Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστρατεύουν τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών
EUROKINISSI

Επιστρατεύουν τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών

  • A-
  • A+

Με μεγάλη καθυστέρηση η κυβέρνηση προχωρά σε μια κίνηση με στόχο να ενισχύσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εν μέσω εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι εδώ και πολλούς μήνες οι ειδικοί είχαν επισημάνει την κυβερνητική αδράνεια στο θέμα αυτό, καθώς μεγάλος αριθμός ανθρώπων συνωστίζονται καθημερινά στα λεωφορεία της πρωτεύουσας, μιας και δεν αυξήθηκαν ούτε ο αριθμός των λεωφορείων ούτε η συχνότητα των δρομολογίων, με σκοπό τον περιορισμό της μετάδοσης της νόσου Covid-19.

Εξάλλου, με την κίνηση αυτή δίνεται σημαντική οικονομική ανάσα στα ΚΤΕΛ (που επιστρατεύονται για τον σκοπό αυτό), εν μέσω δυσάρεστων για αυτών εξελίξεων, καθώς ο κύριος ανάδοχος, τα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής, έχουν αρνητικά κεφάλαια πάνω από 2,7 εκατ. ευρώ και τρέχουσες υποχρεώσεις που υπερβαίνουν το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού κατά 3 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, δεν λείπουν οι φωνές πως η συνεργασία ΟΑΣΑ - ΚΤΕΛ θα ανοίξει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας, ενώ θα αποδυναμώσει τις συγκοινωνίες της επαρχίας. Ήδη, 34 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ζήτησαν να κατατεθεί στη Βουλή το προσύμφωνο της σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής, στην οποία αποτυπώνεται η σταδιακή παραχώρηση αστικών δρομολογίων σε ιδιώτες. 

Στο παραπάνω πλαίσιο, αύριο ξεκινά η συνεργασία ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ με τις γραμμές «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα». Πρόκειται για τις δύο πρώτες γραμμές από τις συνολικά 60 που θα καλυφθούν από οχήματα των ΚΤΕΛ, ενισχύοντας το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΑ. Η δεύτερη φάση θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου.

Τα συνολικά 200 οχήματα θα αναλάβουν σταδιακά, μέσω της σύμπραξης των ΚΤΕΛ Αττικής με τον ΟΑΣΑ, την εκτέλεση μεταφορικού έργου σε περιφερειακές γραμμές. Το μεταφορικό έργο θα ενισχύσουν ακόμη 550 οδηγοί σε ημερήσια βάση.

Όπως εκτιμάται, οι χρονοαποστάσεις των δυο δρομολογίων, 504 και 740, θα βελτιωθούν σημαντικά, ενώ η ΟΣΥ εξοικονομεί οχήματα που θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω ενίσχυση του έργου σε σημαντικές γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα, στις γραμμές «732 Αγ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη», «Α8 Πολυτεχνείο – Ν. Ιωνία – Μαρούσι», «235: Ζωγράφου – Ακαδημία» και «220 – 221: Α. Ιλίσια – Ακαδημία».

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη φάση, που ξεκινά τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου, προστίθενται επιπλέον οχήματα των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, με την ανάθεση των γραμμών «123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια», «171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα», «323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα», «326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις», «310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα» και «330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα». 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία και στάσεις εργασίας την Πέμπτη στις αστικές συγκοινωνίες
Από τις δύο το μεσημέρι μέχρι τις πέντε το απόγευμα το χειρόφρενο σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, ενώ 24ωρη θα είναι η αποχή των εργαζομένων σε λεωφορεία, τρόλεϊ και ΚΤΕΛ.
Απεργία και στάσεις εργασίας την Πέμπτη στις αστικές συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρομολόγια στα τυφλά
Τα πρώτα επαρχιακά ΚΤΕΛ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της πρωτεύουσας με βασικές ελλείψεις για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Δρομολόγια στα τυφλά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινούν οι παραχωρήσεις δρομολογίων σε ιδιώτες
Θα ακολουθήσουν από Δευτέρα δρομολόγια στο νότιο παραλιακό μέτωπο και στην Ανατολική Αττική ● Ενισχύονται από σήμερα οι πρώτες γραμμές λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας.
Ξεκινούν οι παραχωρήσεις δρομολογίων σε ιδιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
Τη σταδιακή παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, ανάλογα με τον ρυθμό που θα μπορούν να ενσωματώσουν τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία τα οποία θα ενταχθούν στη...
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας