Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπρα ντε φερ για τις συγκοινωνίες, τον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ
EUROKINISSI

Μπρα ντε φερ για τις συγκοινωνίες, τον ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ

  • A-
  • A+
Στις αστικές συγκοινωνίες αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τον πρώην πρόεδρο του ΟΑΣΘ να αντιδρά έντονα, κατηγορώντας μεταξύ άλλων τον κ. Καραμανλή για προσπάθεια παραπληροφόρησης.

Για τις αστικές συγκοινωνίες μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το πρωί της Παρασκευής (2/10), στον ραδιοφωνικό σταθμό Parapolitika FM, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή. 

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι ενισχύονται σταδιακά οι γραμμές που υπάρχουν προβλήματα, επισημαίνοντας ότι «τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν δρομολόγια στην περιφέρεια και έτσι οχήματα της ΟΣΥ μεταφέρονται στα δρομολόγια όπου υπάρχουν ζητήματα». 

Ο υπουργός χρησιμοποίησε στοιχεία του ΟΑΣΑ που δείχνουν ότι «κατά τις ώρες αιχμής η πληρότητα είναι κάτω από 65% στο 95% των οχημάτων» προσθέτοντας ότι υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που ορίζει τη μέγιστη πληρότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και «δεν το αποφασίζει ο υπουργός». 

Ο υπουργός συντάσσεται με την άποψη ειδικών στο εξωτερικό ότι «είναι καλύτερα ένα λεωφορείο γεμάτο όπου όλοι φοράνε μάσκα, παρά ένα λεωφορείο μισογεμάτο όπου οι μισοί δεν φοράνε μάσκα» -ευχαρίστησε πάντως τους επιβάτες και εργαζόμενους για την σχεδόν καθολική χρήση της μάσκας στα λεωφορεία και στο Μετρό. 

Για το leasing των λεωφορείων, σημείωσε ότι το κόστος των ανταλλακτικών και των επισκευών αναλαμβάνει ο ιδιώτης, προσθέτοντας ότι «επειδή ο ΟΣΥ διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις και καταρτισμένους τεχνικούς, θα μπορεί ο ιδιώτης καταβάλλοντας τίμημα να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις αυτές». Σημείωσε επίσης ότι το κόστος των λεωφορείων με leasing είναι 30 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) για τρία χρόνια, ενώ το κόστος για την αγορά αντίστοιχων νέων λεωφορείων ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ -χαρακτήρισε δε το leasing μεγάλη αλλαγή και μεγάλη μεταρρύθμιση. 

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνεργασία του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, υπενθύμισε ότι «ήταν ο κ. Σπίρτζης που το 2018 είχε ψηφίσει νόμο με τον οποίο τα ΚΤΕΛ ανέλαβαν συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη, όταν πρόεδρος του ΟΑΣΘ ήταν μάλιστα ο κ. Στέλιος Παππάς». Σημείωσε δε ότι «με αυτό τον τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ ομολόγησε την πλήρη αποτυχία της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ» συμπληρώνοντας ότι «αυτό το θεσμικό πλαίσιο χρησιμοποιεί τώρα η σημερινή κυβέρνηση για να δώσει συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ». 

Ο Στέλιος Παππάς απαντά για ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ 

Στην τελευταία αναφορά του υπουργού, αντέδρασε έντονα ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς και σε δήλωσή του στην «Εφ.Συν.», σχετικά με τη μεταβίβαση συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ το 2018, σημειώνει ότι «ο κ. Καραμανλής προσπαθεί να παραπληροφορήσει για μια ακόμη φορά τον ελληνικό λαό και ειδικότερα τον λαό της Θεσσαλονίκης ταυτίζοντας το μπάχαλο που έχει δημιουργήσει με την ανεπάρκεια του και με τις παραχωρήσεις αστικών συγκοινωνιών στα ΚΤΕΛ». 

Ο κ. Παππάς τονίζει ότι «δεν παραχωρήσαμε γραμμές αστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά επαναφέραμε τις υπεραστικές γραμμές που είχαν σκανδαλωδώς μεταφερθεί το 2003 από τα ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ», υπογραμμίζοντας ότι «οι γραμμές αυτές έφταναν μέχρι και 90 χιλιόμετρα από το κέντρο της Πόλης, κάτι που ήταν απαράδεκτο τόσο για την μεταφορά των πολιτών με αυτοκίνητα αστικών προδιαγραφών, διότι και μεγάλες φθορές προκαλούντο και ήταν ιδιαίτερα μεγάλη η ταλαιπωρία των επιβατών».  

Παραθέτει μάλιστα και οικονομικά στοιχεία, μαζί με ένα σύντομο ιστορικό. 

Όπως σημειώνει, «τα ΚΤΕΛ έδωσαν τις άγονες υπεραστικές γραμμές στον ΟΑΣΘ και πήραν μετοχές. Από το επόμενο αμέσως 2004 έτος έπαιρναν από τον ΟΑΣΘ περισσότερα από όσα έπρεπε να πληρώσουν για τις μετοχές -αυτό διότι το μεν κόστος των μετοχών το κατέβαλαν σε 4 δόσεις την απόδοση των μετοχών από την πρώτη ημέρα του 2003 (βλ. πίνακα)». 

Τονίζει επίσης ότι «κατά την διάρκεια της θητείας μας ανατάξαμε στην ΕΛΒΟ και σε ιδιώτες 130 λεωφορεία με κόστος 15 - 20 χιλιάδες ευρώ και με διετή εγγύηση».  

Ο κ. Στέλιος Παππάς συμπληρώνει ότι «τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν στο δρόμο έφτασαν τα 420 την χειμερινή περίοδο παρά το σαμποτάζ που ξεχνάει ή πιθανόν να συγκαλύπτει ο κ. Καραμανλής», σημειώνοντας ότι «είναι γνωστό ότι όλα τα στοιχεία έχουν δοθεί στον εισαγγελέα με μηνυτήρια αναφορά».  

Επιπλέον, τονίζει ότι «στο διάστημα της θητείας μας εξοικονομήθηκαν υπέρ του δημόσιου πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε σχέση με τον κρατικοδίαιτο ΟΑΣΘ, την ίδια περίοδο που εμείς παρείχαμε δωρεάν μεταφορά των ανέργων ενώ ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ τους έσερνε με πρόστιμα».  

Τέλος, σχολιάζει «για την αποτυχία της δική μας διοίκησης θα του παραθέσω την συγνώμη προς εμάς ενώπιον του δικαστηρίου, του υπουργού Καράογλου». 

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
ΟΑΣΘ
Προκαλεί τη νοημοσύνη των πολιτών της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας -με 100 οδηγούς αποσπασμένους σε γραφεία- όταν υπολογίζει στα κυκλοφορούντα αστικά λεωφορεία της πόλης τα... 50 της Λιψίας
ΟΑΣΘ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία
Ο Γ. Πατούλης ανακαλεί τη δέσμευση της Ρ. Δούρου για πλήρη χρηματοδότηση του αιτήματος για 29,96 εκ. ευρώ. Αδιαφορία από το υπουργείο Μεταφορών.
Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Νέες αποκαλύψεις από τον Ν. Παππά για το σκάνδαλο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
Την αποκάλυψη ότι 15 οδηγοί του ΟΣΥ είναι αποσπασμένοι σε υπουργικά γραφεία, «ενώ τα λεωφορεία κάθονται στα αμαξοστάσια», έκανε ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ -...
Νέες αποκαλύψεις από τον Ν. Παππά για το σκάνδαλο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ
Με γεια τα λεωφορεία!
Ένα μικρό φωτογραφικό αφιέρωμα (οι φωτογραφίες είναι φρέσκιες, όχι παλιές αρχείου) από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και αυτό που βιώνουν καθημερινά οι επιβάτες –με μάσκα βεβαίως βεβαίως.
Με γεια τα λεωφορεία!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεταχειρισμένα και στην Αθήνα
Ανακοινώθηκε ο διαγωνισμός για μίσθωση 300 αστικών λεωφορείων ώς 10 ετών, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ ● Από το 2023 αναμένονται τα 1.300 καινούργια λεωφορεία μαζί με πολλά ηλεκτρικά .
Μεταχειρισμένα και στην Αθήνα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας