Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το Λονδίνο «φρενάρει» την UBER

Το Λονδίνο «φρενάρει» την UBER

  • A-
  • A+

Διχασμό προκαλεί στο Λονδίνο η απόφαση των ρυθμιστικών αρχών της πόλης να ανακαλέσουν την άδεια λειτουργίας της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας μίσθωσης ιδιωτικών οχημάτων για μεταφορά επιβατών, Uber.

H Transport for London (TfL) αποφάσισε την περασμένη Παρασκευή να μην ανανεώσει την άδεια της αμερικανικής εταιρείας στη βρετανική πρωτεύουσα -για ακόμη μία πενταετία- επικαλούμενη τη στάση της στην ασφάλεια των πελατών της και την έλλειψη επιχειρηματική ευθύνης.

Η Uber κατηγορείται από την TfL ότι δεν κοινοποίησε δεκάδες επεισόδια σεξουαλικών επιθέσεων πελατών από οδηγούς της και ότι δεν ελέγχει επαρκώς το παρελθόν και την κατάσταση της υγείας των τελευταίων. Ακόμη ότι με τη χρήση του λογισμικού Greyball εμπόδιζε την πλήρη πρόσβαση των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών στην πλατφόρμα της.

Η απόφαση προκάλεσε την έντονη αντίδραση τόσο της εταιρείας όσο και των οδηγών και πελατών της. Ο γενικός διευθυντής της Uber στο Λονδίνο, Τομ Ελβιτζ, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα προσφύγει κατά της απόφασης στα δικαστήρια, ενώ σε λιγότερο από 24 ώρες συγκεντρώθηκαν σε διαδικτυακό ψήφισμα κατά της απόφασης πάνω από μισό εκατομμύριο υπογραφές.

Κάτι απολύτως λογικό, δεδομένου ότι το Λονδίνο αποτελεί μία από τις επικερδέστερες αγορές της Uber σε όλον τον κόσμο. Συγκεκριμένα, τις υπηρεσίες της εκεί χρησιμοποιούν περισσότερα από 3,5 εκατ. άτομα, ενώ απασχολούνται συνολικά περισσότεροι από 40.000 οδηγοί με τα αυτοκίνητά τους.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, υπερασπίσθηκε την απόφαση της υπηρεσίας μεταφορών της πόλης του, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι όλες οι εταιρείες στο Λονδίνο οφείλουν να παίζουν με τους ίδιους κανόνες.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Uber όπως και των άλλων εταιρειών της περιβόητης «gig economy» -Αirbnb, Deliveroo κ.λπ.- προκαλεί εδώ και καιρό έντονες αντιδράσεις σε όλον τον κόσμο.

Η λειτουργία της Uber απαγορεύτηκε εντελώς στη Δανία την περασμένη άνοιξη, ενώ κάποιες ή όλες οι υπηρεσίες της έχουν ανασταλεί στη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Βασικός λόγος της απαγόρευσης αποτελεί η παραβίαση της νομοθεσίας αυτών των χωρών - συνήθως αυτής που διέπει την αδειοδότηση των ταξί. Η Uber από την πλευρά της ισχυρίζεται ότι αποτελεί μια καινοτόμο ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία απλώς διαμεσολαβεί στις υπηρεσίες μεταφορών, συνδέοντας οδηγούς που διαθέτουν το όχημά τους και επιβάτες.

Ομως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γνωμοδότησε νωρίτερα φέτος ότι είναι σαφώς μια εταιρεία μεταφορών. Και ως εταιρεία μεταφορών, η Uber παίζει αναμφίβολα με διαφορετικούς όρους απ’ ό,τι οι υπόλοιπες παραδοσιακές εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.

Το επιχειρηματικό της μοντέλο -που εκλαμβάνει τους εργαζόμενους οδηγούς ως αυτοαπασχολούμενους- της επιτρέπει να αποφεύγει φόρους, εργασιακή νομοθεσία, εισφορές. Και εδώ υπάρχει μια ένσταση σχετικά με την απόφαση των λονδρέζικων αρχών.

Η TfL εναντιώθηκε κατά της Uber επικαλούμενη την έλλειψη επιχειρηματικής ευθύνης (της συγκεκριμένης εταιρείας) και όχι το επιχειρηματικό μοντέλο της ψευδο-συνεργατικής οικονομίας (sharing economy) που η ίδια και οι υπόλοιπες ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαμεσολάβησης ακολουθούν απορρυθμίζοντας όλο και περισσότερο τους παραδοσιακούς όρους αγοράς εργασίας.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΟΣΑ: «Επενδύστε ξανά στο Δημόσιο!»
Σε αναστροφή της σταθερής μείωσης των δημόσιων επενδύσεων που σημειώνεται μετά το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης το 2009, καλεί τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου ο ΟΟΣΑ. Στην έκθεσή του «Government...
ΟΟΣΑ: «Επενδύστε ξανά στο Δημόσιο!»
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν ξεμπρόστιασε μόνο την υποκρισία του γερμανικού κολοσσού αλλά και των κυβερνήσεων της Ε.Ε., οι οποίες όπως φαίνεται νοιάζονται πολύ περισσότερο για τα συμφέροντα των επιχειρήσεων...
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις χώρες της Ευρώπης «φιγουράρουν» στην κορυφή
Παρά την οικονομική στασιμότητα της γηραιάς ηπείρου τέσσερις χώρες της Ε.Ε. παρέμειναν και φέτος μεταξύ των 10 κορυφαίων οικονομιών του πλανήτη. Η Γερμανία, η Βρετανία, η Γαλλία και η Ιταλία βρίσκονται στην...
Τέσσερις χώρες της Ευρώπης «φιγουράρουν» στην κορυφή
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα «πράσινα άλογα» της BlackRock
Ο μεγαλύτερος επενδυτικός όμιλος εκδηλώνει ενδιαφέρον για την κλιματική αλλαγή στρέφοντας κεφάλαια σε επιχειρήσεις της αειφόρου ανάπτυξης, χωρίς πάντως να εγκαταλείπει ρυπογόνες εταιρείες εξόρυξης.
Τα «πράσινα άλογα» της BlackRock
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποινές φυλάκισης στα αφεντικά της France Telecom
Οι ηθικοί αυτουργοί των «αυτοκτονιών», τα ανώτερα στελέχη της France Telecom, κάθισαν στο σκαμνί. Και εισέπραξαν -αν και μικρές- ποινές φυλάκισης, καθώς βρέθηκαν ένοχοι για «θεσμική παρενόχληση» και τη...
Ποινές φυλάκισης στα αφεντικά της France Telecom

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας