Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 Μπαράζ πιέσεων στους εκπαιδευτικούς!   

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

Μπαράζ πιέσεων στους εκπαιδευτικούς!   

  • A-
  • A+

Πριν λίγες μέρες εκδόθηκε Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας με την υπογραφή της Γ.Γ. κ. Αναστασίας Γκίκα, η οποία έκανε αναφορά σε τρία θέματα (αναφέρει ότι στέλνεται στα σχολεία κατόπιν σχετικών ερωτημάτων):

Α. Στην τήρηση του εκπαιδευτικού ωραρίου, όπου «ορίζεται υποχρεωτικότητα παραμονής στη σχολική μονάδα έως του 30ωρου τη εβδομάδα και του 6ωρου ανά ημέρα».

Β. Στις κρατήσεις αποδοχών των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε απεργία («Στην περίπτωση απεργίας, στην έννοια της οποίας υπάγονται και οι στάσεις εργασίας, γίνεται περικοπή των μεικτών μηνιαίων αποδοχών, συμπεριλαμβανομένων και των κρατήσεων, εργοδότη και εργαζόμενου, για κύρια και επικουρική σύνταξη, στην περίπτωση που η ημέρα απεργίας αναγνωρίζεται ως συντάξιμη»).

Γ. Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που σύμφωνα με την Εγκύκλιο, ορίζεται ότι «Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση... υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες».

Η εγκύκλιος αυτή δεν εκδόθηκε τυχαία, αλλά είναι προϊόν επικοινωνιακού σχεδιασμού για μικροπολιτικούς λόγους την ώρα που μαίνεται η αντίδραση εκπαιδευτικών και κοινωνίας για τις αντιεκπαιδευτικές ανατροπές που επιχειρούνται στο χώρο της Παιδείας.

Η «ξεχασιάρα» Γενική Γραμματέας...

Υπενθυμίζουμε, λοιπόν, στην πρώην συνδικαλίστρια της ΔΑΚΕ και νυν Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας κ. Αναστασία Γκίκα:

α) O νόμος 1566/85 ( ΦΕΚ 167/Α/30-9-1985) προβλέπει την παραμονή των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα πέραν του διδακτικού ωραρίου, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να εκτελέσει τα εξωδιδακτικά του καθήκοντα που του έχουν ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (Διευθυντής, Σύλλογος Διδασκόντων). Σε καμία διάταξη του ανωτέρω Νόμου δεν προβλέπεται η παραμονή του εκπαιδευτικού στο σχολείο του, εφόσον δεν έχει κάποια εργασιακή υποχρέωση να επιτελέσει. Επιπροσθέτως προκαλεί εντύπωση η αφωνία του υπουργείου σε εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών, τα οποία έχουν θιγεί και στο παρελθόν, συνεπεία της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών, αλλά και σήμερα με την πανδημία.

Υπενθυμίζουμε ότι με το 1ο μνημονιακό μισθολόγιο (2010) καταργήθηκε το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, που αφορούσε την απογευματινή εργασία των εκπαιδευτικών για την προετοιμασία του μαθήματος της επόμενης ημέρας.

Επίσης, υπενθυμίζουμε τις άθλιες συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούμαστε να εργαστούμε στα δημόσια σχολεία και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας όπου εμείς και οι μαθητές μας συνωστιζόμαστε σε χώρους πολύ μικρούς. Η ανυπαρξία ειδικών χώρων για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να εργαστεί προκειμένου να προετοιμάσει το μάθημά του και να διορθώσει τις εργασίες των μαθητών. Είναι άλλωστε γνωστό ότι τα γραφεία των καθηγητών δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προκειμένου όλοι οι συνάδελφοι να παραμένουν σε αυτά και να εργάζονται κατά το δοκούν και μάλιστα σε συνθήκες έξαρσης της πανδημίας.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η συγκεκριμένη προσπάθειά σας δεν αποβλέπει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί τιμωρητικό μέτρο σε βάρος των εκπαιδευτικών, με τελική στόχευση την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Είναι σίγουρο ότι η εκπαιδευτική κοινότητα θα αντισταθεί στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να απαξιώσει ακόμη περισσότερο και να στοχοποιήσει τον Έλληνα εκπαιδευτικό.

Η εξ αποστάσεως δια πάσαν νόσον

β) Είναι φανερό ότι το μόνο μέτρο που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας για τα σχολεία, την εκπαιδευτική διαδικασία και την προστασία εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων είναι η λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕΑΕ). Ας μην μπερδεύει το υπουργείο Παιδείας τη συμβολή των εκπαιδευτικών που συνδέεται με την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και του παιδαγωγικού τους ρόλου, με τη χρήση προσωπικών (πολλές φορές ανεπαρκών) τεχνολογικών μέσων και με τη διαμόρφωση ποικιλόμορφων πρακτικών επικοινωνίας, συμπαράστασης, αλληλεγγύης και διαπαιδαγώγησης των μαθητών τους, στις δύσκολες καταστάσεις εγκλεισμού που βιώνουν, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Είναι φανερό πλέον ότι η ΕΑΕ δεν αποτελεί απλώς μια αναγκαστική λύση σε συνθήκες κρίσης, αλλά χρησιμοποιείται ως μέσο για την προώθηση εκπαιδευτικών μεταβολών νεοφιλελεύθερης και νεοσυντηρητικής έμπνευσης.

Παράλληλα, είναι φανερό ότι η στροφή στην «εξ αποστάσεως διδασκαλία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης» έχει καταστήσει την εκπαιδευτική τεχνολογία (edtech) αναπόσπαστο στοιχείο της εκπαίδευσης, παγκοσμίως, φέρνοντας τον ιδιωτικό τομέα και τις εμπορικές επιχειρήσεις στην καρδιά των βασικών φορέων εκπαίδευσης. Όπως εύστοχα επισημαίνει ο Πανεπιστημιακός Γιώργος Γρόλλιος, η επίμονη προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας μέσω εντολών, πιέσεων και απειλών να μεταθέσουν την ευθύνη για τη λειτουργία της ΕΑΕ αποκλειστικά στους εκπαιδευτικούς και να τους εξαναγκάσουν να την εφαρμόσουν με συγκεκριμένους τρόπους συνδέεται:

  1. με την προβολή μιας υποκριτικής εικονικής πραγματικότητας εφαρμογής της ΕΑΕ ως κυβερνητικής επιτυχίας,
  2. με την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων, την ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης και τον κίνδυνο παραβίασης των προσωπικών δεδομένων όσων συμμετέχουν στην ΕΑΕ,
  3. με το άνοιγμα του δρόμου για την ελάττωση του αριθμού και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας και την καταστρατήγηση του ωραρίου τους, καθώς και για την περαιτέρω συρρίκνωση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης και
  4. με την προώθηση εκπαιδευτικών μεταβολών νεοφιλελεύθερης και νεοσυντηρητικής έμπνευσης σε συνθήκες καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, με τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες σε περιορισμό.

Οι απεργίες και το ύψος των περικοπών

γ) Η αφύπνιση των εκπαιδευτικών και η μαζικότερη από άλλες φορές συμμετοχή  στις τελευταίες κινητοποιήσεις μαζί με πλήθος μαθητών είναι φανερό ότι ανησύχησε το υπουργείο Παιδείας. Γι αυτό αναφέρεται ξαφνικά στις κρατήσεις αποδοχών των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε απεργία, στάση εργασίας, το ύψος των περικοπών κλπ. Μετά την προσπάθεια απαγόρευσης των συγκεντρώσεων, τις επιχειρήσεις καταστολής της αστυνομίας, την προσπάθεια σπίλωσης εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων από τα γνωστά πετσοταϊσμένα ΜΜΕ, είναι φυσικό να χρησιμοποιηθεί και ο μπαμπούλας της στέρησης μέρους των ήδη χαμηλών αποδοχών των εκπαιδευτικών.

Όμως, είναι φανερό, ότι το υπουργείο παιδείας δεν συμβουλεύεται την ιστορία και θεωρεί ότι θα έχει για πάντα εκπαιδευτικούς, εκπαιδευόμενους και γονείς σαν το χιόνι που λιώνει στον ήλιο. Προφανώς, βιάζεται να γελάσει τελευταίο, αλλά σίγουρα γελιέται. Ας ρίξει μια ματιά στο παρελθόν για να δει την «τύχη» άλλων επιτελών του υπουργείου Παιδείας που τόλμησαν να σηκώσουν άδικο χέρι στους εκπαιδευτικούς. Ας ρωτήσει ποια ήταν η «τύχη» του Κοντογιαννόπουλου, του Αρσένη, της Διαμαντοπούλου, του Αρβανιτόπουλου και άλλων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ρεύμα ανυπακοής στην αξιολόγηση – λαιμητόμο!
Από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη κι από την Κέρκυρα μέχρι τη Ρόδο οι εκπαιδευτικοί αποφασίζουν μαζικά τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ-ΟΛΜΕ από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης...
Ρεύμα ανυπακοής στην αξιολόγηση – λαιμητόμο!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαίδευση - τηλεμάρκετινγκ και εξευτελιστικές συμβάσεις για εκπαιδευτικούς
Σε πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση!
Εκπαίδευση - τηλεμάρκετινγκ και εξευτελιστικές συμβάσεις για εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρωτοφανείς παρεμβάσεις του υπουργείου στις τοποθετήσεις-μετακινήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών
Με κλειστά σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε άδεια, το υπουργείο Παιδείας απέστειλε έγγραφο με το οποίο ζητά να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις, υπεραριθμίες, συμπληρώσεις ωραρίων κ.λπ., ως τις 14 Αυγούστου!
Πρωτοφανείς παρεμβάσεις του υπουργείου στις τοποθετήσεις-μετακινήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσσουν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο επίδομα των 800 ευρώ;
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί σε σημαντικό, πλέον, αριθμό εκπαιδευτηρίων πιέζονται να ενταχθούν στον περίφημο «μηχανισμό στήριξης» των εργαζόμενων (800 ευρώ ή 533 ευρώ το μήνα).
Εντάσσουν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο επίδομα των 800 ευρώ;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας