Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συζητήσεις με την Tesla για τις ενεργειακές ανάγκες μικρών νησιών
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συζητήσεις με την Tesla για τις ενεργειακές ανάγκες μικρών νησιών

  • A-
  • A+

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα κάλυψης των ενεργειακών αναγκών σε νησιά που για διάφορους λόγους δεν θα ενταχθούν στα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης παρουσιάζει σήμερα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η ερευνητική ομάδα της εταιρείας Tesla. Πρόκειται για μικρά νησιά του Αιγαίου που δεν είναι εύκολη και συμφέρουσα η ένταξή τους στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Σήμερα καλύπτουν τις ανάγκες σε ρεύμα με μικρές πετρελαϊκές μονάδες, που είναι ρυπογόνες και έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας, ενώ παρουσιάζουν συχνά προβλήματα.

Με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Ερευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη, η αμερικανική εταιρεία Tesla βρίσκεται εδώ και μήνες σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να ιδρύσει μία μονάδα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τον «Δημόκριτο». Σχετικές δηλώσεις έχει κάνει πρόσφατα ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ.

Η Tesla, πάντως, έχει ήδη τον δικό της «πρεσβευτή» στην Ελλάδα. Πρόκειται για τον Κωστή Λάσκαρη, τον επικεφαλής Ερευνας και Σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων στην Tesla Motors, στη Silicon Valley της Καλιφόρνιας, ο οποίος δουλεύει για τον αμερικανικό κολοσσό από το 2012.

Eίναι απόφοιτος της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου, στην οποία εκπόνησε το διδακτορικό του στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος.

Ηταν από τους πρωτεργάτες της ομάδας «Προμηθέας» του ΕΜΠ, η οποία συνεχίζει να αναπτύσσει δραστηριότητα.

Πρωτοπόρος στην τεχνολογία ενέργειας και ηλεκτροκίνησης

AP Photo/Charles Krupa

H Tesla αποτελεί μια αμερικανική εταιρεία πρωτοπόρο στον σχεδιασμό, την παραγωγή και την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και μπαταριών, ηλιακών πάνελ, ηλιακών συστημάτων στέγης και άλλων συναφών προϊόντων. Ιδρύθηκε το 2003 και έχει έδρα της το Πάλο Αλτο της Καλιφόρνιας.

Το Tesla Roadster που παρουσίασε το 2007 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε μπαταρία λιθίου και το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής με εμβέλεια μεγαλύτερη από 200 μίλια (320 χλμ.) ανά φόρτιση. Από το 2008 έως τις αρχές του 2012, η Tesla πούλησε περισσότερα από 2.250 Roadsters σε 31 χώρες του κόσμου.

Στη συνέχεια παρήγαγε ακόμη τρία μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων (S, X, 3) που εκτόξευσαν τις πωλήσεις της σε περίπου 200.000 οχήματα το 2018.

Ηγετική μορφή της εταιρείας είναι ο Νοτιοαφρικανός στην καταγωγή και με αμερικανική και καναδική υπηκοότητα μηχανικός, εφευρέτης, επενδυτής και πλέον μεγιστάνας Ελον Ριβ Μασκ.

Αν και δεν συμπεριλαμβάνεται στους ιδρυτές της, επένδυσε στην εταιρεία έναν χρόνο μετά τη δημιουργία της και πολύ σύντομα έγινε πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλός της και μεγαλομέτοχός της.

Ονειρό του η παραγωγή ενός φτηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα εκτοπίσει τα συμβατικά. Στις αρχές του περασμένου Αυγούστου οδήγησε όμως τη μετοχή της εταιρείας του σε βουτιά 20% όταν «τουίταρε» ότι θέλει να τη βγάλει από το χρηματιστήριο. Η αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς χαρακτήρισε το tweet αυτό εσκεμμένο, παραπλανητικό και ζημιογόνο.

Επέβαλε πρόστιμο 20 εκατ. δολαρίων, ενώ απαγόρεψε στον Μασκ να είναι πρόεδρος της Tesla για την επόμενη τριετία. O Μασκ αγόρασε στη συνέχεια νέες μετοχές αξίας 20 εκατ. δολαρίων στην εταιρεία.

Στα μέσα του 2016 η Tesla εξαγόρασε έναντι 2,6 δισ. δολαρίων τη SolarCity που παράγει, εμπορεύεται και εγκαθιστά ηλιακά πάνελ για κατοικίες και εμπορική χρήση και αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη εταιρεία εγκατάστασης ηλιακών συστημάτων στέγης.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αιολικό πάρκο στο Τέξας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Με τίμημα 310 εκατ. δολάρια, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξαγόρασε αιολικό πάρκο στο Τέξας, με εγκατεστημένη ισχύ 200 MW, που λειτουργεί εδώ και 15 μήνες. Με τη νέα αυτή κίνηση ο ελληνικός όμιλος ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιό του...
Αιολικό πάρκο στο Τέξας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Θύμα» των δασμών η Harley-Davidson
Την πρώτη σφαλιάρα λόγω των αλλοπρόσαλλων επιλογών του στο διεθνές εμπόριο έφαγε χθες ο Ντόναλντ Τραμπ. Η κατασκευάστρια μοτοσυκλετών Harley-Davidson ανακοίνωσε ότι δεν «βγαίνει οικονομικά» στην Ε.Ε. μετά τα...
«Θύμα» των δασμών η Harley-Davidson
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ για την «Ελλάκτωρ»
Τα αιολικά έργα, τα προγράμματα αξιοποίησης απορριμμάτων και κυρίως οι αυτοκινητόδρομοι, αποδεικνύονται τα «δυνατά χαρτιά» στη διαμόρφωση των οικονομικών στοιχείων της «Ελλάκτωρ» για το 2018
Καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ για την «Ελλάκτωρ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
263 εκατ. ευρώ για ενέργεια και τεχνολογία
Χρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 263 εκατ. ευρώ θα πάρει η Ελλάδα από το επενδυτικό πακέτο που ενέκρινε χθες το ταμείο πολιτικής συνοχής της Ε.Ε. Αφορά τρία σημαντικά έργα, από τα οποία τα δύο ανήκουν στον...
263 εκατ. ευρώ για ενέργεια και τεχνολογία
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μυρίζουν... ειρήνη οι διαπραγματεύσεις
​Προάγγελο ειρήνης στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ - Κίνας φαίνεται ότι αποτελούν οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο τριήμερο στο Πεκίνο. Οι συζητήσεις εμπορικών αξιωματούχων των...
Μυρίζουν... ειρήνη οι διαπραγματεύσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η dream team της ελληνικής τεχνολογίας πάει στο Λας Βέγκας
Δέκα καινοτόμες και εξωστρεφείς start ups ομάδες θα εκπροσωπήσουν για πρώτη φορά την Ελλάδα στο Consumer Electronics Show, που διοργανώνεται από το 1967 στην αμερικανική μεγαλούπολη και αποτελεί τη...
Η dream team της ελληνικής τεχνολογίας πάει στο Λας Βέγκας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας