Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Black ή... Βλακ Friday;
AP Photo/Charlie Riedel, File
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Black ή... Βλακ Friday;

  • A-
  • A+
Ερευνα του βρετανικού συνδέσμου καταναλωτών «Which?» διαπίστωσε ότι το 95% των προϊόντων που προσφέρθηκαν με έκπτωση στην περσινή Black Friday είχαν ίδια ή χαμηλότερη τιμή και σε άλλες περιόδους του έτους!

Eνώ όλος ο πλανήτης -μαζί και η Ελλάδα- ετοιμάζεται για τη μεγάλη γιορτή του καταναλωτισμού, την περιβόητη Black Friday, αυτήν την Παρασκευή, μια έρευνα που είδε χθες το φως της δημοσιότητας από τον βρετανικό σύνδεσμο καταναλωτών Which? προκαλεί μεγάλα ερωτήματα για το αν η μέρα αυτή είναι πραγματικά η κατάλληλη για την αναζήτηση ευκαιριών από τους καταναλωτές.

Η έρευνα διαπιστώνει ούτε λίγο-ούτε πολύ ότι μόλις μία στις 20 εκπτώσεις που προσφέρθηκαν από τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου κατά την περσινή Black Friday στη Βρετανία ήταν γνήσια. Το 95% των προϊόντων που εξετάστηκαν είχαν χαμηλότερη ή ίδια τιμή στις ίδιες επιχειρήσεις σε άλλες περιόδους του έτους.

Η Which? έβαλε στο «μικροσκόπιο» τις τιμές 83 δημοφιλών προϊόντων που προσφέρθηκαν με έκπτωση στη βρετανική Black Friday του 2018 από τις εταιρείες λιανικού εμπορίου Currys PC World (49), Amazon (20), John Lewis (12), Boots (2). Εξέτασε τις τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων 6 μήνες πριν και 6 μήνες μετά την Black Friday.

Διαπίστωσε ότι:

1. Περίπου τα μισά από τα προϊόντα (48%) πουλήθηκαν σε χαμηλότερη τιμή μετά την Black Friday, ενώ ακόμη ένα 47% αυτών στην ίδια τιμή.
2. Συνολικά το 95% των προϊόντων που εξετάστηκαν δεν είχαν τη φτηνότερη τιμή του έτους στη διάρκεια της Black Friday.
3. Tο 61% των προϊόντων ήταν φτηνότερα ή είχαν ίδια τιμή τόσο πριν όσο και μετά την Black Friday.

Εξετάζοντας τις τιμές ανά τύπο προϊόντος η Which? διαπίστωσε ακόμη ότι το 97% προϊόντων για το σπίτι (π.χ. στεγνωτήρες) και το 94% των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (π.χ. τηλεοράσεις) είχαν φτηνότερη ή ίδια τιμή μετά την Black Friday.

Ακόμη, μόλις... 4 από τα 83 προϊόντα που εξετάστηκαν είχαν φτηνότερη τιμή κατά τη διάρκεια της Black Friday σε σύγκριση με τις τιμές πώλησης 6 μήνες πριν και 6 μήνες μετά.

Η χειρότερη «προσφορά» της περσινής βρετανικής Black Friday ήταν για soundbar (ηχείο) Samsung HW-MS650 στις 299 λίρες από την Currys/PC World. Εναν μήνα μετά η τιμή του υποχώρησε στις 250 λίρες και παρέμεινε σε αυτό το επίπεδο τουλάχιστον για πέντε ημέρες. Ακόμη, ένας στεγνωτήρας (Indesit IDC8T3B) βρέθηκε φτηνότερος απ’ ό,τι την Black Friday τουλάχιστον 21 φορές στους έξι μήνες πριν από τη μεγάλη μέρα των εκπτώσεων και μία μετά.

Αναμφίβολα οι διαπιστώσεις της Which? δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το αν αυτή η παγκόσμια μέρα εκπτώσεων θα έπρεπε τελικά να ονομάζεται αντί για Black Friday… Βλακ Friday -όπως αρκετοί Ελληνες χρήστες του διαδικτύου αρέσκονται να την παραφράζουν.

Από την πλευρά της, η επικεφαλής του τμήματος προϊόντων και υπηρεσιών για το σπίτι της Whitch?, Νάταλι Χίτσινς, υπογραμμίζει ότι οι προσφορές της Black Friday δεν είναι τόσο καλές όσο δείχνουν. Οι εκπτώσεις με πίεση χρόνου, σημειώνει, αποτελούν επί της ουσίας μια πρακτική πίεσης προς τον καταναλωτή. Η έρευνα μας δείχνει ότι αυτό το δημοφιλές αγοραστικό γεγονός είναι κυρίως υπερβολική προβολή και προώθηση παρά πραγματικές ευκαιρίες.

Ας σημειωθεί ότι η Black Friday είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί τη Μέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ (τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου). Από το 1952 αποτελεί η αρχή της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών και οι μεγάλες αλυσίδες βρίσκουν ευκαιρία για να προωθήσουν κάποια από τα προϊόντα τους.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Block Friday στη Γαλλία
Ακτιβιστές και οικολόγοι διαδηλώνουν σήμερα ενάντια στη «φρενίτιδα του καταναλωτισμού», ενώ πρόταση για απαγόρευση της Black Friday κατατέθηκε και στη γαλλική Βουλή.
Block Friday στη Γαλλία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παγκόσμια καταναλωτική φρενίτιδα λόγω κορονοϊού
Σε αντίθεση με την κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία, η οικονομία της αγοράς υποσχέθηκε αφθονία αγαθών και υπηρεσιών, αρκεί κάποιος να καταβάλει το αντίτιμο που η προσφορά και η ζήτηση καθορίζουν.
Παγκόσμια καταναλωτική φρενίτιδα λόγω κορονοϊού
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα Κεϊμάν, η μαύρη λίστα της Ε.Ε. και η... «Σιγκαπούρη του Τάμεση»
Η επανένταξη των Κεϊμάν στη μαύρη λίστα της Ε.Ε. αποτελεί αναμφίβολα χαστούκι προς τη Βρετανία εν όψει των διαπραγματεύσεων για τη μελλοντική σχέση των δύο πλευρών στη μετά Brexit περίοδο.
Τα Κεϊμάν, η μαύρη λίστα της Ε.Ε. και η... «Σιγκαπούρη του Τάμεση»
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρατικοποιήσεις ...μέγκλα*
Ενώ η κυβέρνηση μάχεται εναγωνίως προκειμένου να ιδιωτικοποιήσει τα τελευταία «ασημικά» του ελληνικού Δημοσίου, στο προπύργιο του νεοφιλελευθερισμού, τη Βρετανία, καλά κρατούν οι... κρατικοποιήσεις.
Κρατικοποιήσεις ...μέγκλα*
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αγκαλιάζει» τη Huawei η Βρετανία
H Βρετανία αγνόησε τις αμερικανικές πιέσεις και αποφάσισε να επιτρέψει την συμμετοχή της Ηuawei στην κατασκευή και λειτουργία των νέων δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G).
«Αγκαλιάζει» τη Huawei η Βρετανία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας