσει τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών της Ε.Ε.

Τα δικαιώματα των καταναλωτών είναι μείζον θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσει η Ε.Ε. όσον αφορά τις αποζημιώσεις των ταξιδιωτών που λόγω της πανδημίας δεν μπόρεσαν είτε να ταξιδέψουν είτε να κάνουν προγραμματισμένες και προπληρωμένες εν μέρει ή στο σύνολό τους διακοπές. Αεροπορικές εταιρείες και επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα προκρίνουν αντί αποζημίωσης την παροχή voucher (κουπόνια) και έχουν στο πλευρό τους τουλάχιστον 12 κυβερνήσεις χωρών-μελών της Ε.Ε., μεταξύ των οποίων και η ελληνική.

Σημειώνεται ότι τα 12 κράτη-μέλη έχουν νομοθετήσει κουπόνια αντί αποζημίωσης σε μετρητά (η Ελλάδα έχει προβεί σε σχετική ενέργεια με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου).

Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με βάση το κοινοτικό δίκαιο, επιμένει στη θέση ότι οι εταιρείες πρέπει να αποζημιώσουν τους επιβάτες καταβάλλοντας το σύνολο των αποζημιώσεων, εμφανίζεται αδύναμη να συντονίσει τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών της και να επιβάλει το μέτρο των αποζημιώσεων σε χρήμα.

Στα σχέδια της Κομισιόν που ανακοινώθηκαν χθες (Τετάρτη) για το θέμα των voucher για τις ακυρωμένες πτήσεις ή πακέτα διακοπών, αναφέρεται ότι, στην περίπτωση που επιλεγούν αντί αποζημίωσης, αυτά θα πρέπει να έχουν ισχύ για τουλάχιστον έναν χρόνο με προστασία σε περίπτωση πτωχεύσεων ώστε να είναι πιο ελκυστικά προς τους καταναλωτές.

Η Κομισιόν επιμένει ότι η συμμετοχή των καταναλωτών σε προγράμματα voucher θα πρέπει να είναι εθελοντική, ενώ αρνήθηκε να αναστείλει τον νόμο που δίνει το δικαίωμα στους επιβάτες να διεκδικήσουν πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Άγνωστο τι θα πράξει η Κομισιόν σε όσους δεν συμμορφωθούν

Οι 12 χώρες μέλη, με επιχείρημα ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στην αποζημίωση σε ρευστό, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που έχουν εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, προτείνουν να επιλεγεί μόνο η λύση της χορήγησης κουπονιών στους επιβάτες.

Ωστόσο, παραμένει ασαφές τι θα κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις χώρες που δεν θα συμμορφωθούν στο δίκαιο για την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή και δεν θα προωθήσουν τις αποζημιώσεις, αλλά θα επιτρέψουν τα voucher.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Κομισιόν, εντός των ημερών θα σταλεί επιστολή σε όλα τα κράτη-μέλη με σκοπό να ενθαρρυνθούν να ακολουθήσουν τη θέση της Επιτροπής, όπως είχε προειδοποιήσει η επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν. 

Ωστόσο, η επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε σήμερα ότι έχει ήδη σταλεί προειδοποιητική επιστολή, σύμφωνα με το πρώτο στάδιο της προδικαστικής διαδικασίας στα 12 κράτη-μέλη που επιλέγουν τη λύση των voucher, αντί των αποζημιώσεων, ζητώντας εξηγήσεις και συμμόρφωση. Προειδοποιεί ότι διαφορετικά η Επιτροπή θα προσφύγει εναντίον τους στον Ευρωδικαστήριο. 

Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει διευκρινιστεί ποια επιστολή έχει σταλεί -σε όλα τα κράτη μέλη ή μόνο στα 12 με την προειδοποίηση για έναρξη προδικαστικής διαδικασίας. 

Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν το μόνο που έχει επιβεβαιώσει είναι ότι μεταξύ των 12 χωρών είναι η Ελλάδα, το Βέλγιο, η Ισπανία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ολλανδία, και ότι η Επιτροπή θα πάρει μέτρα κατά των 12, εάν χρειαστεί.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προς κατάργηση των τεστ και της καραντίνας για τα αεροπορικά ταξίδια;
Μια διαφορετική ανάγνωση της υπάρχουσας κατάστασης που επικρατεί στα αεροπορικά ταξίδια εν μέσω πανδημίας παρουσιάζουν οι νέες ευρωπαϊκές κατευθυντήριες οδηγίες, που μπορεί να φέρουν… πλαγίως την κατάργηση των...
Προς κατάργηση των τεστ και της καραντίνας για τα αεροπορικά ταξίδια;
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνω από 400 δισ. οι ζημιές στις παγκόσμιες αερομεταφορές
Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA) εκτιμά ότι το νέο κύμα της πανδημίας, που είναι σε πλήρη εξέλιξη, θα έχει ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως.
Πάνω από 400 δισ. οι ζημιές στις παγκόσμιες αερομεταφορές
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα εποχή στα αεροπορικά ταξίδια: Μάσκες, αποστάσεις και χωρίς αποχαιρετιστήριες αγκαλιές
Μη δεσμευτικές συστάσεις για τα αεροπορικά ταξίδια από Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων και Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας της Αεροπλοΐας που θα δυσαρεστήσουν αρκετούς.
Νέα εποχή στα αεροπορικά ταξίδια: Μάσκες, αποστάσεις και χωρίς αποχαιρετιστήριες αγκαλιές
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μη γίνετε πιλότοι!
Ουαί και αλίμονο αν γίνετε πιλότοι! θα καταλήξετε υπερχρεωμένοι και μια ζωή άνεργοι, προειδοποιεί τους υποψήφιους πιλότους αεροσκαφών το Βρετανικό συνδικάτο Balpa.
Μη γίνετε πιλότοι!
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο πακέτο διάσωσης ζητούν οι αεροπορικές για την επιβίωσή τους
Υπολογίζοντας για φέτος μείωση στα έσοδα της τάξεως των 418 δισ. δολαρίων η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών ζητά από τις κυβερνήσεις νέα χρηματοδότηση και αλλαγή των κανόνων καραντίνας.
Νέο πακέτο διάσωσης ζητούν οι αεροπορικές για την επιβίωσή τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Χασούρα» μέχρι και 1 δισ. το 2020 για τη βρετανική αεροπορική EasyJet
Η βρετανική αεροπορική ανακοίνωσε πως οι ζημιές στα ταμεία της ενδέχεται να ξεπεράσουν το 1 δισ. για το 2020 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στον αεροπορικό κλάδο.
«Χασούρα» μέχρι και 1 δισ. το 2020 για τη βρετανική αεροπορική EasyJet

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας