• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 20.1°C
    4 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.9°C / 20.5°C
    2 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.0°C / 20.5°C
    0 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 16.4°C
    1 BF
    67%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 18.0°C
    2 BF
    72%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.7°C / 17.6°C
    0 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.1°C / 14.0°C
    0 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    36%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.1°C
    5 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 17.3°C
    4 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 19.8°C
    6 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 18.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 15.7°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.6°C / 19.4°C
    2 BF
    37%
  • Ρόδος
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    2 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.4°C
    2 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.3°C / 18.3°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.4°C / 19.5°C
    1 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    0 BF
    58%
EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΥΠΠΟΑ: Υπήρξε ζημιά στην Ακρόπολη, αλλά «fake news» το... κομπρεσέρ

  • A-
  • A+

Τρεις ημέρες μετά την καταγγελία ότι εξαιτίας των εργασιών που πραγματοποιούνται στην Ακρόπολη για την απορροή των ομβρίων υδάτων με κομπρεσέρ, έσπασε αρχαίο γλυπτό, το υπουργείο Πολιτισμού απαντά. Όπως υποστηρίζει, η καταγγελία που δημοσιεύθηκε πρώτα στην εφημερίδα «Αυγή», είναι το «τελευταίο δείγμα παραπληροφόρησης», επικαλούμενο φωτογραφίες και εκθέσεις των αρμόδιων αρχαιολόγων για το θέμα.

Ωστόσο, ενώ διαψεύδει ότι υπήρξε ζημιά από κομπρεσέρ, ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι προκλήθηκε ζημιά, την οποία απέδωσε σε «χειρωνακτική εργασία» με τη χρήση αξίνας και φτυαριού και αναφέρει πως το συγκεκριμένο θραύσμα, είναι «εξαιρετικά διαβρωμένο και με ρηγματώσεις σε όλη του την επιφάνεια».

Το ΥΠΠΟΑ στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «δεν έχουν τέλος τα fake news που αφορούν στην Ακρόπολη, στα έργα προστασίας και συντήρησης του Ιερού Βράχου, καθώς και στο έργο αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες», ενώ υποστηρίζει ότι «χρήση κομπρεσέρ ή άλλου μηχανήματος, έγινε μόνον για το σπάσιμο τσιμεντένιων επιφανειών, εκτός του λυόμενου οικίσκου» και πως «όλες οι άλλες εργασίες έγιναν χειρωνακτικά, με την ίδια μεθοδολογία που γίνονται οι αρχαιολογικοί καθαρισμοί και οι ανασκαφές».

Στην ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟΑ επικαλείται την απάντηση της «ΕΦΑ Αθηνών και χθεσινό δελτίο Τύπου», ενώ αναφέρει ότι «χρήση κομπρεσέρ ή άλλου μηχανήματος, έγινε μόνον για το σπάσιμο τσιμεντένιων επιφανειών, εκτός του λυόμενου οικίσκου. Όπως προκύπτει και από τις φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν χθες από το ΥΠΠΟΑ, όλες οι άλλες εργασίες έγιναν χειρωνακτικά, με την ίδια μεθοδολογία που γίνονται οι αρχαιολογικοί καθαρισμοί και οι ανασκαφές».

«Στα αμέσως υποκείμενα στρώματα του δαπέδου (από πλακάκια) του λυόμενου οικίσκου, ανάμεσα στην επίχωση για την κατασκευή του οικίσκου, εντοπίστηκαν θραύσματα αρχαίων μελών, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύσαμε χθες».

Αναφερόμενο το ΥΠΠΟΑ στο αρχικό δημοσίευμα της «Αυγής», αναφέρει ότι «το εν λόγω θραύσμα, εξαιρετικά διαβρωμένο και με ρηγματώσεις σε όλη του την επιφάνεια, το οποίο, κατά το δημοσίευμα της «Αυγής» κατεστράφη από χρήση κομπρεσέρ, επλήγη κατά τις εργασίες που έγιναν χειρωνακτικά, αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση αξίνας και φτυαριού».

H φωτογραφία που έδωσε σήμερα το ΥΠΠΟΑ, με λεζάντα: Μαρμάρινο τμήμα με γλυφές μαζί με το αποκολληθέν απότμημά του. Τα συνανήκοντα τεμάχια

ΥΠΠΟΑ

Ενώ όσον αφορά σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» που έχει δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες, μιλάει για «φωτογραφίες που παραπλανούν» υποστηρίζοντας ότι «εκείνοι που διαδίδουν τα fake news -όπως αποδεικνύεται από την έκθεση των αρμοδίων αρχαιολόγων- έφτασαν στο σημείο να πλύνουν (!) το θραύσμα, προκειμένου να εξαφανίσουν κάθε χρωματικό ίχνος χώματος, που είχε εισχωρήσει στη ρηγμάτωση και να το εμφανίσουν ως κάτι διαφορετικό από ό,τι είναι πραγματικά. Ακόμη και οι φωτογραφίες του άρθρου είναι τραβηγμένες από τέτοια οπτική γωνία, που παραπλανούν».

Και καταλήγει: 

«Η αθλιότητα των fake news στρέφεται κατά των υπαλλήλων της αρχαιολογικής υπηρεσίας και της ακεραιότητας, με την οποία εργάζονται εδώ και δεκαετίες για την προστασία και τη συντήρηση των μνημείων μας».

Το υπουργείο, στην ανακοίνωσή του, ουσιαστικά επαναλαμβάνει τους ισχυρισμούς της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, η οποία κατά τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες με αφορμή τις Πολιτιστικές Διαδρομές, είχε πει μεταξύ άλλων ότι «έχουμε ένα ακόμα fake news» και ότι κάποιοι προσπαθούν να διασύρουν τους αρχαιολόγους που εργάστηκαν εκεί και την ίδια τη χώρα.

«Δυστυχώς κάποιοι επιχειρούν να διασύρουν την Ακρόπολη, στοχοποιώντας τη, και μαζί με αυτήν και τη χώρα. Να πω ότι τα έργα δεν εκτελούνται ούτε από την Υπουργό ούτε από τον Γενικό Γραμματέα. Τα έργα στην Ακρόπολη εκτελούνται από τις Υπηρεσίες και από στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού, της ΥΣΜΑ και της Εφορείας Αρχαιοτήτων, βάσει συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, το οποίο τηρείται απαρέγκλιτα. Υπάρχουν οι εκθέσεις των επιβλεπόντων αρχαιολόγων και της μηχανικού της Εφορείας Αρχαιοτήτων. Υπάρχει, αν θέλετε, και ένα προχθεσινό έγγραφο της Εφόρου Αρχαιοτήτων, της κα Μπάνου, το οποίο, εάν το θυμάμαι καλά, λέει ότι αυτά τα οποία διαδίδονται για την Ακρόπολη και για την καταστροφή γλυπτού είναι ψεύδη αισχίστου είδους. Όλες οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού ομβρίων παρακολουθούνται ανελλιπώς από αρχαιολόγο και μηχανικό της Εφορείας. Το κομπρεσέρ σπάει τα παλιά τσιμέντα που είχε κατασκευάσει, που είχαν κατασκευαστεί στο παρελθόν, και επιτέλους απομακρύνονται μαζί με τους παλιούς εργοταξιακούς οικίσκους. Αυτά τα λέει η Έφορος», δήλωσε η υπουργός στη συνέντευξη Τύπου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ART - ΝΕΑ
Το ΥΠΠΟ... χάθηκε στη μετάφραση!
Για το θέμα των «αμφιλεγόμενων παρεμβάσεων» και τη χρήση τσιμέντου στον χώρο της Ακρόπολης έκανε λόγο δημοσίευμα του Economist κάνοντας λόγο για «μνημειώδη λάθη».
Το ΥΠΠΟ... χάθηκε στη μετάφραση!
ART - ΝΕΑ
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία και στέλνει κλιμάκιο για τα έργα στην Ακρόπολη
Η UNESCO αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την Ακρόπολη και στέλνει, τους επόμενους μήνες, κλιμάκιο, για να εξετάσει τα έργα που σχετίζονται με το μνημείο.
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία και στέλνει κλιμάκιο για τα έργα στην Ακρόπολη
ART - ΝΕΑ
Με επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ απαντά η Μενδώνη στο διεθνή διασυρμό για το τσιμέντωμα της Ακρόπολης
Το υπουργείο Πολιτισμού, για μια ακόμη φορά επιλέγει να ρίξει την μπάλα στην εξέδρα, αρνούμενο να αποδεχθεί τις ευθύνες του, και υποστηρίζει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ και η αρμόδια τομεάρχης Πολιτισμού δεν διστάζουν, κατά...
Με επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ απαντά η Μενδώνη στο διεθνή διασυρμό για το τσιμέντωμα της Ακρόπολης
ART - ΝΕΑ
«Η κ. Μενδώνη είναι εκτελεστικό όργανο πολιτικής για την οποία την ευθύνη έχει ο πρωθυπουργός»
Ο καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στο Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου Πρίνστον Άγγελος Χανιώτης μιλά στην «Εφ.Συν.» για τα αρχαία στη Θεσσαλονίκη και τη διαχείριση των μνημείων.
«Η κ. Μενδώνη είναι εκτελεστικό όργανο πολιτικής για την οποία την ευθύνη έχει ο πρωθυπουργός»
ART - ΝΕΑ
Εσπευσε με υπουργική απόφαση για τα έργα στην Ακρόπολη
Ερωτήματα προκαλεί η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού να εγκρίνει πρόταση της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης για την αποκατάσταση της δυτικής προσπέλασης στο μνημείο, πριν τα μέλη του ΚΑΣ κληθούν να...
Εσπευσε με υπουργική απόφαση για τα έργα στην Ακρόπολη
ART - ΝΕΑ
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών
Η υπουργός Πολιτισμού εξακολουθεί να αποδίδει τις διεθνείς αντιδράσεις για τα έργα στην Ακρόπολη σε «ψεύδη και κατασκευασμένες “ειδήσεις’’» της αντιπολίτευσης. Για πόσο όμως θα αντιμετωπίζει το θέμα με...
Τι σημαίνει να «ανησυχεί βαθιά» το Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας