• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 6.7°C / 12.3°C
    2 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 6.3°C / 9.4°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 12.7°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.0°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.7°C / 8.7°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.4°C / 4.1°C
    3 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 12.6°C
    0 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.2°C / 12.5°C
    3 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 5.9°C / 9.9°C
    4 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 13.5°C
    3 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 10.1°C
    2 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 7.1°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 3.5°C / 8.4°C
    2 BF
    85%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 3.8°C / 9.9°C
    0 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.9°C / 12.5°C
    1 BF
    86%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    8°C 3.3°C / 7.7°C
    2 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.9°C / 9.4°C
    1 BF
    75%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    84%
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

«Τέλος εποχής»​ για το μαζικό σχολείο!

  • A-
  • A+

Οι νέες παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘ που αφορούν στην εισαγωγή των μαθητών στα ΑΕΙ με την λεγόμενη ελάχιστη βάση του 10 και με το διπλό μηχανογραφικό περιορισμένων επιλογών, οδηγούν φανερά στη δραστική μείωση των εισακτέων.

Ωστόσο, ο συνολικός σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ πάει μακρύτερα από τη δραστική μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ. Το Υπουργείο Παιδείας «στήνει» μεθοδικά λαιμητόμους για να πετύχει το σκοπό του, που δεν είναι άλλος από την πολυπόθητη μείωση του μαθητικού πληθυσμού των Γενικών Λυκείων.

Η νέα κυρίαρχη «εκπαιδευτική ηθική;». Ή έχει κανείς τις «δυνατότητες και τις ευκαιρίες» να σπουδάσει με στόχο ένα επιστημονικό επάγγελμα ή δεν τις έχει, οπότε δε χρειάζεται «να προχωρήσει στα γράμματα»! Ορατά το ΥΠΑΙΘ προτιμά μια ολόκληρη κατηγορία παιδιών ­και δεν είναι δύσκολο να πούμε ποια ­να παραμείνει όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο στο σχολείο.

Η πρώτη μεθόδευση αφορά στην παραπέρα συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τη συγχώνευση ή και το κλείσιμο και άλλων τμημάτων Πανεπιστημίων που πριμοδοτεί και πριμοδοτείται από τη δεύτερη μεθόδευση που αφορά στη μείωση του αριθμού των εισακτέων με εργαλείο-λαιμητόμο την λεγόμενη ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η τρίτη μεθόδευση αφορά στην επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων η οποία, με τους «κατάλληλους» ελιγμούς στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, μπορεί να δημιουργήσει εκατόμβες απορριπτόμενων.

Θυμίζουμε, επίσης, ότι ήδη το ΥΠΑΙΘ με το ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», έχει αυξήσει τα εξεταζόμενα μαθήματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου (θα ισχύσει για τους φετινούς μαθητές) και παράλληλα έχει δυσκολέψει τους όρους προαγωγής και απόλυσης των μαθητών.

Παράλληλα, ας μην υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το ΥΠΑΙΘ, όταν θεωρήσει ότι ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο των νομοθετικών του παρεμβάσεων, θα προχωρήσει και σε νέο σφίξιμο της θηλιάς, θεσπίζοντας τεστ και «γενικά φίλτρα» σ' όλη την έκταση σχολείου, σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Έτσι, η υποεκπαίδευση θα μεταμορφωθεί, όχι πολύ αργά, σε επίσημη και μαζική αποφοίτηση από το σχολείο. Οι μη ευνοημένοι μαθητές θα κληθούν να παίξουν το ρόλο της Ιφιγένειας για να φυσήξει ούριος άνεμος στις νέες οικονομικές συνθήκες και στις καινούργιες αποστολές που επιβάλλουν στην εκπαίδευση.

Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι το επιχειρούμενο «ρεκτιφιέ» της μεταγυμνασιακής δημόσιας εκπαίδευσης περνάει όχι μέσα από την βελτίωση των όρων λειτουργίας της για όλους τους μαθητές, αλλά, μέσα από τη νομιμοποίηση της «έξωσης» χιλιάδων μαθητών, οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως «πλεονάζον προσωπικό» σε επιχείρηση που «εξυγιαίνεται».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος», που προβάλλεται σαν το τέλος της «εποχής χάριτος», δεν θα περιοριστούν, βεβαίως, στους «αποτυχόντες» της νέας σχολικής χρονιάς. Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του Λυκείου.

Εάν τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας προχωρήσουν απρόσκοπτα μέσα στην επόμενη πενταετία, το Γενικό Λύκειο θα έχει χάσει πάνω από 30.000 μαθητές από τους 200.000 περίπου που φοιτούν σήμερα (χωρίς να περιλαμβάνουμε σε αυτή τον εξοστρακισμό, την άλλη μεγάλη απώλεια που έρχεται λόγω της δραματικής μείωσης των γεννήσεων).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
κ. Κεραμέως ρωτήστε την Diane Ravitch για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σας!
Τα αγγλοσαξωνικά μοντέλα αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που αμφισβητούνται εντονότατα και καταρρέουν στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες, εμφανίζονται στην Ελλάδα με αγιογραφικές διακηρύξεις.
κ. Κεραμέως ρωτήστε την Diane Ravitch για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συντονιστές Εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών, διδακτέα ύλη και Τράπεζα Θεμάτων
Με τις παλινωδίες και την ανεπάρκειά του το ΥΠΑΙΘ έχει προκαλέσει μία πρωτοφανή κατάσταση στα σχολεία, με τεράστιες ψυχοπαιδαγωγικές και μορφωτικές συνέπειες στους μαθητές και απαράδεκτες παραβιάσεις των...
Συντονιστές Εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών, διδακτέα ύλη και Τράπεζα Θεμάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
Το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια.
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης
Την αντίληψη περί «λειτουργικότητας της αναπηρίας» και της «συμπερίληψης» υιοθετεί το υπουργείο Παιδείας, ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις ανάγκες που προκύπτουν από τη φύση και τη βαρύτητα της αναπηρίας....
Η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας