Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στη Ζώνη Περάματος

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για το ναυπηγείο που θέλει η Cosco στη Ζώνη Περάματος

  • A-
  • A+

Παρέμβαση για το θέμα που έχει προκύψει με τα σχέδια της Cosco να ιδρύσει ναυπηγείο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τις σφοδρές αντιδράσεις των ναυπηγοεπισκευαστών, έκανε σήμερα Πέμπτη ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με μια κοινή τους δήλωση ο τομεάρχης Ναυτιλίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νεκτάριος Σαντορινιός, ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και ο πρώην γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης, ζητούν από την κυβέρνηση να βάλει φρένο σε σχέδια που θα οδηγήσουν σε λουκέτο μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, τονίζοντας πως εάν συμβεί κάτι τέτοιο  θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει στο κλείσιμο εκατοντάδων επιχειρήσεων του κλάδου και μεγάλο αριθμό εργαζομένων, στην ανεργία.

Τα τρία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η άρνηση της διοίκησης του ΟΛΠ να δεσμευτεί γραπτώς για τη μη ίδρυση ναυπηγείου στο Πέραμα έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες και εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και υπογραμμίζουν ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. οφείλει να αντιληφθεί πως οι επιχειρήσεις της Ζώνης και οι εργαζόμενοι σε αυτήν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας. «Αντί λοιπόν να κλείνει το μάτι σε όσους επιδιώκουν την υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων που θα τις οδηγήσουν στο κλείσιμο, να τοποθετηθεί με σαφήνεια, σε όλα τα επίπεδα και να προχωρήσει στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη στήριξη τους», προσθέτουν.

Στη συνέχεια, θυμίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατά τη περίοδο της διακυβέρνησής του, πριν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης, ως πρωτοβουλίες προστασίας της ναυπηγοεπισκευής, προχώρησε στην επέκταση των μισθώσεων, στη ρύθμιση χρεών και τη διαγραφή προσαυξήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς και στην εκκίνηση των διαδικασιών για την επισκευή και συντήρηση των δεξαμενών.

Ακόμη όμως και μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης, που κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, εξασφάλισε ένα πλαίσιο βιωσιμότητας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου. Θεσμοθέτησε την ανεμπόδιστη πρόσβαση στις υποδομές του λιμανιού, δεν επέτρεψε στην ΟΛΠ Α.Ε. τη δυνατότητα ίδρυσης ναυπηγείου και υποχρέωσε τον επενδυτή να προχωρήσει στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της Ζώνης, με επενδύσεις 55 εκατομμυρίων. Μέσω νομοθετικών διατάξεων προχώρησε στην ίδρυση και ενίσχυση θεσμικών εργαλείων για την παρακολούθηση της Σύμβασης και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, όπως η Δημόσια Αρχή Λιμένων(ΔΑΛ), την οποία και κατάργησε η Ν.Δ., αλλά και η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ). Επιπλέον, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε. για δημιουργία ναυπηγείου Mega Yachts, καθώς και για ίδρυση ναυπηγείου σε όλο το λιμάνι.

«Αποτελεί χρέος της ελληνικής κυβέρνησης να διασφαλίσει την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και τα όσα αυτή ορίζει, των αποφάσεων της ΕΣΑΛ, καθώς και της πρόσφατη απόφαση της ΡΑΛ για τη λειτουργία της ναυπηγοεπισκευής στο λιμάνι του Πειραιά. Η αναγνώριση στη Βουλή, έστω και καθυστερημένα και υπό την πίεση των κινητοποιήσεων, από τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη, ότι η Σύμβαση Παραχώρησης (που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση) δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου στον ΟΛΠ, θα μείνει γράμμα κενό περιεχομένου, αν η κυβέρνηση στο σύνολο της δεν αξιοποιήσει έμπρακτα το πλαίσιο που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και αν συνεχίσει να εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα», συμπληρώνουν.

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα
Αυξάνονται οι αντιδράσεις για την αυριανή εκδήλωση (Τρίτη 25 Φεβρουαρίου) του ΟΛΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά την διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιηθεί η τελετή έναρξης των έργων για την επέκταση του...
ΣΥΡΙΖΑ: Δεν θα πάρουμε μέρος στη φιέστα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Nαυπηγοεπισκευαστές απαντούν στην Cosco-ΟΛΠ
Εκρηκτικό είναι το κλίμα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τα σχέδια της Cosco-OΛΠ για την ίδρυση ναυπηγείου στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, προκαλούν την οργή των ναυπηγοεπισκευαστών.
Οι Nαυπηγοεπισκευαστές απαντούν στην Cosco-ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε αναβρασμό πάλι η Ζώνη
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται ακόμα το «καυτό» θέμα για την ίδρυση ναυπηγείου από την Cosco στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, σχέδιο που έχει προκαλέσει την οργή των ναυπηγοεπισκευαστών αλλά και την κάθετη...
Σε αναβρασμό πάλι η Ζώνη
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για το δυστύχημα στο πλοίο NODUS
Ζητήματα που προκύπτουν για τις συνθήκες θανάτου από ηλεκτροπληξία, του 35χρονου μεταλλεργάτη, ενώ έκανε επισκευές στον λέβητα του φορτηγού πλοίου, θέτουν προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Εργασίας
Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για το δυστύχημα στο πλοίο NODUS
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή
Τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στη νότια προβλήτα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή που ξεκίνησαν στις αρχές Μαρτίου είναι το θέμα ερώτησης 6 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος-Ενέργειας.
Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα έργα του ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας