• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 19.6°C
    3 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    4 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    5 BF
    82%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    13°C 13.0°C / 16.0°C
    1 BF
    92%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    1 BF
    97%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 14.6°C / 20.6°C
    2 BF
    91%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    2 BF
    49%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    5 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    4 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    5 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    5 BF
    85%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 16.5°C
    4 BF
    82%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.5°C / 16.5°C
    3 BF
    93%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 16.8°C / 19.8°C
    2 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 19.8°C
    3 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 13.7°C / 16.7°C
    1 BF
    93%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    98%
AP Photo/Nick Ut, File
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθαρίζει με ψίχουλα

  • A-
  • A+

Αποζημιώσεις ύψους μόλις 830 εκατ. ευρώ προτίθεται να καταβάλει η Volkswagen στους Γερμανούς πελάτες της που είχαν αγοράσει μοντέλα της με το περιβόητο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων.

Ομιλος Γερμανών καταναλωτών (Verbraucherzentrale Bundesverband) ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή ότι ήρθε σε συμφωνία συλλογικής διευθέτησης με την αυτοκινητοβιομηχανία. Βάσει αυτής η Volkswagen θα αποζημιώσει κάθε Γερμανό πελάτη της που θα συμμετάσχει σ' αυτόν τον συμβιβασμό με ένα ποσό μεταξύ 1.350 ευρώ και 6.257 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο και την ηλικία του αυτοκινήτου.

Η συμφωνία σημαίνει ότι περίπου 260.000 Γερμανοί που ζημιώθηκαν από την απάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας δικαιούνται πλέον αποζημίωση. Οι Γερμανοί καταναλωτές έχουν την επιλογή είτε να αποδεχτούν τον συμβιβασμό και να πάρουν αυτά τα χρήματα γρήγορα ή να απορρίψουν την προσφορά, που θα ισχύσει μόνο αν το 70% όσων έχουν προσφύγει την αποδεχτούν.

Η προσφορά της Volkswagen ισχύει επίσης μόνο για όσους αγόρασαν το αυτοκίνητό τους μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2015, δηλαδή 4 μήνες... μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, και κατοικούσαν μόνιμα στη Γερμανία.

Η συμφωνία διευθέτησης και η προσφορά της VW αποτελούν αναμφίβολα ξεφτίλα ολκής, αν ληφθεί υπόψη τι αναγκάστηκε να πληρώσει ο γερμανικός κολοσσός στις ΗΠΑ.

Το σκάνδαλο Dieselgate ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν το Γραφείο Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι η Volkswagen είχε εγκαταστήσει σε εκατομμύρια ντιζελοκίνητα μοντέλα της παράνομο λογισμικό προκειμένου να παραποιεί τις ενδείξεις εκπομπών ρύπων στους τεχνικούς ελέγχους. Ετσι, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του γερμανικού κολοσσού, αν και ρυπογόνα, εμφανίζονταν στα τεστ... καταπράσινα.

Το 2016 και ενώ ο πλανήτης βούιζε από το σκάνδαλο, η VW υποχρεώθηκε έπειτα από συμφωνία με την αμερικανική κυβέρνηση στην καταβολή συνολικών αποζημιώσεων 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Σε αντίθεση με τα ψίχουλα που προσφέρονται στους Γερμανούς, οι Αμερικανoί πελάτες της Volkswagen αποζημιώθηκαν για όλη την -προ σκανδάλου- αξία του αυτοκινήτου τους ενώ έλαβαν επιπλέον 10.000 δολάρια.

Η Volkswagen υποχρεώθηκε ακόμη να καταβάλει πάνω από 2 δισ. δολάρια για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων βελτίωσης της ατμόσφαιρας και του περιβάλλοντος.

Στη Γερμανία όμως η Volkswgen παίζει στην έδρα της έχοντας μαζί της όλο το σύστημα εξουσίας. Γι' αυτό και πληρώνει όσο θέλει και όποτε θέλει.

Χαρακτηριστικό της εκβιαστικής πίεσης που ασκείται στους εξαπατηθέντες Γερμανούς πελάτες της VW είναι η προθεσμία μόλις 40 ημερών -ώς τις 20 Απριλίου- που έχει δοθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να αποδεχτούν ή να απορρίψουν την παραπάνω συλλογική διευθέτηση.

Οσοι απορρίψουν τον συμβιβασμό θα πρέπει να κινηθούν ατομικά πλέον κατά της εταιρείας στα δικαστήρια ρισκάροντας να φύγουν με άδειες τσέπες, αφού η VW έχει προσφύγει στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας υποστηρίζοντας ότι οι ατομικές διεκδικήσεις αποζημιώσεων δεν έχουν νομική βάση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate
Ξεκίνησε χθες στη Γερμανία η πρώτη σημαντική δίκη κατά της Volkswagen με περισσότερους από 450.000 αγοραστές ντιζελοκίνητων οχημάτων της να διεκδικούν αποζημιώσεις για το γνωστό λογισμικό απόκρυψης των...
Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα αφεντικά γνώριζαν
Ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν, μα όχι μόνο γνώριζαν αλλά ήταν αυτοί που άναψαν το πράσινο φως για να ξεκινήσει η απάτη. Ο λόγος για τα ανώτερα στελέχη της Volkswagen, τα οποία ακόμη και μετά την αποκάλυψη του...
Τα αφεντικά γνώριζαν
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
Πίσω από τα σίδερα της φυλακής πέρασε το περασμένο Σαββατοκύριακο ανώτατο στέλεχος της Volkswagen που πριν από λίγους μήνες ισχυριζόταν σε επιτροπή του βρετανικού Κοινοβουλίου ότι η γνωστή απάτη της γερμανικής...
Στη «στενή» μεγαλοστέλεχος της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω...
«Λάδι» επιχειρεί να βγει η Volkswagen στην Ε.Ε. για το μέγα σκάνδαλο «ντίζελ-γκέιτ». Απέρριψε την άποψη του Ομοσπονδιακού Περιβαλλοντικού Γραφείου της Γερμανίας και άλλων οργανισμών ότι τα οξείδια του αζώτου...
Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω...
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Φερχόιγκεν κάνει την πάπια
Λάδι επιχείρησε να βγάλει εαυτόν ο Γερμανός πρώην αντιπρόεδρος της Ε.Ε. για το σκάνδαλο παραποίησης των ελέγχων ρύπων από τη Volkswagen, χωρίς όμως να πείσει. Το σκάνδαλο έσκασε σαν βόμβα ακριβώς πριν από ένα...
Ο Φερχόιγκεν κάνει την πάπια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας