Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΣΕΑ: Στον Σταθμό Βενιζέλου χτυπά η καρδιά της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία Αρχείου από τα αρχαιολογικά ευρήματα κατά τις εκσκαφές στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό της Θεσσαλονίκης

ΣΕΑ: Στον Σταθμό Βενιζέλου χτυπά η καρδιά της Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Με το σύνθημα «Στον Σταθμό Βενιζέλου χτυπά η καρδιά της Θεσσαλονίκης. Δεν θα αφήσουμε την πόλη να καταστραφεί!», ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) συνεχίζει την εκστρατεία ενάντια στην απόφαση της διάλυσης του αρχαιολογικού χώρου στον Σταθμό Βενιζέλου.

Οι διαδικτυακές αφισέτες με το σύνθημα «η πόλη δεν θα καταστραφεί» δηλώνουν την αξία που έχει το Βυζαντινό Σταυροδρόμι για την ιστορία της Θεσσαλονίκης.

Εικονίζεται ο πολιούχος Άγιος Δημήτριος να πορεύεται έφιππος πάνω στον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου. Σε αυτήν τη σύνθεση δεν παρουσιάζεται απλά η σχέση του αγίου με την πόλη, αλλά και η σχέση του με τον ίδιο τον δρόμο, από τον οποίο πιθανόν διέρχονταν λιτανευτικές πομπές προς τιμήν του. Η μορφή του αγίου, πλαισιωμένη από την τειχισμένη «Σαλονίκη», προέρχεται από εικόνα που φυλάσσεται στο Μουσείο Αντιβουνιώτισσας στην Κέρκυρα και χρονολογείται στον 16o- 17ο αιώνα.

ΣΕΑ

Στην πρώτη αφίσα εικονίζεται ο πολιούχος Άγιος Δημήτριος να πορεύεται έφιππος πάνω στον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου. Σε αυτήν τη σύνθεση δεν παρουσιάζεται απλά η σχέση του αγίου με την πόλη, αλλά και η σχέση του με τον ίδιο τον δρόμο, από τον οποίο πιθανόν διέρχονταν λιτανευτικές πομπές προς τιμήν του. Η μορφή του αγίου, πλαισιωμένη από την τειχισμένη «Σαλονίκη», προέρχεται από εικόνα που φυλάσσεται στο Μουσείο Αντιβουνιώτισσας στην Κέρκυρα και χρονολογείται στον 16o- 17ο αιώνα.

Πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται μια ιερή μορφή που προέρχεται από το ψηφιδωτό της Μονής Λατόμου στην Άνω Πόλη (5ος-6ος αι. μ.Χ.). Ο εικονιζόμενος (προφήτης ή ευαγγελιστής) με τη στάση του σώματός και τις χειρονομίες του δηλώνει εκστασιασμένος μπροστά από το εύρημα, όπως ακριβώς όλοι όσοι αντίκρισαν για πρώτη φορά αυτό το αναπάντεχο ως προς την έκταση και την κατάσταση διατήρησής του εύρημα.

ΣΕΑ

Στη δεύτερη αφίσα, πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται μια ιερή μορφή που προέρχεται από το ψηφιδωτό της Μονής Λατόμου στην Άνω Πόλη (5ος-6ος αι. μ.Χ.). Ο εικονιζόμενος (προφήτης ή ευαγγελιστής) με τη στάση του σώματός και τις χειρονομίες του δηλώνει εκστασιασμένος μπροστά από το εύρημα, όπως ακριβώς όλοι όσοι αντίκρυσαν για πρώτη φορά αυτό το αναπάντεχο ως προς την έκταση και την κατάσταση διατήρησής του εύρημα.

Πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται η προσωποποίηση της πόλης Θεσσαλονίκης. Το μετάλλιο προέρχεται από το Μικρό Τόξο του Γαλερίου (σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης) και ανήκει στον ίδιο αιώνα, δηλαδή τον 4ο μ.Χ, οπότε ξεκίνησαν μεγάλα οικοδομικά προγράμματα για την πόλη, όπως και το Βυζαντινό Σταυροδρόμι.

ΣΕΑ

Στην τρίτη αφίσα, πάνω από τον δρόμο που βρέθηκε κάτω από την σημερινή Εγνατία, στο σταθμό Βενιζέλου, εικονίζεται η προσωποποίηση της πόλης Θεσσαλονίκης. Το μετάλλιο προέρχεται από το Μικρό Τόξο του Γαλερίου (σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης) και ανήκει στον ίδιο αιώνα, δηλαδή τον 4ο μ.Χ, οπότε ξεκίνησαν μεγάλα οικοδομικά προγράμματα για την πόλη, όπως και το Βυζαντινό Σταυροδρόμι.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καλεί όλους και όλες, Θεσσαλονικείς και μη, να ενισχύσουν τον αγώνα, ώστε η καρδιά αυτής της ιστορικής βυζαντινής πόλης να μην καταστραφεί. Το Βυζαντινό Σταυροδρόμι της Βενιζέλου και ο αρχαιολογικός χώρος που το περιβάλλει δεν είναι απόσπασμα της πόλης, είναι η ίδια η καρδιά της Θεσσαλονίκης, αναλλοίωτη έως σήμερα.

Οι αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου θα μείνουν στη θέση τους!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
Εκατοντάδες επιστολές διαμαρτυρίας, με αίτημα να μείνουν στη θέση τους τα αρχαία της Βενιζέλου, στάλθηκαν από πολίτες της Θεσσαλονίκης στην ηλεκτρονική διεύθυνση του πρωθυπουργού.
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καλή λύση η διατήρηση των αρχαίων στη θέση τους»
Ο υπεύθυνος του γραφείου που έχει αναλάβει τη μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου παραδέχτηκε ότι η διατήρησή τους στο σημείο είναι μία σωστή επιλογή.
«Καλή λύση η διατήρηση των αρχαίων στη θέση τους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινητοποίηση και στάση εργασίας για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης
Παναττική στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας κήρυξαν για την ερχόμενη Παρασκευή 6 Νοεμβρίου τα τέσσερα σωματεία που προσέφυγαν στο ΣτΕ για τα αρχαία του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης. 
Κινητοποίηση και στάση εργασίας για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βροντερό «όχι» στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου
Διαμαρτυρία στην παραλία της Θεσσαλονίκης μετά μουσικής και θεατρικών δρωμένων πραγματοποιήθηκε χθες για να σωθεί η υπόγεια «Βυζαντινή Πομπηία».
Βροντερό «όχι» στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
20 εκατ. αποζημιώσεις για την... αδράνεια
Οι καθυστερήσεις των έργων στοιχίζουν στο Δημόσιο περισσότερα χρήματα από το κόστος της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τα αρχαία στη θέση τους.
20 εκατ. αποζημιώσεις για την... αδράνεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας