• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    40°C 37.2°C / 42.4°C
    2 BF
    23%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    38°C 31.3°C / 41.6°C
    1 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    40°C 34.5°C / 41.6°C
    2 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    39°C 38.9°C / 39.2°C
    2 BF
    14%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    2 BF
    38%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.7°C / 41.0°C
    3 BF
    10%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 37.4°C / 37.4°C
    3 BF
    8%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.6°C / 41.2°C
    4 BF
    10%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.8°C / 38.3°C
    4 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 39.9°C
    3 BF
    36%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.9°C / 36.8°C
    3 BF
    30%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    35°C 31.6°C / 34.7°C
    2 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 36.9°C
    2 BF
    26%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    41°C 33.5°C / 40.9°C
    0 BF
    17%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    41°C 33.5°C / 41.0°C
    2 BF
    19%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.8°C / 36.8°C
    2 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    41°C 37.4°C / 42.6°C
    3 BF
    11%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.1°C / 33.3°C
    1 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.4°C / 41.7°C
    4 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    5 BF
    7%
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI

Όταν το ΥΠΑΙΘ εξαφανίζει 1.915 οργανικές θέσεις ποιο είναι το επόμενο βήμα;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στις 2 Ιουνίου 2021 διδάχθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας για τελευταία φορά στα Λύκεια της χώρας καθώς αυτό καταργήθηκε μετά από 39 χρόνια ανελλιπούς παρουσίας (από το 1982-'83).

Είναι πλέον γνωστό σε όλους το μεγάλο πρόβλημα που προέκυψε με τις Κοινωνικές Επιστήμες και την Καλλιτεχνική Παιδεία. Με το νόμο 4692/20 καταργήθηκε η Κοινωνιολογία ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στη συνέχεια με την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων καταργήθηκε οριστικά. Παράλληλα, καταργήθηκαν άλλα δύο μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών και  τα αντίστοιχα της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το λύκειο, χωρίς κάποια επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση, με συνέπεια τον πλήρη εξοβελισμό των επιστημών αυτών και των αντίστοιχων ειδικοτήτων, σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών.

Για να γίνει πιο συγκεκριμένο το ζήτημα αυτό χρειάζεται να επισημάνουμε ότι από τα τέσσερα μαθήματα που διδάσκονταν μέχρι πρότινος στο Λύκειο έχει απομείνει ένα δίωρο μάθημα όλο κι όλο στην Α' Λυκείου. Συγκεκριμένα, η Κοινωνιολογία καταργήθηκε με νόμο (ν. 4692/2020) από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και αντικαταστάθηκε από το μάθημα των Λατινικών με ισχύ από τις ερχόμενες κιόλας εξετάσεις (2022), ενώ με υπουργική απόφαση η Νίκη Κεραμέως άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα καταργώντας δύο ακόμη μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών από τη Β' Λυκείου, το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία» και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών».

Τέλος, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία της «Πολιτικής Παιδείας» στην Α' Λυκείου, που είναι το μοναδικό μάθημα που απέμεινε για τους/τις εκπαιδευτικούς των Κοινωνικών Επιστημών να το διδάσκουν από κοινού με τους οικονομολόγους.

Οι εκπαιδευτικοί των μαθημάτων Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών, δηλαδή, οι καθηγητές που δίδασκαν τα παραπάνω μαθήματα, στις τελευταίες υπηρεσιακές μεταβολές έχουν κριθεί σχεδόν στο σύνολό τους υπεράριθμοι καθώς οι 1.915 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών χάνονται σχεδόν όλες εξαιτίας της μείωσης των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου αφού ο προσδιορισμός των οργανικών θέσεων προκύπτει εφόσον το μάθημα είναι πρώτης ανάθεσης και συμπληρώνονται 12 ώρες διδασκαλίας, κάτι το οποίο είναι πρακτικά ανέφικτο.

Και το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: «Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Η διαθεσιμότητα; Οι απολύσεις;», αναρωτιούνται με αγωνία οι θιγόμενοι εκπαιδευτικοί. Και έχουν κάθε λόγο να αναρωτιούνται, να αγωνιούν και να ανησυχούν καθώς η ίδια κυβέρνηση της ΝΔ (με συγκυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ) και με υπουργό Παιδείας τον Κ. Αρβανιτόπουλο, τον Ιούλιο του 2013, μέσα σε μια νύχτα, εξαφάνισε από το εκπαιδευτικό τοπίο πάνω από 2.500 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων από τα Επαγγελματικά Λύκεια, καταργώντας αντίστοιχες οργανικές θέσεις.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Η ΟΛΜΕ και οι Ενώσεις Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών εδώ και ενάμιση χρόνο έθεσαν επανειλημμένα το πρόβλημα και κατέθεσαν μάλιστα συγκεκριμένες προτάσεις. Παρόλα αυτά όλο αυτό το χρονικό διάστημα δε δόθηκε καμία απολύτως απάντηση από το ΥΠΑΙΘ ούτε υπήρξε κάποια διορθωτική κίνηση για την αποκατάσταση των τόσο σημαντικών αυτών επιστημών.

Η ηγεσία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) δεν δέχτηκε ποτέ να συναντηθεί, ως όφειλε, με το ΔΣ της ΟΛΜΕ και να λάβει υπόψη τις προτάσεις του, παρά τα επανειλημμένα σχετικά αιτήματα.

Στις 8 Ιουνίου  η ΟΛΜΕ ζήτησε να συναντηθεί άμεσα με την κ. Κεραμέως και την κ. Μακρή με αποκλειστικό θέμα συζήτησης τη διευθέτηση του πολύ μεγάλου αυτού ζητήματος που αφορά και στις δύο αυτές ειδικότητες. Δεν υπήρξε καμία απολύτως ανταπόκριση από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, παρότι πληροφορηθήκαμε από τον τύπο ότι την ίδια περίοδο έσπευσε να συναντήσει κάποιες επιστημονικές ενώσεις.

Κατόπιν όλων αυτών των εξελίξεων, η ΟΛΜΕ και οι Ενώσεις Εκπαιδευτικών Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών αλλά και η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, αποφάσισαν να προβούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 23 Ιουνίου στις 2μμ στο ΥΠΑΙΘ και στο πλαίσιο αυτό καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως ειδικότητας να δώσουν μαζικά το παρών και να στηρίξουν τους συναδέλφους τους, συνειδητοποιώντας  ότι πρέπει να προστατεύεται το εργασιακό καθεστώς όλων, προς όφελος και της μόρφωσης των μαθητών.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
Ποτέ άλλοτε σε αυτή τη χώρα το «νόμιμο» δεν ήταν σε τόσο μεγάλη αντιδιαστολή με το «ηθικό». Συνεχώς παράγεται μια «νομιμότητα» που αντιστρατεύεται και τη λογική και την ηθική και μια «πραγματικότητα» που δεν...
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
Η εισαγωγή του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου έρχεται να χτυπήσει τον ενιαίο χαρακτήρα των αναλυτικών προγραμμάτων, ενώ την ίδια ώρα θα ανοίξει πεδίο μεγάλων κερδών για τους ιδιωτικούς φορείς.
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
Μια ματιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος να ρίξει κανείς εύκολα μπορεί να καταλάβει ποιος θα γελάσει τελευταίος. Εύκολα μπορεί να μάθει που βρέθηκαν όλοι αυτοί που προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τους...
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ένα υπουργείο Παιδείας... με μπόλικο καθόλου!
Η κ. Κεραμέως δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ότι η τηλεκπαίδευση δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία. Από την άλλη, η κ. Μονογυιού, πρότεινε αντί για σχολεία να γίνουν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα...
Ένα υπουργείο Παιδείας... με μπόλικο καθόλου!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση
Η συντριπτική πλειονότητα των συλλόγων διδασκόντων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δήλωσαν απεργία-αποχή στην αξιολόγηση-λαιμητόμο που θέλει να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ.
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας