Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εμβληματική απεργία στην General Motors

50.000 εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις μισθών, συμμετοχή στα κέρδη και περιορισμό της προσωρινής απασχόλησης

AP PHOTO / TONY DEJAK
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εμβληματική απεργία στην General Motors

  • A-
  • A+

Περίπου 50.000 εργαζόμενοι της General Motors, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ, απήργησαν χθες για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια σε 31 εργοστάσια κατασκευής και σε 21 ακόμη μονάδες της εταιρείας σε 9 πολιτείες της χώρας.

Πρόκειται για εμβληματική κινητοποίηση που αποφάσισε το ισχυρό αμερικανικό συνδικάτο των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία United Auto Workers (UAW), διεκδικώντας την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με κεντρικό αίτημα αυξήσεις στους μισθούς.

Η απεργία ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της Κυριακής (ώρα ΗΠΑ) με απόφαση των εκπροσώπων του συνδικάτου από όλη τη χώρα, καθώς οι διαπραγματεύσεις με τη διοίκηση της εταιρείας, που είχαν ξεκινήσει τον Ιούλιο, κατέληξαν σε αδιέξοδο.

Η διεύθυνση της GM εξέφρασε τη λύπη της που το συνδικάτο UAW επέλεξε την κήρυξη απεργίας, εκτιμώντας ότι παρουσίασε «μια ισχυρή πρόταση» για νέα σύμβαση εργασίας.

Στον αντίποδα, ο αντιπρόεδρος του UAW και επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας, Τέρι Ντάιτς, υπογράμμισε ότι η απόσταση ανάμεσα στις διεκδικήσεις του συνδικάτου και τις θέσεις της εταιρείας για τους μισθούς, τα επιδόματα, το καθεστώς των μη μόνιμων εργαζομένων και την ασφάλιση παραμένει μεγάλη.

Η τελευταία μεγάλη απεργία στην General Motors έγινε το 2007, με τη συμμετοχή 73.000 εργαζομένων σε 80 εργοστάσια της εταιρείας, και διήρκεσε 2 μέρες.

Το UAW βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις και με τις εταιρείες Ford και Fiat-Chrysler, με τις οποίες κατάφερε να καταλήξει την Παρασκευή σε συμφωνία.

Νέα συνάντηση των εκπροσώπων του συνδικάτου με τη διοίκηση της εταιρείας αναμενόταν αργά χθες το βράδυ.

Το συνδικάτο ζητεί αύξηση στο ωρομίσθιο, ένα καλύτερο σχέδιο διανομής κερδών, περιορισμό στη χρήση των προσωρινώς απασχολούμενων και δρομολόγηση της μετάβασής τους σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

Η GM, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι έκανε μια γενναιόδωρη προσφορά στους εργαζόμενους, που περιλαμβάνει υψηλότερο ωρομίσθιο και μέρισμα στα κέρδη της εταιρείας, καθώς και τουλάχιστον 5.400 νέες θέσεις εργασίας που θα προκύψουν από επενδύσεις ύψους 7 δισ. δολαρίων.

Υποσχέθηκε επίσης κάποιου είδους «λύση» για δύο από τα τέσσερα εργοστάσια που έκλεισε πρόσφατα, στο Ντιτρόιτ και στο Οχάιο. Κατά πληροφορίες, η «λύση» περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων μονάδων για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συνολικά, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν στροφή στην παραγωγή των ηλεκτρικών και ρομποτικών αυτοκινήτων, κλείνοντας πολλά από τα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων της συμβατικής τεχνολογίας.

Η απεργιακή αντιπαράθεση, πάντως, σκιάζεται από σκάνδαλο χρηματισμού στελεχών του συνδικάτου UAW από εταιρικά στελέχη της Fiat-Chrysler, το οποίο φυσικά αξιοποιείται για να αποδυναμωθεί η διαπραγματευτική θέση των εργαζομένων.

Γ.Κ.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
21 μέρες απεργίας συμπλήρωσαν οι εργαζόμενοι της General Motors
Σε αδιέξοδο έχουν οδηγηθεί οι συνομιλίες ανάμεσα στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors και τη συνδικαλιστική ένωση των εργαζομένων του κλάδου στις ΗΠΑ, τη United Auto Workers.
21 μέρες απεργίας συμπλήρωσαν οι εργαζόμενοι της General Motors
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμβιβασμός με κόστος 15 δισ. $
Θα ξεπεράσει τα 15 δισεκατομμύρια πιθανότατα το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει η Volkswagen στους περίπου 500 χιλιάδες κατόχους ρυπογόνων αυτοκίνητων της στις ΗΠΑ και προκειμένου να διευθετήσει τις κατηγορίες...
Συμβιβασμός με κόστος 15 δισ. $
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO
Στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών της Γερμανίας μπήκε από χθες ο πρώην επικεφαλής της Volkswagen, ενώ η Audi ομολόγησε ότι πάνω από 2 εκατ. μοντέλα της είχαν εγκατεστημένο το λογισμικό της εξαπάτησης επίσης...
Το λογισμικό «πνίγει» και τον CEO
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαψεύδει ότι αποκάλυψε το σκάνδαλο της VW η Αννα Στεφανοπούλου
Με αποκλειστική δήλωσή της στον ανταποκριτή της «Εφ.Συν.» στις ΗΠΑ, Θάνο Δημάδη, η καθηγήτρια Μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν Αννα Στεφανοπούλου διαψεύδει δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου ότι είναι...
Διαψεύδει ότι αποκάλυψε το σκάνδαλο της VW η Αννα Στεφανοπούλου
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
VW: Στον κατήφορο χωρίς φρένα
Η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων βυθίστηκε στο χάος και οι αγορές βούλιαξαν, μετά την παραδοχή της γερμανικής Volkswagen ότι ευθύνεται για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων σε 11 εκατομμύρια οχήματά...
VW: Στον κατήφορο χωρίς φρένα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν προχωρά η κατασκευή εργοστασίου της VW στην Τουρκία
Η στρατιωτική εισβολή της Τουρκίας στη βορειοανατολική Συρία θέτει υπό αμφισβήτηση τη σχεδιαζόμενη επένδυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στην Τουρκία.
Δεν προχωρά η κατασκευή εργοστασίου της VW στην Τουρκία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας