Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προς έγκριση από την Ε.Ε. το deal Peugeot και Fiat Chrysler
AP Photo/Luca Bruno

Προς έγκριση από την Ε.Ε. το deal Peugeot και Fiat Chrysler

  • A-
  • A+

Η Fiat Chrysler (FCA) και η Peugeot (PSA) αναμένεται να κερδίσουν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συγχώνευση, ύψους 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με στόχο τη δημιουργία της Νο 4 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ανέφεραν άτομα που ασχολούνται με το θέμα, καθώς οι δύο εταιρείες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις διπλές προκλήσεις του κλάδου για τη χρηματοδότηση καθαρότερων οχημάτων και την πανδημία του νέου κορονοϊού.

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία του Stellantis, ενός ομίλου αυτοκινήτων που θα μπορούσε να αξιοποιήσει τεράστια κέρδη από την πώληση φορτηγών Ram και Jeep SUV σε οδηγούς των ΗΠΑ για τη χρηματοδότηση των πολυδάπανης ανάπτυξης οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων για πώληση στην Ευρώπη και την Κίνα.

Η 50-50 συγχώνευση που ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους θα ενώσει μάρκες όπως οι Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (6 δισεκατομμύρια δολάρια), χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Η Κομισιόν και ο ιταλοαμερικανικός όμιλος Fiat Chrysler Automobiles FCA FCHA.MIFCAU.N αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ και η PSA PEUP.PA της Γαλλίας απέφυγε να απαντήσει αμέσως σε ανάλογο αίτημα.

Οι μετοχές των PSA και FCA αντιστρέφουν τις απώλειες, μετά τη δημοσίευση του ρεπορτάζ του Reuters. Η μετοχή της PSA σημείωσε αύξηση 2% στα 16,83 ευρώ, ενώ και οι μετοχές της FCA παρουσίασαν άνοδο κατά 1,9%, στα 11,31 ευρώ.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της Ε.Ε., η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp 7203.T, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση με van, αυξάνοντας την παραγωγή και πουλώντας τα φορτηγά κοντά στις τιμές κόστους, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους εμπόρους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάζουν ανταγωνιστικές μάρκες.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, μετά τις αντιδράσεις αντιπάλων και πελατών, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε μόνο να τροποποιήσουν τη διατύπωση των όρων τους, χωρίς αλλαγές επί της ουσίας.

Οι εταιρείες δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν την πανδημία COVID-19 για να υποστηρίξουν τη συγχώνευση, τόνισαν.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να την ολοκληρώσουν, το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η πρόκληση της μετάβασης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιπλέχθηκε από την πανδημία COVID-19.

Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής επιρροής από την κρίση υγείας.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέρχεται από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ρήτρα κυρώσεων προς το Λονδίνο ζητούν οι 27 στις εμπορικές διαπραγματεύσεις
Οι ηγέτες των χωρών-μελών της Ε.Ε. είναι αποφασισμένοι να εφαρμοστούν με αυστηρότητα οι κανόνες εφαρμογής της Συμφωνίας για το Brexit και να επιβάλουν κυρώσεις στη Βρετανία, αν ο Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις...
Ρήτρα κυρώσεων προς το Λονδίνο ζητούν οι 27 στις εμπορικές διαπραγματεύσεις
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πολιτική συμφωνία στο Ecofin για τον κανονισμό του Ταμείου Ανάκαμψης
Οι 27 υπουργοί Οικονομικών συμφώνησαν στο κείμενο του κανονισμού στη βάση του οποίου θα διαπραγματευτούν με το Ευρωκοινοβούλιο για το Ταμείο Ανάκαμψης.
Πολιτική συμφωνία στο Ecofin για τον κανονισμό του Ταμείου Ανάκαμψης
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία «Αλληλεγγύης» ή ντρίμπλα γερμανική;
Η χορήγηση των επιδοτήσεων που προβλέπει το Ταμείο Ανάκαμψης τη δημιουργία του οποίου προτείνουν Άνγκελα Μέρκελ και Εμανουέλ Μακρόν συνοδεύεται από «προϋποθέσεις» και δεσμεύσεις για τα κράτη που τις λαμβάνουν...
Συμφωνία «Αλληλεγγύης» ή ντρίμπλα γερμανική;
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ιστορική εμπορική συμφωνία για Ε.Ε. και χώρες Λατινικής Αμερικής
Έπειτα από 20 χρόνια διαπραγματεύσεων, η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι χώρες της Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη και Παραγουάη) κατέληξαν σε μία ιστορική συμφωνία ελεύθερου εμπορίου που αφήνει...
Ιστορική εμπορική συμφωνία για Ε.Ε. και χώρες Λατινικής Αμερικής
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και επισήμως συμφωνία Ιταλίας-Βρυξελλών για τον προϋπολογισμό
Η Ευρ. Επιτροπή ανακοίνωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τη Ρώμη για τον προϋπολογισμό σταματώντας την επιβολή κυρώσεων προς την Ιταλία. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Βλ. Ντομπρόφσκις, η συμφωνία «δεν...
Και επισήμως συμφωνία Ιταλίας-Βρυξελλών για τον προϋπολογισμό
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τεχνική συμφωνία» για τον ιταλικό προϋπολογισμό στις Βρυξέλλες
Η ιταλική κυβέρνηση κατέληξε σε συμφωνία με τις Βρυξέλλες για την έγκριση του προϋπολογισμού του 2019 για έλλειμα 2,04% από του ΑΕΠ. Αν και η τελική απόφαση επαφίεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως τονίζουν τα...
«Τεχνική συμφωνία» για τον ιταλικό προϋπολογισμό στις Βρυξέλλες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας