Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παρέμβαση Τραμπ και για τα «οικολογικά» καύσιμα
AP Photo/Evan Vucci
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παρέμβαση Τραμπ και για τα «οικολογικά» καύσιμα

  • A-
  • A+

Στη σταδιακή εφαρμογή και τη χαλάρωση των νέων διεθνών κανονισμών για τη χρήση «οικολογικών» ναυτιλιακών καυσίμων από 1/1/2020, όπως έχει αποφασίσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), φαίνεται ότι συμφωνούν πλέον αρκετές εφοπλιστικές ενώσεις από διάφορες χώρες του κόσμου, οι οποίες προτάσσουν ως λόγο θέματα ασφάλειας των πλοίων και των πληρωμάτων.

Και ενώ στο Λονδίνο έχει ξεκινήσει η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC), στην οποία θα συζητηθεί και το θέμα της εισαγωγής των νέων καυσίμων, δημοσίευμα της Wall Street Journal αποκαλύπτει ότι για το ζήτημα υπάρχει ακόμα και παρέμβαση του Αμερικανού προέδρου Ντ. Τραμπ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει αρχίσει να αυξάνει την πίεση στον ΙΜΟ προκειμένου να «απαλύνουν» οι νέοι διεθνείς Κανονισμοί για τη μείωση της περιεκτικότητας των καυσίμων σε θείο, και η εφαρμογή τους να γίνει σταδιακά, «φοβούμενη ότι τα μέτρα θα αυξήσουν το κόστος για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις». Οπως υποστηρίζει η Wall Street Journal, η άνοδος των τιμών των καυσίμων πριν από τις εκλογές του 2020 θα αποτελούσε πολιτικό κίνδυνο για τον Τραμπ.

Επίσης σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η αμερικανική κυβέρνηση δεν ζητά να καθυστερήσει η εισαγωγή του νέου κανονισμού, αλλά επιθυμεί σταδιακή εφαρμογή, χωρίς όμως συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Οι πρώτες ανησυχίες των εφοπλιστικών ενώσεων για την αλλαγή των καυσίμων έγιναν γνωστές -τουλάχιστον δημόσια- το καλοκαίρι, όταν τον Ιούλιο συνεδρίασε στο Λονδίνο η Διασυνοδιακή Ομάδα Εργασίας του ΙΜΟ εξετάζοντας έγγραφο των Νήσων Μάρσαλ με συγκηδεμόνευση από τη Λιβερία (οι πιο γνωστές σημαίες ευκαιρίας παγκόσμια, πρώτες επιλογές των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς το 38% των ελληνόκτητων πλοίων φέρει σημαία των δύο αυτών κρατών), που καλούσε τον ΙΜΟ «να αντιμετωπίσει τις σημαντικές προκλήσεις που συνδέονται με τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα».

Οι «προκλήσεις» που εντόπισαν ανάμεσα στ’ άλλα ήταν ότι τα νέα καύσιμα μπορούν να φράζουν φίλτρα και να προκαλούν διακοπή λειτουργίας του κινητήρα.

Πριν από λίγες ημέρες η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και ο πρόεδρός της Θόδωρος Βενιάμης επανήλθαν στο θέμα με σχετική ανακοίνωση, στην οποία διευκρίνιζαν ότι απώτερος στόχος πρέπει να είναι το να χρησιμοποιεί η ναυτιλία στο σύνολό της ασφαλή και κατάλληλα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ έστελναν μήνυμα ότι ο ΙΜΟ των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) δεν πρέπει να επιτρέψει στο όνομα της τυπικής συμμόρφωσης με τον νέο Κανονισμό κανένα συμβιβασμό (trade-off) εις βάρος της ασφάλειας των πλοίων, των πληρωμάτων και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Παράλληλα ο Θ. Βενιάμης κατέγραφε τους προβληματισμούς του για την αβεβαιότητα που επικρατεί όσον αφορά τη διαθεσιμότητα και την προμήθεια των καυσίμων παγκοσμίως, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν τα ελληνικά πλοία στην εφαρμογή των κανονισμών.

Το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του ΙΜΟ (MSC 100) η οποία θα πραγματοποιηθεί 3-7 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Ικανοποιημένοι οι Eλληνες εφοπλιστές από την απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) να επανεξετάσει στη συνεδρίαση της 3-5 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο, υπό το πρίσμα της ασφάλειας των καυσίμων χαμηλής...
«Παράθυρο» για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
Στα ναυτιλιακά καύσιμα και στην αλλαγή που γίνεται από το 2020, καθώς σύμφωνα με τον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να χρησιμοποιεί πλέον καύσιμα χαμηλής...
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμφιβολίες για τα νέα καύσιμα
Ερωτήματα προκαλεί η ξαφνική απόφαση Ομάδας Εργασίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που θέτει προβληματισμούς σχετικά με την ασφάλεια των κατά πολύ ακριβότερων και χαμηλότερης περιεκτικότητας σε...
Αμφιβολίες για τα νέα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών
«Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα έστειλε ένα θετικό μήνυμα στον κόσμο με την υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) της αρχικής στρατηγικής για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG),...
Τη στήριξη των Ελλήνων εφοπλιστών για πιο «πράσινα» πλοία ζήτησε η επίτροπος Μεταφορών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας