Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Βουλιάζει» η Boeing
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Βουλιάζει» η Boeing

  • A-
  • A+
Το κόστος από τη συντριβή των δύο 737 MAX και την καθήλωση όλων των αεροσκαφών αυτού του τύπου έχει φτάσει στο ένα δισ. δολάρια ● Μέσα Ιουλίου αναμένεται η άρση απαγόρευσης πτήσεων.

Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών του κόσμου, η Boeing, βρίσκεται αντιμέτωπη με τη χειρότερη κρίση στην 103χρονη ιστορία της μετά τη συντριβή των δύο επιβατηγών αεροσκαφών της 737 MAX σε διάστημα πέντε μηνών και τον θάνατο 346 ανθρώπων.

Στην πρώτη έκθεσή της για τις τριμηνιαίες οικονομικές επιδόσεις της από τη συντριβή των αεροσκαφών της Lion Air και της Ethiopian Airlines, η Βoeing ανακοίνωσε χαμηλότερα των αναμενόμενων έσοδα, αδυναμία εκτίμησης του κόστους που θα έχει γι' αυτήν η συντριβή των 737 MAX και απομάκρυνσή της από τις αρχικές προβλέψεις για την κερδοφορία της φέτος.

Πληθώρα αεροπορικών εταιρειών απ' όλο τον κόσμο έχουν αναστείλει μετά τα θανατηφόρα ατυχήματα τις παραγγελίες 737 MAX, μέχρις ότου να επιλυθούν τα προβλήματα με το λογισμικό MCAS που υπάρχει σε αυτά, το οποίο, όπως φαίνεται, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στη συντριβή τους.

Ο αμερικανικός κολοσσός αναγκάστηκε να μειώσει την παραγωγή του στα 42 αεροσκάφη τον μήνα, από 52, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines και τον θάνατο 157 ανθρώπων στις 10 Μαρτίου. Στις 29 Οκτωβρίου του 2018 ακόμη ένα 737 Max -της Lion Air- είχε συντριβεί στην Ινδονησία προκαλώντας τον θάνατο 189 επιβατών.

Μέχρι στιγμής, όπως σημείωσαν τα στελέχη της Boeing, το κόστος από τη συντριβή των 737 MAX και την παγκόσμια απαγόρευση πτήσης τους που ακολούθησε έχει φτάσει γι' αυτήν στο ένα δισ. δολάρια.

Η Boeing ανακοίνωσε ακόμη ότι τα έσοδά της στο α' τρίμηνο του έτους ήταν 2% χαμηλότερα από αυτά που ανέμεναν οι αναλυτές, 22,92 δισ. δολάρια έναντι 22,98 δισ. δολαρίων, και ότι οι λειτουργικές ταμειακές ροές υποχώρησαν στα 2,79 δισ. δολάρια από 3,14 δισ. δολάρια. Παράλληλα εξήγγειλε ότι παγώνει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της.

Νέο λογισμικό

Η αμερικανική εταιρεία κοινοποίησε ότι έχει ολοκληρώσει πάνω από 135 τεστ και πτήσεις του ανανεωμένου λογισμικού της για τα 737 MAX, ότι το έχει υποβάλει στις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ και ότι αναμένει πως αυτό θα εγκριθεί ώς τα μέσα του επόμενου μήνα. Φιλοδοξεί ότι η έγκριση του νέου λογισμικού θα οδηγήσει στην άρση απαγόρευσης πτήσεων των 737 MAX ώς τα μέσα του επόμενου Ιουλίου.

Αν και τα 737 MAX αποτελούν τα ταχύτερα σε πωλήσεις αεροσκάφη της, η Βoeing δεν περιμένει να βγάλει τα κέρδη της μόνο από αυτά και την επιστροφή τους στους αιθέρες.

Ο αμερικανικός κολοσσός, εκτός από αεροσκάφη -επιβατηγά και πολεμικά- πουλά σήμερα σε όλο τον πλανήτη και ελικόπτερα, ρουκέτες, δορυφόρους, πυραύλους. Είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος πωλητής όπλων στον κόσμο και με τα προϊόντα του αποτελεί τον μεγαλύτερο -σε δολαριακή αξία- εξαγωγέα των ΗΠΑ.

Οι ετήσιες πωλήσεις της Boeing ξεπερνούν τα 100 δισ. δολάρια. Η Boeing είναι επίσης ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής του αμερικανικού Πενταγώνου μετά τη Lockheed Martin. Μέσω των πολυετών επικερδών συμβολαίων που απολαμβάνει από το αμερικανικό υπουργείο Αμυνας, η Boeing «τσιμπάει» κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 100 δολάρια από το πορτοφόλι του μέσου Αμερικανού φορολογούμενου.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την αφαίμαξη διαδραματίζουν η χρόνια σχέση διαπλοκής που καλλιεργεί η εταιρεία με το πολιτικό σύστημα των ΗΠΑ και βέβαια η γνωστή «περιστρεφόμενη πόρτα». Δηλαδή το σύστημα εξουσίας που θέλει ανώτερα στελέχη επιχειρήσεων να καταλαμβάνουν μετά το πέρας της θητείας τους θέσεις-κλειδιά του κρατικού μηχανισμού ή της κυβέρνησης και αντίστροφα.

Ετσι, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Πάτρικ Σάναχαν, είναι σήμερα ο... υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η φτήνια «έφαγε» τη Monarch
Λουκέτο έβαλε χθες τα ξημερώματα η πέμπτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας, Monarch Airlines, ακυρώνοντας 300.000 κρατήσεις σε μελλοντικές της πτήσεις. Η βρετανική κυβέρνηση ζήτησε από την Αρχή...
Η φτήνια «έφαγε» τη Monarch
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανταγωνισμός... «γερμανικού τύπου» στους αιθέρες!
Για «στημένη χρεοκοπία» κατηγορεί τους Γερμανούς η Ryanair. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προέβη χθες σε καταγγελία της πτώχευσης της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας...
Ανταγωνισμός... «γερμανικού τύπου» στους αιθέρες!
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φορολόγηση επιχειρήσεων, αλλά οι πολυεθνικές αδιαφορούν
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε στη χθεσινή σύνοδο των υπουργών Οικονομικών της Ε.Ε. τη στρατηγική της για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων στον 21ο αιώνα, όμως ελάχιστη ανταπόκριση φαίνεται να είχε
Φορολόγηση επιχειρήσεων, αλλά οι πολυεθνικές αδιαφορούν
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απέσυρε η Pepsico την αγωγή σε Ινδούς καλλιεργητές πατενταρισμένης πατάτας
Πίσω έκανε τελικά η Pepsico στη διαμάχη της με τους τέσσερις Ινδούς αγρότες που τους είχε μηνύσει τον περασμένο μήνα για παράνομη καλλιέργεια της πατενταρισμένης από αυτήν πατάτας FC5.
Απέσυρε η Pepsico την αγωγή σε Ινδούς καλλιεργητές πατενταρισμένης πατάτας
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αφορολόγητα τα υπερκέρδη στις ΗΠΑ
Εξήντα από τις 500 μεγαλύτερες επιχειρήσεις των ΗΠΑ παρότι το 2018, κατέγραψαν στο σύνολό τους κέρδη 79 δισ. δολαρίων, όχι μόνο δεν κατέβαλαν ούτε ένα δολάριο φόρου, αλλά έλαβαν και... επιστροφές 4,3 δισ....
Αφορολόγητα τα υπερκέρδη στις ΗΠΑ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Διακανονισμό» προτείνει στις ΗΠΑ η Γαλλία για την αποφυγή δασμών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να απαντήσει στις ΗΠΑ στην περίπτωση που επιβάλουν δασμούς στα ευρωπαϊκά προϊόντα λόγω των ενισχύσεων στην Airbus, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας. Ωστόσο, τάχθηκε υπέρ...
«Διακανονισμό» προτείνει στις ΗΠΑ η Γαλλία για την αποφυγή δασμών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας