• Αθήνα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    19°C 17.0°C / 20.0°C
    1 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.1°C / 18.3°C
    3 BF
    67%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 14.4°C / 20.0°C
    1 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 9.4°C / 17.0°C
    4 BF
    48%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 17.2°C
    2 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 11.7°C / 20.0°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.9°C / 22.0°C
    2 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    3 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    3 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    1 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.4°C
    3 BF
    68%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 17.2°C / 19.4°C
    3 BF
    68%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.2°C
    4 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 15.0°C / 19.4°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 16.7°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 17.2°C
    1 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
Το ιερό παρόν στις ροές τού χρόνου και του χώρου: Κι όμΩς κινείται, στις 9.25

Το ιερό παρόν στις ροές τού χρόνου και του χώρου: Κι όμΩς κινείται, στις 9.25

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η σκηνή που ενθουσιάζει στον Ερωτευμένο Σαίξπηρ αφορά την υπόνοια για την ύπαρξη άφθονου χώρου και χρόνου στο φινάλε του φιλμ. Ένα θέμα που έχει αγγίξει και η Βιρτζίνια Γουλφ, στον Ορλάντο, όταν μέσω τού κεντρικού ήρωα αναδιατάσσει τον χώρο, τον χρόνο ακόμα και το φύλο - «Εκείνος» της αρχής τού βιβλίου λίγο πριν από τη μέση τού έργου γίνεται «Εκείνη». Γιατί η παρουσία του αφορά σε διάρκεια πάνω από τρεις αιώνες, άρα είναι απελευθερωμένα από τον χώρο και τον χρόνο, ακόμα και από το φύλο.  Θα μπορούσε να ερμηνεύσει κάποιος την απόφαση της Γουλφ ως αντίθεση στην αναπαράσταση της πραγματικότητας με κυριολεκτικούς όρους, άρα για τη συγγραφή ενός βιβλίου ή ευρύτερα για την ύπαρξη ενός καλλιτεχνικού δημιουργήματος, το ημερολόγιο τοίχου έχει τόση αξία όση ένα φτυάρι στην ανοιχτή θάλασσα.

Κι εδώ έχει ενδιαφέρον το μυθιστόρημα του Γουέλς, για την «Μηχανή του Χρόνου», που ανέδειξε το ζήτημα της χρονομηχανής - Δηλαδή των ταξιδιών σε χρόνο και τόπο που έχουν συνδεθεί με την κβαντική θεωρία για τα πολλαπλά σύμπαντα. Ακόμα κι αν υπήρχε ένα τέτοιο μηχάνημα, όμως, με το οποίο θα μπορούσαμε να επιλέξουμε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο για να βρεθούμε σε παρελθόν ή μέλλον,  θα είχαμε ελάχιστο χρόνο για να παρέμβουμε και να αναδιαμορφώσουμε καταστάσεις. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι σύντομα τα γεγονότα θα μας άφηναν πίσω και θα έπρεπε να αντιμετωπίσουμε την ίδια κατάσταση για την οποία ταξιδέψαμε στον χρόνο προκειμένου να την αλλάξουμε.

Ο χώρος και χρόνος διαιρούνται σε αμέτρητο πλήθος (από μιλισεκόντ και νανοσεκόντ μέχρι τα έτη φωτός), αλλά για πρακτικούς λόγους μετράμε τον χρόνο με βάση τα δευτερόλεπτα, τα λεπτά, τις ώρες, τις ημέρες, τα χρόνια, τις δεκαετίες κ.ο.κ. Παρόλα αυτά ο Τζέιμς Τζόις, στον Οδυσσέα, χρειάστηκε πάνω από 700 σελίδες για να περιγράψει τι μπορεί να συμβεί σε έναν τυπικό άνθρωπο, μια τυπική μέρα, σε ένα τυπικό μέρος. Για αυτό και έχει ενδιαφέρον η σύλληψη του Ιερού Αυγουστίνου για το ίδιο το παρόν, καθώς για εκείνον το παρόν βρίσκεται από το μέλλον μέχρι το παρελθόν, λες και δεν μένει ποτέ στο «τώρα». 

Αυτό το ιερό παρόν, δηλαδή την ύψιστη καθημερινή επαναστατική πράξη τού ανθρώπινου υποκειμένου, που σχετίζεται με την ευδαιμονία, τον έρωτα, την επιβεβαίωση της ίδιας της ζωής, μας καλεί να ανιχνεύσουμε η ομάδα χορού και ακροβασίας κι όμΩς κινείται στη νέα παράστασή της με τίτλο 9.25, που θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ). Μια εργασία πολύ υψηλού επιπέδου (όπως, παραδοσιακά, μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια η ομάδα κι όμΩς κινείται), εμπλέκοντας τον γραμμικό με τον κυκλικό χρόνο μέσα από την ετερότητα που μπορεί να ορίσει το ατομικό υποκείμενο. Οι παραστάσεις θα γίνουν στις 10 και 11 Ιουνίου, με σύμπραξη επί σκηνής έξι χορευτών και τριών μουσικών που το κοινό οραματικό τους μέλλον σμίγει μαζί μας, σε τόπους και χρόνους που ακόμα δεν έχουμε φανταστεί. Ο Ηράκλειτος υποστήριζε ότι δεν γίνεται να μπεις δύο φορές σε ένα ποτάμι, δηλαδή ο χρόνος γίνεται χώρος (το ποτάμι) και λαμβάνει την πρωτοκαθεδρία. Αυτές ακριβώς τις ροές στον χώρο και τον χρόνο συνθέτει το 9.25, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι στην Ελλάδα υπάρχουν θαυμάσιες εργασίες που αξίζει τον κόπο να τις παρακολουθήσουμε. Αν βρεθείς στο ποτάμι που μπορεί να σε βάλει η ομάδα κι όμΩς κινείται, δεν θα θέλεις να βγεις ποτέ.


Χορογραφία – Δημιουργία Χριστίνα Σουγιουλτζή, Camilo Bentancor, Ερμής Μαλκότσης
Πρωτότυπη μουσική Κλέων Αντωνίου και η ομάδα
Σχεδιασμός σκηνικών & Κατασκευή σκηνικών Σταύρος Μάνεσης
Κοστούμια Φανή Μουζάκη και η ομάδα
Φωτισμοί – Βίντεο Μαρία Αθανασοπούλου
Βοηθός χορογράφων Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Ερμηνεύουν Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Νίκος Μάνεσης, Χριστίνα Σουγιουλτζή
Συμμετέχουν Camilo Bentancor, Δημήτρης Καπουράνης

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τα αστέρια λάμπουν «Στη Σκιά των Βράχων»
Ενα από τα πιο αγαπημένα φεστιβάλ της πόλης, δύο ανοιχτά θέατρα («Μελίνα Μερκούρη» και «Αννα Συνοδινού»), τα οποία εδώ και χρόνια ταυτίζουμε με τις καλοκαιρινές μας αναμνήσεις, και μια πολυπόθητη επιστροφή...
Τα αστέρια λάμπουν «Στη Σκιά των Βράχων»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χιλιάδες views για Μπετόβεν
Εκατομμύρια άνθρωποι αγκάλιασαν τον 9ωρο μουσικό μαραθώνιο με τις 9 Συμφωνίες του Γερμανού συνθέτη σε 9 συναυλίες σε συμφωνικές αίθουσες, υπαίθριους χώρους και αξιοθέατα 9 ευρωπαϊκών πόλεων.
Χιλιάδες views για Μπετόβεν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ερχεται η Αννα Νετρέμπκο
Στις 10 Ιουλίου το κοινό της όπερας θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει στο Καλλιμάρμαρο την κορυφαία σοπράνο Αννα Νετρέμπκο σε ένα All Star Γκαλά Βέρντι.
Ερχεται η Αννα Νετρέμπκο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο γαλαξίας του Μίκη Θεοδωράκη
Χωρισμένη σε 16 θεματικές που καλύπτουν πτυχές της ζωής και του έργου του και παρουσιάζονται σε ισάριθμους ειδικά διαμορφωμένους χώρους, η έκθεση «Ο γαλαξίας μου: Μίκης Θεοδωράκης» εγκαινιάζεται στις 8 Ιουνίου.
Ο γαλαξίας του Μίκη Θεοδωράκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας