• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.6°C / 9.0°C
    2 BF
    60%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    7°C 3.6°C / 8.2°C
    3 BF
    43%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.0°C / 7.7°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.9°C / 3.8°C
    2 BF
    54%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 6.3°C
    0 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.0°C / 5.7°C
    2 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -2°C -1.6°C / 1.2°C
    1 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    1°C 1.3°C / 1.3°C
    2 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 11.4°C
    4 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 5.9°C
    2 BF
    70%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.2°C / 10.4°C
    3 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.1°C / 5.1°C
    3 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.5°C / 11.5°C
    3 BF
    53%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 3.4°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    6°C 1.5°C / 7.2°C
    1 BF
    59%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    3 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.8°C / 8.2°C
    2 BF
    71%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.3°C / 7.7°C
    2 BF
    47%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.7°C / 7.7°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.7°C / 2.7°C
    1 BF
    73%
ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν πρέπει να περάσει το έγκλημα κατά του Δημοσίου πανεπιστημίου

  • A-
  • A+

«Ήταν μη γίνει η αρχή δεν αντιστρέφεται τώρα 
Κι ήταν γεμάτη η πλατεία απ' άκρη σ' άκρη στη χώρα
Το ψιθυρίζαν που λες οι φοιτητές στις σχολές»

Δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και οι καθηγητές τους την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, έδωσαν ηχηρή  απάντηση στην κυβέρνηση της μειοψηφίας που ελέω του καλπονοθευτικού εκλογικού νόμου έχει πλειοψηφία στο κοινοβούλιο. Είπαν  δυνατά ότι δεν θα επιτρέψουν να γυρίσουμε στα χρόνια της Χούντας  με Σπουδαστικό της Ασφάλειας στα Πανεπιστήμια , ούτε να καταστραφεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να κλείσουν οι περισσότερες σχολές στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια για να βρουν πελάτες οι φίλοι της κυβέρνησης που έχουν τα ιδιωτικά κολέγια.
 
«Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας», ήταν  το κεντρικό σύνθημα των μαζικών κινητοποιήσεων. Φοιτητές, καθηγητές δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μαθητές, αλλά και πρυτάνεις τάσσονται κατά της αστυνομίας πανεπιστημίων, αλλά και του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, του νέου πειθαρχικού δίκαιου, που προβλέπει μέχρι και διαγραφή χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των διοικήσεων των ΑΕΙ, και του «φακελώματος» των φοιτητών. 

Δεν είναι μόνο όσοι κατέβηκαν στους δρόμους και τις πλατείες αντίθετοι στο νομοσχέδιο- έκτρωμα του Μητσοτάκη, ούτε μόνο τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ούτε μόνο οι πρυτάνεις και οι Σύλλογοι των Διδασκόντων στα Πανεπιστήμια. Αντίθετοι είναι και οι πρώην υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας (Σουφλιάς, Μάνος, Σπηλιωτόπουλος) και ο πρώην βουλευτής της παράταξης και πρώην πρύτανης της Νομικής (Φορτσάκης). Όπως αντίθετη είναι και η Ανεξάρτητη  Αρχή Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων αλλά και η Ομοσπονδία των Αστυνομικών η ΠΟΑΣΥ!

Όμως παρά την καθολική αντίθεση, η κυβέρνηση της Ν.Δ.  εισαγάγει την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου στην  Ολομέλεια της Βουλής το αντιδραστικότατο  και ακραία ταξικό νομοσχέδιο της.

Οι λόγοι προφανείς:

1. Ταξικοί:

Αφού μείωσε χρηματοδότηση στα Πανεπιστήμια  κατά 13% στοχεύει:

α) Να μειώσει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε 20-30.000 μαθητές με σκοπό να δώσει «πελατεία» στα  αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικά κολέγια στα οποία η κυβέρνηση με προηγούμενο νομοσχέδιο  χορήγησε επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων τους με αυτά των πανεπιστημίων, παρότι σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις τα κολέγια καταλαμβάνουν θέσεις και βέβαια η εισαγωγή σε αυτά δεν προϋποθέτει κάποια βάση εισαγωγής, αλλά να διαθέτει λεφτά για δίδακτρα ο υποψήφιος.
Δηλαδή σύμφωνα με τις αποφάσεις της «κυβέρνησης των αρίστων», το πτυχίο του ΕΚΠΑ το οποίο κατατάσσεται  49ο στην Ευρώπη   εξομοιώνεται με το πτυχίο του Athens School of Management  το οποίο είναι 2.980ο στην Ευρώπη και 22.2720 στον κόσμο.

β) Να προκαλέσει μαρασμό  στα περιφερειακά ΑΕΙ, πυροδοτώντας νέο γύρο κλεισιμάτων και συγχωνεύσεων.
γ) Να μειώσει  τον αριθμό των παιδιών από λαϊκές οικογένειες να γίνουν επιστήμονες. Ήδη απροκάλυπτα το κάνει σε αυτό το νομοσχέδιο  αφού κόβεται η δυνατότητα και των ελάχιστων αποφοίτων  από τα νυκτερινά λύκεια  οι οποίοι ήθελαν να σπουδάσουν.  
δ) Να οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων.

2. Να μειώσει τις δημοκρατικές ελευθερίες της νεολαίας και του λαού μας:

Η κυβέρνηση αξιοποιεί την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω του κορονοϊού και επιχειρεί να επιβάλει ένα αυταρχικό  μοντέλο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος. Ψηφίζει νόμους για να περιορίσει τις δημοκρατικές ελευθερίες και τα  δικαιώματα. Ελπίζει ότι οι πολίτες επειδή είναι φοβισμένοι, εξουθενωμένοι και απελπισμένοι εξαιτίας της πανδημίας και της οικονομικής αβεβαιότητας δεν θα αντιδράσουν.

Γνωρίζει πολύ καλά ότι το  νέο μνημόνιο που ετοιμάζονται να μας «φορτώσουν» μετά τη λήξη της πανδημίας θα είναι πάρα πολύ σκληρό συνεπώς πρέπει να έχει περιορίσει τις δημοκρατικές ελευθερίες και τα δικαιώματα για να μην κινδυνεύσει το σύστημα και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές των Βρυξελών. Ήδη η Λαγκάρντ μας προϊδέασε  λέγοντας «δεν τίθεται θέμα διαγραφής του Δημόσιου χρέους που αυξήθηκε από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού»!

Για αυτό δεν κάνει πίσω στο νομοσχέδιο παρά την καθολική αντίθεση, διότι γνωρίζει  πολύ καλά τη σημασία και το ρόλο του φοιτητικού κινήματος στη διαμόρφωση των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων παγκόσμια και στη χώρα μας. Για αυτό με το νέο πειθαρχικό δίκαιο επιχειρεί  να μπει η πανεπιστημιακή ζωή υπό αστυνομική επιτήρηση. Ο στόχος είναι ένας η πειθάρχηση της φοιτητικής νεολαίας αφού θα  απειλείται με σειρά κυρώσεων ακόμη και διαγραφή από τα Πανεπιστήμια.

Γνωρίζει πολύ καλά η άρχουσα τάξη ότι ο Λένιν είχε δίκιο όταν έλεγε ότι «οι φοιτητές αποτελούν  το πιο ευαίσθητο τμήμα της διανόησης... και αντανακλούν και εκφράζουν, κατά τον πιο συνειδητό, τον πιο αποφασιστικό και τον πιο ακριβή τρόπο, την εξέλιξη των ταξικών συμφερόντων και των πολιτικών ομάδων που υπάρχουν μέσα σε ολόκληρη την κοινωνία».

Να γιατί  θέλει η κυβέρνηση να καθυποτάξει το φοιτητικό κίνημα. Γιατί  είναι  εν  δυνάμει το πιο  ριζοσπαστικό, το πιο κινηματικό, και το πιο ανατρεπτικό τμήμα της κοινωνίας  και κυρίως  σαν νέοι  έχουν το όραμα  και τραγουδούν:
«Το σάπιο κόσμο θα δεις,
θα τον αλλάξουμε εμείς
Θα τον αλλάξουμε εμείς»

 
Για αυτό δεν ακούει τους πανεπιστημιακούς  καθηγητές που σε κοινή συνέντευξη τύπου είπαν:  «Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κέντρα ανομίας, δεν χρειάζονται αστυνομία και πειθάρχηση αλλά υποδομές προσωπικό και φοιτητική μέριμνα».  Και τόνισαν ότι  διαπιστώνουν πως οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης: «Αντί για την αναγκαία ενίσχυση των ΑΕΙ με ακαδημαϊκό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό καθώς και με προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, τα πανεπιστήμια "ενισχύονται" με 1000 νέες προσλήψεις αστυνομικών».

  • Αντί για τη στοχευμένη ενίσχυση των διδακτικών και εργαστηριακών υποδομών και της φοιτητικής μέριμνας, που οι ελλείψεις τους αναδείχθηκαν με δραματικό τρόπο λόγω της πανδημίας, δεκάδες εκατομμύρια διατίθενται για κάμερες και συστήματα παρακολούθησης και αστυνομικού τύπου ελέγχου της ακαδημαϊκής ζωής.
  • Ο καθορισμός ανώτατης διάρκειας φοίτησης δεν έχει καμία σχέση με την ουσιαστική αντιμετώπιση των αιτιών που οδηγούν σε καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών. Αντί για ειδικά μέτρα ενίσχυσης των φοιτητών και των οικογενειών τους στην προσπάθειά τους να ολοκληρώνουν έγκαιρα τις σπουδές τους ανακοινώνονται οριζόντια μέτρα διαγραφών.
  • Αντί για τη θωράκιση του κύρους και της αξίας των τίτλων σπουδών των δημοσίων ΑΕΙ και της σύνδεσής τους με τις εργασιακές προοπτικές των αποφοίτων αυτοί υποβαθμίζονται και στην πράξη ισοτιμούνται με των κάθε λογής ιδιωτικών κολεγίων.

Τα Πανεπιστήμια δεν έχουν ανάγκη σωμάτων καταστολής. Έχουν ανάγκη από νέες θέσεις μόνιμου διδακτικού, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού, προσωπικού φύλαξης και καθαριότητας, ενίσχυση και εκσυγχρονισμό των υποδομών για φοιτητική μέριμνα, διδασκαλία και έρευνα. Το ν/σ της κυβέρνησης δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση και οι προβλέψεις τους υποβαθμίζουν τη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας και θίγουν καίρια τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα όσο και δημοκρατικές ελευθερίες της νεολαίας και του λαού μας.

Για όλους αυτούς τους λόγους έχουμε υποχρέωση όλοι να φωνάξουμε δυνατά  με τα λόγια του Θανάση Καμπαγιάνη που είπε: «Το λέμε δυνατά: Είμαστε με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές! Είμαστε με τα νιάτα και τους δασκάλους τους, που ζητάνε δημόσια δωρεάν παιδεία και όχι αστυνομία στα Πανεπιστήμια. Δεν θα τους αφήσουμε μόνους και μόνες απέναντι σε μια επικίνδυνη κυβέρνηση, που διασπείρει τον ιό και την αστυνομοκρατία».
 

*Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου και πρώην βουλευτής Μεσσηνίας 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
Η ακύρωση των μέτρων αυταρχικού εκφοβισμού απαιτεί την επαναφορά του ασύλου, τη διάλυση της ΟΠΠΙ, την κατάργηση των διατάξεων περί πειθαρχικών και αυτών που αφορούν τη συγκρότηση «Μονάδων Ασφάλειας και...
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
Τα Συμβούλια θα επιλέγουν και τους Μαρκεζίνηδες των σχολών, μια και οι κοσμήτορες δεν θα εκλέγονται! Από το «μεγαλείο της Πατρίδος», λοιπόν, ολοταχώς για το μεγαλείο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. «Αιέν αριστεύειν»!
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νέοι ορίζοντες για την Ανώτατη Εκπαίδευση – Επιστροφή στο μέλλον
Είμαι και εγώ ένας από τους πολλούς εργαζόμενους στον χώρο των Πανεπιστημίων που αγκομαχά να διαβάσει τις 400 και πλέον σελίδες του και τα 340 άρθρα του για να αντιληφθεί τι αλλάζει στα Πανεπιστήμια με το νέο...
Νέοι ορίζοντες για την Ανώτατη Εκπαίδευση – Επιστροφή στο μέλλον
ΑΠΟΨΕΙΣ
Mεταπτυχιακοί ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Τα Πανεπιστήμια Πατρών και Λευκωσίας δεν επιδίδουν τις απαιτούμενες βεβαιώσεις για να εγγραφούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές στους πίνακες διορισμού που έχει αναγγείλει το υπουργείο Παιδείας.
Mεταπτυχιακοί ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
Αδικία αποτελεί το γεγονός ότι οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών που θέλουν να ξαναδώσουν εξετάσεις θα κληθούν να εξεταστούν σε διαφορετική εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτήν της περασμένης σχολικής χρονιάς.
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεν υπάρχουν «αιώνιοι φοιτητές»
Το κυβερνητικό αφήγημα για τη «διά βίου μάθηση» έρχεται σε αντίθεση με τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για διαγραφές φοιτητών χωρίς να εξετάζονται οι λόγοι.
Δεν υπάρχουν «αιώνιοι φοιτητές»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας