Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate
AP Photo/Nick Ut, File
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξεκίνησε η δίκη για το Dieselgate

  • A-
  • A+

Ξεκίνησε χθες στη Γερμανία η πρώτη σημαντική δίκη κατά της Volkswagen με περισσότερους από 450.000 αγοραστές ντιζελοκίνητων οχημάτων της να διεκδικούν αποζημιώσεις για το γνωστό λογισμικό απόκρυψης των πραγματικών εκπομπών ρύπων που η αυτοκινητοβιομηχανία είχε εγκαταστήσει σε αυτά.

H ένωση καταναλωτών VZBV που έχει εναγάγει τη Volkswagen για λογαριασμό χιλιάδων καταναλωτών υποστηρίζει ότι έβλαψε εσκεμμένα τους πελάτες της με το λογισμικό αυτό παρουσιάζοντας τα οχήματά της λιγότερο ρυπογόνα. Η εταιρεία από την πλευρά της ισχυρίζεται ότι δεν υπήρξε βλάβη στα οχήματα και κατά συνέπεια δεν υπάρχει βάση για την προσφυγή. «Σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους», τονίζει μάλιστα με περίσσιο θράσος η σύμβουλος της VW Μαρτίνα ντε Λιντ φαν Βάιγκαρντεν.

Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι το επονομαζόμενο και σκάνδαλο Dieselgate αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές απάτες της Ιστορίας. Σε αυτό ενεπλάκησαν όχι μόνο οι διοικήσεις της Volkswagen αλλά αρκετές ακόμη ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η γερμανική κυβέρνηση αλλά και οι ευρωπαϊκές αρχές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε τουλάχιστον από το 2013 -δύο χρόνια πριν από την αποκάλυψη του σκανδάλου- ότι το λογισμικό που χρησιμοποιούσε η VW μπορούσε να παραποιήσει τα αποτελέσματα των τεστ των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων αλλά δεν έκανε τίποτα, επιλέγοντας να θέσει σε κίνδυνο την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών παρά τα κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανάλογη γνώση είχε και το Βερολίνο. Η αδράνεια αυτή ήταν απόρροια της τεράστιας ισχύος της γερμανικής -και συνολικά ευρωπαϊκής- αυτοκινητοβιομηχανίας και του ελέγχου που αυτή ασκεί στα εθνικά και διευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων. Απασχολώντας εκατοντάδες λομπίστες και ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο δημιούργησε έναν άλλο κόσμο, παντελώς πλασματικό.

Να σημειωθεί ότι για χρόνια πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW απολάμβαναν κρατικές επιδοτήσεις σε αρκετές χώρες της υφηλίου επειδή θεωρούνταν φιλικά προς το... περιβάλλον. Ακόμη, μεταξύ 2005 και 2015 -περίοδος κατά την οποία τα ρυπογόνα οχήματα της VW μόλυναν την ατμόσφαιρα του πλανήτη- η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έλαβε... πράσινα δάνεια 4 δισ. ευρώ (για την ανάπτυξη κινητήρων χαμηλών εκπομπών ρύπων) από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Volkswagen εγκατέστησε το παράνομο λογισμικό σε περισσότερα από 11 εκατ. αυτοκίνητα πριν το σκάνδαλο έλθει στο φως. Από το καλοκαίρι του 2015 έχει πληρώσει σε δικαστικά έξοδα, πρόστιμα και αποζημιώσεις κυρίως στις ΗΠΑ, όπου και έγινε η αποκάλυψη, περισσότερα από 30 δισ. ευρώ.

Στη Γερμανία τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί μέχρις στιγμής δεν ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ, όμως εναντίον της εκκρεμούν ακόμη αρκετές αστικές και ποινικές διώξεις. Μεταξύ άλλων και από επενδυτές οι οποίοι είδαν την αξία των μετοχών τους να εξανεμίζεται μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμβιβασμός με κόστος 15 δισ. $
Θα ξεπεράσει τα 15 δισεκατομμύρια πιθανότατα το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η Volkswagen στους περίπου 500 χιλιάδες κατόχους ρυπογόνων αυτοκίνητων της στις ΗΠΑ και προκειμένου να διευθετήσει τις κατηγορίες...
Συμβιβασμός με κόστος 15 δισ. $
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρόστιμο 800 εκατ. στην Audi για το Dieselgate
Οι γερμανικές αρχές επέβαλαν πρόστιμο ύψους 800 εκατ. ευρώ στην αυτοκινητοβιομηχανία Audi, για τις παραβάσεις του νόμου σχετικά με τις εκπομπές ρύπων από τους εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους κινητήρες ντίζελ....
Πρόστιμο 800 εκατ. στην Audi για το Dieselgate
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανακαλούνται 774.000 πετρελαιοκίνητα Mercedes στη Γερμανία
Η γερμανική κυβέρνηση ζήτησε από την εταιρεία Daimler την ανάκληση 774.000 πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων λόγω υπερβολικής εκπομπή ρύπων. Είχε προηγηθεί συνάντηση του υπουργού Μεταφορών της Γερμανίας, Αντρέας...
Ανακαλούνται 774.000 πετρελαιοκίνητα Mercedes στη Γερμανία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
Οι επιχειρήσεις στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους στη Γερμανία παραδοσιακά (από την εποχή του Μπίσμαρκ) λειτουργούσαν μέσω συνασπισμών, δημιουργώντας κοινές δομές πωλήσεων, ελαχιστοποιώντας τον μεταξύ...
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα αφεντικά γνώριζαν
Ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν, μα όχι μόνο γνώριζαν αλλά ήταν αυτοί που άναψαν το πράσινο φως για να ξεκινήσει η απάτη. Ο λόγος για τα ανώτερα στελέχη της Volkswagen, τα οποία ακόμη και μετά την αποκάλυψη του...
Τα αφεντικά γνώριζαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας