Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 12.2°C
    2 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 10.6°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 8.9°C / 15.0°C
    4 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 4.4°C / 13.0°C
    2 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    4 BF
    50%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.8°C / 10.6°C
    1 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 5.0°C / 15.0°C
    4 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 16.0°C
    4 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 12.0°C
    4 BF
    58%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 13.3°C
    5 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.2°C / 7.2°C
    4 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    2 BF
    77%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 8.0°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.6°C / 10.6°C
    0 BF
    75%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 18.0°C
    5 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.1°C / 10.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.3°C / 10.6°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 7.8°C / 10.6°C
    0 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.0°C / 7.0°C
    1 BF
    53%
Άγνοια της νομοθεσίας για τη βαθμολογία των μαθητών από το ΥΠΑΙΘ ή επίδειξη πυγμής;

Ζέττα Μακρή

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Άγνοια της νομοθεσίας για τη βαθμολογία των μαθητών από το ΥΠΑΙΘ ή επίδειξη πυγμής;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η χθεσινή  απόφαση της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζ. Μακρή, που περίπου κάνει υποχρεωτική την κατάθεση βαθμολογίας εκτός από μάθημα «που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες» αποδεικνύει είτε άγνοια της νομοθεσίας είτε είναι επίδειξη πυγμής για να νομιμοποιηθεί η τηλεκπαίδευση και η τηλεαξιολόγηση των μαθητών. Να θυμίσουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μετά τις αντιδράσεις των καθηγητών ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα διαγωνίσματα, αλλά «επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α' Τετράμηνο».

Αναλυτική και κατατοπιστική όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Καλλιθέας, Ν. Σμύρνης, Μοσχάτου που αναφέρει:

Βάσει των παραγράφων 4 και 7 του άρθρου 103 και των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 122 του Ν.4610/2019 καθώς και του άρθρου 12 του Π.Δ 126/16 και έχοντας πλήρη επίγνωση της παιδαγωγικής μου ευθύνης δηλώνω ότι αδυνατώ να καταθέσω βαθμολογία Α Τετραμήνου και θα αξιοποιήσω τη δυνατότητα να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία, για τους παρακάτω λόγους:

α) ο χρόνος κατά τον οποίο το σχολείο λειτούργησε δια ζώσης ήταν λιγότερος από δύο μήνες.

β) Τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεδομένου ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας είτε αδυνατούν πλήρως να ανταποκριθούν για αντικειμενικούς λόγους ή η συμμετοχή τους γίνεται με ελλιπή τρόπο και εξοπλισμό, γεγονός που βάζει εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή τους στην εκπαίδευση.

γ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να ικανοποιήσει και να αντικαταστήσει το πολυσύνθετο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης που συντελείται στη σχολική αίθουσα.

δ) Το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καθιστά δυνατή την αντικειμενική και ισότιμη αξιολόγηση των μαθητών.

ε) Το ότι λόγω των ειδικών συνθηκών της τηλεκπαίδευσης δεν είναι δυνατό να διεξαχθούν γραπτές δοκιμασίες εξ αποστάσεως και ούτε να σχηματιστεί ικανοποιητική εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον των μαθητών του τμήματος.

στ) Ότι με βάση την κείμενη νομοθεσία (Ν.4610/2019   αρθ.103 παρ. 1, 4,7,αρθ. 120 και 122,ΥΑ 3245/Δ2/12-1-2021 ΦΕΚ 47/ 13-1-2021, Π.Δ 126/2016 άρθρο 12),  μπορούμε να μεταφέρουμε τα διαγωνίσματα του 1ου Τετραμήνου στο 2ο Τετράμηνο και να μην καταθέσουμε βαθμολογία, με αιτιολογημένο σημείωμά μας, ενεργώντας με γνώμονα την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη που φέρουμε απέναντι σε όλα τα παιδιά

Επίσης παρατίθεται εκτός των άλλων και αναφορά στο Προεδρικό Διάταγμα 126/2016 στο άρθρο 12 παρ. 3. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου. 

Επί της ουσίας

Με την απόφαση της υφυπουργού Παιδείας δε λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες πανδημίας και νομιμοποιείται το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης και ακόμα χειρότερα της τηλεαξιολόγησης.

Όπως πολύ σωστά σημειώνει η Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης είναι κοινή παραδοχή πως δεν μπορεί να θεωρηθεί εκπαιδευτική διαδικασία η μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής» και μάλιστα  όταν η καθολική πρόσβαση των παιδιών, όλες οι παιδαγωγικές μέθοδοι, όλα τα εργαλεία μάθησης και τα προσωπικά δεδομένα έχουν καταργηθεί. Οι ανισότητες στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών, η σύνδεση από  ένα κινητό τηλέφωνο εκ των πραγμάτων αποκλείουν μαθητές ή δυσκολεύουν αφάνταστα την κατανόηση των γνωστικών αντικειμένων. Το περιβάλλον της τηλεκπαίδευσης, εντελώς διαφορετικό από αυτό της σχολικής τάξης, εύκολα δρα αποπροσανατολιστικά, διαχέει το ενδιαφέρον των μαθητών, μειώνει τη συγκέντρωση.

Πώς μπορεί λοιπόν ο εκπαιδευτικός να βαθμολογήσει σ' αυτές τις συνθήκες;

  • Πώς μπορεί να αξιολογηθεί και να βαθμολογηθεί ένας μαθητής που δεν φαίνεται, που καλά-καλά δεν ακούγεται μία ολόκληρη διδακτική ώρα;
  • Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν εξοπλισμό και δυνατότητες πρόσβασης;
  • Τι βαθμός θα παραδοθεί στα εργαστηριακά μαθήματα, που πρακτικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί;
  • Μία αναπάντητη ερώτηση προς τον μαθητή, αποτελεί τεκμήριο ικανό για να καταλήξει ο εκπαιδευτικός σε βαθμό;
  • Υπάρχει η δυνατότητα ο μαθητής, στο πλαίσιο της σημερινής κατάστασης, να κινητοποιηθεί, να διορθώσει, να αλλάξει στάση;
  • Θα μπορούσε κάποιος εκπαιδευτικός με κάποιες ερωτήσεις μέσω webex να διαμορφώσει εικόνα του μαθησιακού επιπέδου του μαθητή; Το μέσο δε δίνει τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να εκφραστεί, τουλάχιστον με τον ίδιο τρόπο που αυτό θα ήταν εφικτό στη δια ζώσης διδασκαλία. Η συστολή, ο δισταγμός, δεν μπορεί να θεωρούνται πάντα ως ένδειξη αδιαφορίας.
  • Είναι δυνατόν ένα διαγώνισμα που παραδόθηκε πριν το κλείσιμο των σχολείων, να αρκεί για να διαμορφωθεί πλήρης εικόνα για τη μαθητική επίδοση;

Στη βάση αυτή,  ΔΕΝ είναι ΔΥΝΑΤΗ οποιασδήποτε μορφής «αξιολόγηση» των μαθητών, και βέβαια κάτι που είναι αντισυνταγματικό, να προσμετρηθούν τηλεαπουσίες σε μαθητές που δεν είχαν δυνατότητα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση!

Οι εκπαιδευτικοί έχουν χρέος, αλλά και δικαίωμα να αντισταθούν στην παρωδία της τηλεαξιολόγησης των μαθητών τους, να μη συναινέσουν στον ευτελισμό του παιδαγωγικού τους ρόλου και την αυτοκατάργησή τους.

*Εκπαιδευτικοί, μέλη του Εκπαιδευτικού Ομίλου – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η υφυπουργός σκέφτηκε ότι οι πλατείες... δεν έχουν παράθυρα!
Προφανώς η κ. υφυπουργός της Παιδείας σκέφτηκε ότι πρέπει να επιστρέφουν οι μαθητές αμέσως μετά το σχολείο σπίτι και να μην αράζουν στις πλατείες, γιατί οι αίθουσες αερίζονται ανοίγοντας τα παράθυρα ενώ οι...
Η υφυπουργός σκέφτηκε ότι οι πλατείες... δεν έχουν παράθυρα!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
Το θέμα το βασικό είναι ότι εμμονικά αρνούνται να πάρουν μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών τους.
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
Από τις 44 χώρες της Ευρώπης (και όχι της Ε.Ε.) που πλήττονται από την πανδημία, μόνον οι 7, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, επιμένουν στην πολιτική των κλειστών σχολείων,
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας