Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους

Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι, υπουργοί και επικεφαλής ομόσπονδων κρατιδίων πήραν μέρος χθες στη διαβόητη «Σύνοδο Ντίζελ» στο Βερολίνο

EPA / STEFI LOOS

Ξεκάθαρα ψέματα για τους «βρόμικους» ντιζελοκινητήρες τους

  • A-
  • A+

Σε ημίμετρα, που δεν λύνουν το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις θανατηφόρες εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κατέληξε -όπως αναμενόταν- η χθεσινή διαβόητη «Σύνοδος Ντίζελ» στο Βερολίνο.

Οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι, μην επιθυμώντας να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να απεμπολήσουν την παρωχημένη τεχνολογία τους, κατάφεραν στην κοινή τους συνάντηση με υπουργούς και επικεφαλής ομόσπονδων κρατιδίων να «πουλήσουν» το ψέμα ότι τα ντιζελοκίνητα οχήματά τους μπορούν να γίνουν καθαρά, φτάνει να αναβαθμιστεί το λογισμικό του συστήματος ελέγχου των εκπομπών ρύπων.

To θανατηφόρο οξείδιο του αζώτου

Ανακοίνωσαν συγκεκριμένα ότι θα αναβαθμίσουν το λογισμικό περισσότερων των 5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ντίζελ -γενιάς Euro 5 και Euro 6- συμπεριλαμβανομένων των 2,5 εκατομμυρίων που έχει ήδη ανακοινώσει η Volkswagen.

Το μέτρο καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των 8,6 εκατ. οχημάτων αυτού του τύπου που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους.

Η «αναβάθμιση» του λογισμικού δεν θα έχει, σύμφωνα με τους βιομηχάνους, επιπτώσεις στην απόδοση των κινητήρων, την κατανάλωση καυσίμου και τη διάρκεια ζωής των οχημάτων ενώ θα έχει αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών αιθαλομίχλης -συμπεριλαμβανομένων των θανατηφόρων οξειδίων του αζώτου- κατά 25%-30%.

Η πικρή αλήθεια είναι όμως ότι ένα τυπικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε μεταξύ 2010 και 2015 παράγει σήμερα 10-15 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου απ’ ό,τι ένα βενζινοκίνητο.

Ακόμη και ένα μοντέλο της νεότερης γενιάς, προδιαγραφών Euro 6, παράγει 8 φορές περισσότερα.

Δικαστική απόφαση

EPA / CARSTEN KOALL

Η μείωση 25%-30% που οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι υποσχέθηκαν είναι απλά κοροϊδία, δεν κάνει ως διά μαγείας τα οχήματά τους «καθαρότερα».

Δικαστήριο της Στουτγάρδης αποφάσισε ξεκάθαρα την περασμένη εβδομάδα ότι τέτοιου είδους αναβαθμίσεις λογισμικού δεν φτάνουν για την επίλυση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Αλλά ούτε και οι... για τα μάτια του κόσμου προτροπές των πολιτικών στη χθεσινή σύνοδο για πιο ακριβές μετατροπές στους κινητήρες των ρυπογόνων οχημάτων προσφέρουν ριζική λύση.

Δεν μειώνουν δραστικά τα τοξικά σύννεφα της αιθαλομίχλης που παράγουν αυτά τα αυτοκίνητα πάνω από τις πόλεις σκοτώνοντας κάθε χρόνο περισσότερους από 430.000 ανθρώπους.

Μόνο η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση θα απομάκρυνε αυτά τα θανατηφόρα σύννεφα διασφαλίζοντας οριστικά καθαρό αέρα για τους πολίτες, αλλά δυστυχώς η πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τα αντίστοιχα οικονομικά συμφέροντα επένδυσαν σε άλλη τεχνολογία… Και την επέβαλαν με τη βοήθεια των λόμπι τους και των πολιτικών.

Τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη είναι πετρελαιοκίνητα και αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή τόσο το ντίζελ όσο και τα πετρελαιοκίνητα οχήματα απολαμβάνουν γενναιόδωρες φοροαπαλλαγές.

Αν τα «δώρα» αυτά αποσύρονταν, το μερίδιο αγοράς των ντιζελοκίνητων των Γερμανών και άλλων αυτοκινητοβιομηχάνων στην Ε.Ε. θα ήταν πιο κοντά στο 5% - ποσοστό που αυτά κατέχουν στον υπόλοιπο κόσμο.

Διαπλοκή... über alles

Τα «δώρα» αυτά... συμβάλλουν στην αιώνια διαπλεκόμενη σχέση μεταξύ αυτοκινητοβιομηχάνων και πολιτικών.

Μέλη της γερμανικής κυβέρνησης, υπουργοί, υφυπουργοί, βουλευτές, πολιτικοί και λοιποί αξιωματούχοι περνούν εδώ και χρόνια διά της «περιστρεφόμενης πόρτας» σε καίριες θέσεις προώθησης των συμφερόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών (λόμπι) όταν εκπνέει η θητεία τους και το αντίστροφο.

Ο Εκαρτ φον Κλάεντεν, βασικός λομπίστας της Daimler σήμερα, ήταν υπουργός της κυβέρνησης Μέρκελ το 2009-2013, ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος την τελευταία δεκαετία της Ενωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), ήταν υπουργός Συγκοινωνιών την περίοδο 1993-1998, ο Μίκαελ Γιάνσεν, επικεφαλής της ομάδας λόμπι της Volkswagen στο Βερολίνο σήμερα, ήταν αρχηγός του κομματικού επιτελείου της κ. Μέρκελ μεταξύ 2006 και 2009 ενώ και ο τέως υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας και επικεφαλής του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ κατείχε θέση στο Δ.Σ. της Volkswagen ως πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας το 1999-2003.

Ετσι, μόνο τυχαία δεν είναι τα χθεσινά στοιχεία του γερμανικού Κοινοβουλίου για τις χορηγίες επιχειρηματιών στο α’ εξάμηνο του 2017 προς τα πολιτικά κόμματα.

Αποκάλυψαν, μεταξύ άλλων, ότι η οικογένεια μεγαλομετόχων της BMW, Κβαντ, προσέφερε από 100 χιλιάδες ευρώ στο Χριστιανοδημοκρατικό CDU της κ. Μέρκελ και στο νεοφιλελεύθερο FDP, ενώ η Daimler, πιστή στο ένδοξο κυβερνητικό παρελθόν του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) του Μάρτιν Σουλτς, το χρηματοδότησε με αντίστοιχο ποσό. Αντιθέτως, τo αριστερό Die Linke όπως αναμενόταν… ατύχησε.

ΑΠΟΨΕΙΣ
«Σκάνδαλο Volkswagen»: «Τι να κάνουμε;» Τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας
H «αστοχία» των αρμόδιων ευρωπαϊκών και γερμανικών αρχών να ανιχνεύσουν την ύπαρξη του καρτέλ και του «λογισμικού συστήματος αναστολής για την παράκαμψη των προτύπων εκπομπών για ορισμένους ατμοσφαιρικούς...
«Σκάνδαλο Volkswagen»: «Τι να κάνουμε;» Τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
Οι επιχειρήσεις στους περισσότερους βιομηχανικούς κλάδους στη Γερμανία παραδοσιακά (από την εποχή του Μπίσμαρκ) λειτουργούσαν μέσω συνασπισμών, δημιουργώντας κοινές δομές πωλήσεων, ελαχιστοποιώντας τον μεταξύ...
Παραδοσιακή γερμανική πρακτική η δημιουργία... καρτέλ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγγίζει την Ε.Ε. το σκάνδαλο VW
Τη βαθιά σήψη του ευρωπαϊκού πολιτικοοικονομικού κατεστημένου αναδεικνύει η αποκάλυψη της απάτης της γερμανικής Volkswagen με το λογισμικό (ή συσκευή αναστολής) που είχε εγκαταστήσει σε πετρελαιοκίνητα οχήματά...
Αγγίζει την Ε.Ε. το σκάνδαλο VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
Περίπου το 1/3 της αξίας της έχει χάσει το brand της Volkswagen από την αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, ενώ μέχρι και η… Ινδία εξήγγειλε χθες έρευνες για τα ρυπογόνα οχήματα του...
Κατακρημνίζεται η αξία της VW
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν ξεμπρόστιασε μόνο την υποκρισία του γερμανικού κολοσσού αλλά και των κυβερνήσεων της Ε.Ε., οι οποίες όπως φαίνεται νοιάζονται πολύ περισσότερο για τα συμφέροντα των επιχειρήσεων...
Υποκρισία από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέσεις στοργής
Με τη συμπλήρωση δύο ετών από την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate οι Γερμανοί ψηφίζουν και εκλέγουν, όπως όλα δείχνουν, ξανά Μέρκελ, προς χάριν των αυτοκινητοβιομηχάνων. Οι βαθιές σχέσεις στοργής μεταξύ της...
Σχέσεις στοργής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας