• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 1.2°C / 3.4°C
    3 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -5.9°C / -1.5°C
    3 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.5°C / 3.0°C
    4 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    -4°C -4.1°C / -4.1°C
    3 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    3 BF
    59%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    -4°C -6.0°C / -2.1°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.6°C / -7.1°C
    4 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -1.5°C / 2.6°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 1.6°C / 4.9°C
    4 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 1.9°C
    4 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.3°C
    7 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.6°C / 2.6°C
    6 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    3 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -4°C -4.1°C / -2.5°C
    4 BF
    54%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    -1°C -2.5°C / -1.1°C
    2 BF
    81%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 0.8°C / 4.9°C
    2 BF
    85%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.4°C / 3.6°C
    5 BF
    84%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    -1°C -6.2°C / -1.2°C
    0 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    -4°C -5.3°C / -1.4°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -9°C -9.2°C / -9.2°C
    2 BF
    58%
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Ερευνα Νielsen: Ανοδος τζίρου 10,9% για τα σουπερ-μάρκετ

  • A-
  • A+

Σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων της τάξης του 10,9% κατέγραψαν τα σουπερμάρκετ της χώρας την εβδομάδα πριν το Πάσχα,  συγκριτικά με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2020, όπου πάλι υπήρξε θετική τάση, αν και πιο συγκρατημένη στο +5,5%.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από τη νέα έρευνα αγοράς της εταιρείας Nielsen IQ για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και τις πωλήσεις των λεγόμενων «ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων» - FMCGs όπως αποκαλούνται στη διεθνή ορολογία.

Πέρα από την αύξηση του τζίρου των σουπερμάρκετ η έρευνα δίνει και ποιοτικά στοιχεία, που σηματοδοτούν μια σταδιακή αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, σε σχέση με την εσωστρεφή αγορά της «καραντίνας».  Ενα παράδειγμα είναι ότι τι ενώ το περσινό Πάσχα, που βιώσαμε σε συνθήκες λοκντάουν, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων είχαν τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, φέτος παρά την απαγόρευση των διαδημοτικών μετακινήσεων, οι  υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης σημειώθηκαν στην περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8% και η Κρήτη με +10,2%.  

Η αύξηση των πωλήσεων προέρχεται κατά κύριο λόγο από την κατηγορία Τροφιμα-Ποτά και Φρέσκα-Επί ζυγίω προϊόντα,  όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της εορταστικής περιόδου. Ωστόσο επανεμφανίζονται δυναμικά κατηγορίες προϊόντων που είχαν πτωτική τάση, λόγω της παραμονής στο σπίτι.  Ενδειξη εξωστρέφειας θεωρείται ότι ενώ πέρυσι το Πάσχα τα είδη ατομικής περιποίησης, όπως αποσμητικά, αφρόλουτρα, προϊοντα styling μαλλιών σημείωσαν διψήφια μείωση πωλήσεων (-15,4%, -15,3%, -48,6%),  φέτος παρουσίασαν σημαντική αύξηση (+41,1%, +17,6%,+44,1%).

Αντίθετα,  πτωτική πορεία ακολούθησαν οι βαφές μαλλιών, μετά το άνοιγμα των κομμωτηρίων, κι ενώ επί καραντίνας οι πωλήσεις τους είχαν εκτοξευθεί στο +75,4% φέτος το Πάσχα μειώθηκαν κατά -28,4%. Επιστροφή στην κανονικότητα σηματοδοτεί και η σχετική συγκράτηση των ειδών οικιακής καθαριότητας, σε σχέση πάντα με τη φρενίτιδα απολύμανσης  του 2020 που εκτόξευσε τις πωλήσεις καθαριστικών σπιτιού και πατώματος κατά 39% και 23% αντίστοιχα.
 
Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2021 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου που αφορά καταστήματα άνω των 100 τ.μ, κινήθηκε θετικά σε αξία στο +2.1% σε σύγκριση με πέρυσι.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προεξοφλούν ανατιμήσεις, περιμένουν ελαφρύνσεις
Στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι οι πραγματικές αυξήσεις στα τρόφιμα ξεπερνάνε το 5%, ενώ, με βάση τις εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Καταναλωτή, οι μεσοσταθμικές αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής φτάνουν το 20%.
Προεξοφλούν ανατιμήσεις, περιμένουν ελαφρύνσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΕΛΚΑ: Αισιόδοξα τα στελέχη των S/M, παρά την ακρίβεια
Ερευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών προβλέπει αύξηση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και οι επιτελείς των επιχειρήσεων τρίβουν τα χέρια τους, παραβλέποντας τις ανατιμήσεις...
ΙΕΛΚΑ: Αισιόδοξα τα στελέχη των S/M, παρά την ακρίβεια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κολλημένοι στη φτώχεια!
Πολλαπλές αναγνώσεις έχουν οι ετήσιες έρευνες για τη φτώχεια, την υλική αποστέρηση και την οικονομική ανισότητα, που δημοσίευσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ.
Κολλημένοι στη φτώχεια!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ισοπεδώνει» τις αργίες του Πάσχα η Praktiker
Το σωματείο προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας και στον γενικό προϊστάμενο του ΣΕΠΕ, ζητώντας να μη δοθεί άδεια στην εταιρεία να τους καλέσει να εργαστούν, ενώ αναμένεται παρέμβαση της ΓΣΕΕ.
«Ισοπεδώνει» τις αργίες του Πάσχα η Praktiker
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οριακή βελτίωση για την ελληνική μεταποίηση
Μήνυμα συγκρατημένης αισιοδοξίας για την πορεία της μεταποίησης στην Ελλάδα, με αστερίσκους και επιφυλάξεις εκπέμπει η νέα έρευνα της πολυεθνικής εταιρείας Markit για τον σύνθετο μεταποιητικό δείκτη PMI.
Οριακή βελτίωση για την ελληνική μεταποίηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας