Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.0°C
    2 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.1°C
    1 BF
    87%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 3.3°C / 12.8°C
    2 BF
    93%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.7°C / 6.0°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    7°C 7.2°C / 7.2°C
    1 BF
    90%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.1°C
    2 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    1 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 4.4°C / 12.8°C
    1 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 13.0°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.0°C
    3 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    2 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.5°C / 12.5°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 5.0°C / 5.0°C
    1 BF
    81%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.4°C / 10.6°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.0°C
    4 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 8.9°C
    1 BF
    75%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 8.9°C / 11.7°C
    1 BF
    79%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 11.1°C
    2 BF
    84%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    1 BF
    56%
Σχολεία: «Ψηφιακή» εξουθένωση και απατηλή «κανονικότητα» για την ύλη
EUROKINISSI/ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

Σχολεία: «Ψηφιακή» εξουθένωση και απατηλή «κανονικότητα» για την ύλη

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Όπως ξεκίνησε η σχολική χρονιά με ορυμαγδό αντιεκπαιδευτικών μέτρων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, έτσι επιδιώκει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να τελειώσει ολοκληρώνοντας το παιδαγωγικό ολοκαύτωμα της φετινής φουρνιάς μαθητών.

Ήδη η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει «κλειδώσει» την παράταση της σχολικής χρονιάς, δεν έχει λάβει καμιά απόφαση για μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης στο Γυμνάσιο και στην Α΄ και Β΄ Τάξη του Λυκείου, ενώ η περικοπή της ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εμμονή στην καταθλιπτική «κανονικότητα» της τηλεκπαίδευσης έχει σοβαρές παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε μια περίοδο που ο ιός κινείται ανεξέλεγκτα (αναμενόμενο, αφού κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί πέραν των απαγορεύσεων), που σχολεία παραμένουν κλειστά για περισσότερο από μισό χρόνο και η επαναλειτουργία τους ολοένα και μετατίθεται με δραματικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών, είναι πράγματι εξοργιστική η προσπάθειά τους να εξισώσουν την τηλεκπαίδευση με τη δια ζώσης διδασκαλία.

Παράταση της ψυχολογικής κακοποίησης

Η κυβέρνηση που εδώ και ένα χρόνο στην πανδημία απαντά με λοκ ντάουν και απαγορεύσεις, αφήνοντας το δημόσιο σύστημα υγείας και την προστασία του λαού στο έλεος, χωρίς γιατρούς, ΜΕΘ, τεστ-ιχνηλάτηση και εμβόλια, δείχνει το ίδιο σκληρό αντιλαϊκό πρόσωπο και στην παιδεία με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης. Με ολέθρια αποτελέσματα στη μόρφωση και την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών/τριων.

Η απόφαση για παράταση της σχολικής χρονιάς την ώρα που θεωρούν την τηλεκπαίδευση ισότιμη με τη δια ζώσης εκπαίδευση καταλήγει μέσο ψυχοσυναισθηματικού βιασμού. Άλλωστε η ίδια η τηλεκπαίδευση έχει μετατραπεί σε μέσο ψυχολογικής κακοποίησης. Και αυτό γιατί έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 εφήβους έχουν βιώσει αρνητικά συναισθήματα αυτό το διάστημα.

Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%). Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%) (Έρευνα του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ)

Η «κανονικότητα» της τηλεκπαίδευσης προάγει την αμορφωσιά αλλά «η ύλη προχωράει κανονικά»

Όπως έχει αναλυθεί από την παιδαγωγική επιστήμη αλλά και από την καθημερινή εμπειρία η τηλεκπαίδευση δεν είναι κανονική διδασκαλία, καθώς συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής». Και οξύνει τις υπάρχουσες ανισότητες, ιδιαίτερα απέναντι στους μαθητές με κοινωνικές, οικονομικές, μαθησιακές δυσκολίες.

Σε πρόσφατη έρευνα του ΑΠΘ. εξάλλου, τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Σύμφωνα, πάλι, με έρευνα του Πάνου Ντούλα, τη φετινή χρονιά τα μισά προβλεπόμενα μαθήματα έχουν χαθεί κατ' ελάχιστον και μέσα σε έναν χρόνο πανδημίας έχει χαθεί τουλάχιστον το 40-50% των κανονικών εβδομάδων διδασκαλίας και σε αρκετές περιοχές της χώρας όπως η Αττική αγγίζουν (κι ενίοτε ξεπερνάνε) το 60%των προβλεπόμενων εβδομάδων διά ζώσης διδασκαλίας!

Κατά γενική ομολογία – εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών- η τηλεκπαίδευση έχει ταλαιπωρήσει τους εκπαιδευτικούς και όσα παιδιά είχαν δυνατότητα παρακολούθησης, έχουν πλέον κουραστεί και δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση με τη διάσπαση προσοχής των μαθητών να αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό (86,8%).

Πιέσεις για την ύλη

Ωστόσο το ίδιο το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο διαβεβαιώνει ότι "η ύλη προχωράει κανονικά" αλλά απαιτεί να καταγραφεί ηλεκτρονικά στο myschool η διδαχθείσα ύλη στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ!

Παράλληλα το τελευταίο διάστημα μάλιστα πληθαίνουν οι πιέσεις διοίκησης, κάποιων συντονιστών και διευθυντών σχολείων σε εκπαιδευτικούς του Λυκείου για να δηλώσουν ότι καλύπτουν με εξ αποστάσεως εκπαίδευση την ύλη ενώ έχει αποδειχθεί ότι κάλυψη της ύλης και αφομοίωσή της από τους μαθητές μπορεί να γίνει μόνο με δια ζώσης διδασκαλία.

Καμιά απόφαση για τις εξετάσεις!

Μιλά επί παντός επιστητού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αλλά δεν ανακοινώνει καμιά απόφαση για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ενώ θα έπρεπε ήδη να είχε ανακοινώσει ότι δεν θα γίνουν, όταν πέρυσι με πολύ μικρότερο χρόνο κλειστών σχολείων ματαιώθηκαν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακή στρατηγική για την Παιδεία, εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών και στο βάθος κατάργηση του δωρεάν σχολικού βιβλίου
Στην εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών στοχεύει το υπουργείο Παιδείας με την εισαγωγή του «πολλαπλού βιβλίου» που οδηγεί σταδιακά στην κατάργηση του δωρεάν σχολικού εγχειριδίου.
Ψηφιακή στρατηγική για την Παιδεία, εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών και στο βάθος κατάργηση του δωρεάν σχολικού βιβλίου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την επαναλειτουργία των Λυκείων
Το υπουργείο Παιδείας , με αφορμή το άνοιγμα των Λυκείων στις 12 Απριλίου με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, απαντά σε 15 ερωτήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων και το self-testing.
Ερωτήσεις και απαντήσεις για την επαναλειτουργία των Λυκείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνεχίζονται οι χαοτικές ασάφειες για τα αυτοδιαγνωστικά τεστ σε μαθητές
Πρώτα νομοθετούν και μετά σχεδιάζουν αυτό που νομοθέτησαν! Η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, επιχείρησε να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που προέκυψαν από τη σχετική ρύθμιση που κατατέθηκε προς...
Συνεχίζονται οι χαοτικές ασάφειες για τα αυτοδιαγνωστικά τεστ σε μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με διαγνωστικό έλεγχο η συμμετοχή στα μαθήματα
Το υπουργείου Παιδείας αναμένει την εισήγηση της Επιτροπής των ειδικών προκειμένου να ανοίξουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας ακόμα και την ερχόμενη Δευτέρα «ποντάροντας» στα τεστ από το σπίτι (self...
Με διαγνωστικό έλεγχο η συμμετοχή στα μαθήματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Υποκρισία» Μητσοτάκη για τη σεξουαλική αγωγή
Σκληρή κριτική του ΣΥΡΙΖΑ στην κατόπιν εορτής ευαισθησία του πρωθυπουργού, κάνει λόγο για «ρεσιτάλ υποκρισίας» από μέρους του Κυρ. Μητσοτάκη και τον προκαλεί να υιοθετήσει την τροπολογία για την «Θεματική...
«Υποκρισία» Μητσοτάκη για τη σεξουαλική αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα σε αργίες και διακοπές για να καλυφθεί η αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ
Με μαθήματα στις αργίες και στις διακοπές θα καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία. Η ρύθμιση εντάχθηκε στο νομοσχέδιο που αφορά θέματα ΑΕΙ.
Μαθήματα σε αργίες και διακοπές για να καλυφθεί η αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας