• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.6°C / 25.1°C
    2 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.6°C / 24.4°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    2 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 21.3°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 23.8°C
    1 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.4°C
    2 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 22.5°C
    1 BF
    62%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    6 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    4 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.9°C
    5 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 24.7°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    1 BF
    60%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.4°C / 21.4°C
    1 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.3°C / 25.3°C
    2 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.3°C / 23.3°C
    1 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.3°C / 24.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    56%
Τρίχες κατσαρές ή ουσιαστική πάλη των ιδεών;

Τρίχες κατσαρές ή ουσιαστική πάλη των ιδεών;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Θα ξεκινήσω από τα βασικά. Τα πρότυπα ομορφιάς δεν είναι διαχρονικά και μεταβάλλονται από κοινωνία σε κοινωνία. Τα πρότυπα ομορφιάς σε μια πατριαρχική κοινωνία αντανακλούν τη δομή της κοινωνίας αυτής και είναι ως εκ τούτου σεξιστικά. Η αυτοδιάθεση του σώματος είναι απόλυτα θεμιτή και επιθυμητή και συνεπώς το πώς είναι το σώμα του καθενός/μιας είναι δική του υπόθεση. Οποιαδήποτε επίκληση σε διαχρονικά πρότυπα ομορφιάς και «φυσιολογικές» συμπεριφορές είναι απλά καταδικασμένη σε λογικό αδιέξοδο. 

Αφού λοιπόν ξεκαθάρισα τη θέση μου χάριν αποφυγής οποιασδήποτε παρεξήγησης, θα ήθελα να σταθώ στο πλαίσιο γύρω από το οποίο άνοιξε η σχετική με τα παραπάνω κουβέντα στα Social Media που είναι και ο βασικός λόγος που κάνω αυτή την ανάρτηση. 

Οι κοινωνίες δεν αλλάζουν από τη μία μέρα στην άλλη. Ο σεξισμός, τα πρότυπα ομορφιάς, οι κοινωνικά αποδεκτές (ή μη) συμπεριφορές είναι αντιλήψεις που καλλιεργούνται στους περισσότερους ανθρώπους από πολύ μικρή ηλικία. Ως εκ τούτου είναι αντιλήψεις βαθιά ριζωμένες στο μυαλό των ανθρώπων και όσο συνειδητή προσπάθεια και να καταβάλει κανείς δε μπορεί να μην διατηρεί κατάλοιπά τους. Πραγματικά μη σεξιστές άνθρωποι θα είναι αυτοί που θα γεννηθούν σε μια μη σεξιστική κοινωνία. 

Κάνω όλη την παραπάνω εισαγωγή για να καταλήξω στο γεγονός ότι όταν ανοίγουν συζητήσεις για αυτά τα ζητήματα θα εμφανίζονται πάντα άτομα τα οποία θα τείνουν να υπερασπιστούν το εκάστοτε αντικείμενο αμφισβήτησης. Άλλοτε αυτό θα γίνεται με τρόπο καλοπροαίρετο και ενδεχομένως μη συνειδητά, άλλοτε με μεγάλη απορία και έλλειψη κατανόησης και άλλοτε με τρόπο χυδαίο και επιθετικό. Σε κάθε περίπτωση αυτή η αντίδραση χρησιμεύει για να ανοίξει μια κουβέντα πολύ χρήσιμη, να γίνει μια μάχη ιδεών και διαλεκτικά να καταλήξουμε σε ένα ανώτερο σημείο από αυτό από το οποίο ξεκινήσαμε. Η προσπάθεια «φίμωσης» (σε πολλά εισαγωγικά αν θέλετε) αυτής της αντίδρασης είναι επιζήμια ακόμα και για τον σκοπό που θεωρεί ότι υπηρετεί αυτός που την κάνει. Κοινώς: Αναρτήσεις τύπου «ας βγάλουνε τα μάτια τους αυτοί που δε τους αρέσουν οι τρίχες», τα report σε βιντεάκια που εκφράζουν τέτοιες απόψεις και γενικά μια αντίληψη ότι η αντίθετη άποψη δεν αποτελεί αντικείμενο διαφωνίας αλλά επαίσχυντη πράξη στην οποία όποιος/α υποπέσει αξίζει κάποιου είδους τιμωρία είναι μια βαθιά αυταρχική αντίληψη που αντιλαμβάνεται την πρόοδο της κοινωνίας μέσα από ανανεούμενα σύνολα «κανόνων» που πρέπει να ακολουθούνται. Η κοινωνία όμως εξελίσσεται μέσα από τις αντιφάσεις της. Και για να υπάρξει σύνθεση πρέπει να υπάρξει θέση και αντίθεση. Αν τείνουμε αναιρέσουμε το πεδίο σύγκρουσης των δύο τότε πολύ απλά δε μπορούμε να προχωρήσουμε παρακάτω.

*Φοιτητής, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Παν. Πατρών

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ
Για Α.Ε. και όχι για σχολεία η «αξιολόγηση» που προωθεί η Κεραμέως
Στη σκιά του αποκλεισμού 20.000 υποψήφιων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύεται «αμετανόητη»...
Για Α.Ε. και όχι για σχολεία η «αξιολόγηση» που προωθεί η Κεραμέως
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πίσω από το ... «δάφνινο στεφάνι» των Ολυμπιακών αγώνων
Με αφορμή την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων στο Τόκιο ανασύρθηκαν και επιστρατεύτηκαν μια σειρά ιδεολογήματα και μύθοι με στόχο την κατασκευή και προβολή μιας ειδυλλιακής εικόνας σχετικά με τη...
Πίσω από το ... «δάφνινο στεφάνι» των Ολυμπιακών αγώνων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γαλάζιος ίασπις
Ο Οδυσσέας φτάνει στο ανάκτορο του Αλκίνοου μετά την Ναυσικά για να μην τους δούνε μαζί οι περαστικοί και δημιουργηθούν παρεξηγήσεις του τύπου: Τι γυρεύει η κόρη του βασιλιά μ` έναν ξένο. Μήπως είναι ο...
Γαλάζιος ίασπις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ψηφιακή μας Τρούμπα
Το διαδίκτυο σήμερα, με την προώθηση της γυναικείας πορνείας αλλά και με την ελεύθερη πρόσβαση σε πορνοταινίες με όλο και πιο κακοποιητικό προς τις γυναίκες περιεχόμενο, συμβάλλει αναμφίβολα στα κύματα...
Η ψηφιακή μας Τρούμπα
ΑΠΟΨΕΙΣ
... Η αποτυχία μας ως πολιτείας
Ευθύνη δεν έχει ποτέ η κυβέρνηση αλλά ο πολίτης, ο οποίος θα επιβραβευθεί ή θα τιμωρηθεί ή θα εκβιαστεί ή θα χρηματοδοτηθεί, για να οδηγηθούμε διά της «βίας» και όχι διά της πειθούς στην επιταγή των Αρχών.
... Η αποτυχία μας ως πολιτείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στο επίκεντρο της αύξησης των αντικειμενικών αξιών, η Ανατολική Αττική
Το νέο σοβαρό πλήγμα στα ήδη επιβαρυμένα οικονομικά, ελληνικά νοικοκυριά από τις αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων που συντελέστηκαν με αμιγώς ταξικά κριτήρια είναι προ των πυλών.
Στο επίκεντρο της αύξησης των αντικειμενικών αξιών, η Ανατολική Αττική

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας