Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχέσεις στοργής

Παρά τον θόρυβο, η Μέρκελ δεν δίστασε να μιλήσει στην εναρκτήρια εκδήλωση του Motorshow της Φρανκφούρτης λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, τιμώντας τον... έρωτά της με τους αυτοκινητοβιομηχάνους

Σχέσεις στοργής

  • A-
  • A+

Με τη συμπλήρωση δύο ετών από την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate αυτήν την εβδομάδα, οι Γερμανοί ψηφίζουν και εκλέγουν, όπως όλα δείχνουν, ξανά Μέρκελ, προς χάριν των αυτοκινητοβιομηχάνων.

Οι βαθιές σχέσεις στοργής μεταξύ της κυβέρνησης της απερχόμενης καγκελαρίου και των τελευταίων δεν διερράγησαν άλλωστε ποτέ, παρά την εμπλοκή του κλάδου σε μία από τις σοβαρότερες επιχειρηματικές απάτες της σύγχρονης ιστορίας.

Πρόσφατη ανάλυση της Watchdog LobbyControl δείχνει ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 -όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά ότι η Volkswagen είχε ενσωματωμένο στα ντιζελοκίνητα οχήματά της παράνομα λογισμικό παραποίησης των αποτελεσμάτων των ελέγχων ρύπων- αξιωματούχοι της κυβέρνησης Μέρκελ συναντήθηκαν 325 φορές με λομπίστες των αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να συζητήσουν το Dieselgate και τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Το ίδιο χρονικό διάστημα, οι κρατικοί αξιωματούχοι συναντήθηκαν μόνο 90 φορές με εκπροσώπους των συνδικάτων (αρκετά εκ των οποίων συμμετέχουν στα διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών) και μόλις 49 φορές με περιβαλλοντικές οργανώσεις και συνδέσμους καταναλωτών.

«Περιστρεφόμενες πόρτες»

Η βαθιά ριζωμένη στενή σχέση μεταξύ των Γερμανών πολιτικών και των λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας αντανακλάται όμως και από τις αναρίθμητες «περιστρεφόμενες πόρτες» μεταξύ των δύο πλευρών. Ο συντονιστής της εκλογικής εκστρατείας της Μέρκελ, Joachim Koschnicke, ήταν κορυφαίος λομπίστας της Opel/Vauxhall, ενώ ο πρώην επικεφαλής του γραφείου της και αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος δουλεύει σήμερα ως λομπίστας της Volkswagen.

Ακόμη, ο ανεκδιήγητος επίτροπος Προϋπολογισμού της Ε.Ε. Γκίντερ Ετινγκερ –που αποκάλεσε πέρυσι δημοσίως τους Κινέζους «σχιστομάτηδες» και τους Βαλόνους «κομμούνια», σάρκαζε με τους γάμους ομοφύλων και τις επαγγελματικές ικανότητες των γυναικών και πιάστηκε να ταξιδεύει δωρεάν στην Ουγγαρία με το τζετ Γερμανού λομπίστα– αναμένεται (σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Suddeutsce Zeitung) να αναλάβει επικεφαλής του πανίσχυρου λόμπι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VDA.

Ας σημειωθεί ότι από το 2009 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δωρίσει στα γερμανικά πολιτικά κόμματα περί τα 17 εκατομμύρια ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων στους Χριστιανοδημοκράτες της Μέρκελ. Από την πλευρά της η Γερμανίδα καγκελάριος τιμά τον… έρωτά της με τους αυτοκινητοβιομηχάνους. Το απέδειξε την περασμένη εβδομάδα, όταν δεν δίστασε να μιλήσει στην εναρκτήρια εκδήλωση του Motorshow της Φρανκφούρτης λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εκλογές.

Ολα αυτά επιτρέπουν στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίζει να αρνείται το Dieselgate, τις αδυναμίες και τους κινδύνους της τεχνολογίας ντίζελ και βέβαια να συσσωρεύει κέρδη. Επιτρέπουν ακόμη στις αυτοκινητοβιομηχανίες τις φτηνές λύσεις αναβάθμισης λογισμικού που μειώνουν οριακά τις εκπομπές των ρύπων αλλά δεν απομακρύνουν τους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, επιτρέπουν αλαζονεία και την κυκλοφορία 25 εκατομμυρίων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που ρυπαίνουν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Την ίδια στιγμή, χιλιάδες Ευρωπαίοι συνεχίζουν να πεθαίνουν πρόωρα εξ αιτίας των δηλητηρίων που εκπέμπουν αυτά τα οχήματα στην ατμόσφαιρα -6.800 μόνο το 2015… Αυτοί δεν ψηφίζουν πλέον.

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
Περίπου το 1/3 της αξίας της έχει χάσει το brand της Volkswagen από την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, ενώ μέχρι και η… Ινδία εξήγγειλε χθες έρευνες για τα ρυπογόνα οχήματα του...
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
Οι επιχειρήσεις στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους στη Γερμανία παραδοσιακά (από την εποχή του Μπίσμαρκ) λειτουργούσαν μέσω συνασπισμών, δημιουργώντας κοινές δομές πωλήσεων, ελαχιστοποιώντας τον μεταξύ...
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
Με μια φτηνή αναβάθμιση λογισμικού αποφάσισαν να επιλύσουν το πρόβλημα των ρύπων, που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι στη χθεσινή πολυαναμενόμενη «Σύνοδο Diesel»,...
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πώς έκρυβαν στην Ευρώπη το σκάνδαλο Dieselgate
Το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα σήμερα η «Εφ.Συν.» αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των κρατών-μελών αλλά και...
Πώς έκρυβαν στην Ευρώπη το σκάνδαλο Dieselgate
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγγίζει την Ε.Ε. το σκάνδαλο VW
Τη βαθιά σήψη του ευρωπαϊκού πολιτικοοικονομικού κατεστημένου αναδεικνύει η αποκάλυψη της απάτης της γερμανικής Volkswagen με το λογισμικό (ή συσκευή αναστολής) που είχε εγκαταστήσει σε πετρελαιοκίνητα οχήματά...
Αγγίζει την Ε.Ε. το σκάνδαλο VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρμαγεδδώνας απειλεί τη Volkswagen
H Αμερικανική Αρχή Προστασίας του Περιβάλλοντος αποκάλυψε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα του ομίλου ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό το οποίο μπορούσε να εντοπίσει αυτομάτως τους ελέγχους μέτρησης ρύπων και...
Αρμαγεδδώνας απειλεί τη Volkswagen

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας