Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+

Την ίδια ώρα που διαρκώς αυξάνεται η λίστα με τις σχολικές μονάδες και τα τμήματα που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας, λόγω κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και σε διάστημα μικρότερο των 10 ημερών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, 86 τμήματα και σχολεία έχουν βάλει «λουκέτο», νέα εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών και καλεί, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας και υποκρισίας, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας να «προσέχουν» μπαίνοντας σε τάξεις έως και 27 μαθητών/τριών!

Σημειώνεται ότι η εγκύκλιος του ΥΠΕΣ Φ.69/126/16316/20-9-20 με τίτλο «Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού» ορίζει μεταβατική περίοδο μέχρι την προσκόμιση νέων γνωματεύσεων.

Ειδικότερα, η νέα αυτή εγκύκλιος έχει ως αποτέλεσμα:

  • να αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών: Ουσιαστικά εκπαιδευτικοί που μέχρι σήμερα υπάγονταν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και δικαιούνταν ειδική άδεια απουσίας, θα πρέπει πλέον –με τα νέα δεδομένα– να επιστρέψουν στις σχολικές μονάδες! Παράλληλα ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας δεν υπάγεται στο καθεστώς της ειδικής άδειας και καλούνται να «προσέχουν» μπαίνοντας σε τάξεις έως και 27 μαθητών/τριών!
  • να καθιστά πολύ πιο δύσκολη τη ένταξη εκπαιδευτικών σε ομάδες αυξημένου κινδύνου: απαιτείται να συνυπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις δύο κατηγορίες ασθενειών! Για παράδειγμα δεν αρκεί να είναι ένας εκπαιδευτικός άνω των 65 ετών! Θα πρέπει να έχει π.χ. να κάνει και χημειοθεραπείες! Τόσο απλά...
  • να καθιστά πλέον πιο γραφειοκρατική και δυσλειτουργική τη χορήγηση των αδειών αυτών: απαιτείται αιτιολογημένη γνωμάτευση από τον θεράποντα Ιατρό σχετικής ειδικότητας ή από Ιατρό σχετικής ειδικότητας Υγειονομικής Δομής (δημόσιας ή ιδιωτικής), η οποία εκδίδεται κατόπιν σχετικού παραπεμπτήριου εγγράφου της οικείας Διεύθυνσης Διοικητικού/ Προσωπικού.

Και ενώ στα σχολεία κυριαρχεί η ανησυχία και η αγανάκτηση για τις παραπάνω πρακτικές του ΥΠΑΙΘ αλλά και για τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών που ζητά να επιστρέψει στις σχολικές αίθουσες μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών ευπαθών ομάδων, είναι φανερό ότι όλη η έννοια του ΥΠΑΙΘ είναι όχι η υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών αλλά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως. 

Γιατί είναι αλήθεια ότι το μεγαλύτερο μέρος των εγκυκλίων που έχουν ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο είναι οι «οδηγίες» για την κακόφημη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος αλλά και για τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που έχει αναγορευτεί πλέον σε κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική.


Ο Χρήστος Κάτσικας είναι αιρετό μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Δ΄ ΔΔΕ Αθήνας
 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηλεκτρονικές θηλειές στην αξιολόγηση - βαθμολόγηση των μαθητών
Δεν εκπλήσσει η έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας και κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά αυτή η ισοπεδωτική αριστοκρατική, βαθύτατα ταξική και γραφειοκρατική αντιμετώπιση ακόμα και της αξιολόγησης των...
Ηλεκτρονικές θηλειές στην αξιολόγηση - βαθμολόγηση των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Βουτιά» στις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση
Ο τακτικός προϋπολογισμός που είναι η «ατμομηχανή» της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, φέτος ξεπερνάει κάθε αρνητικό προηγούμενο καθώς παρουσιάζει νέα σοβαρότατη απόκλιση προς τα κάτω.
«Βουτιά» στις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΑΙΘ προς Διευθυντές σχολείων: Ξεκινήστε τώρα την αξιολόγηση!
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας: Το πρώτο βήμα για την εισβολή του νεοεπιθεωρητισμού. Το χρονοδιάγραμμα και το περίγραμμα
ΥΠΑΙΘ προς Διευθυντές σχολείων: Ξεκινήστε τώρα την αξιολόγηση!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε λειτουργία η πλατφόρμα για έλεγχο Covid-19 στους εκπαιδευτικούς
Με την προοπτική του ανοίγματος των σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να δηλώνουν ότι επιθυμούν να...
Σε λειτουργία η πλατφόρμα για έλεγχο Covid-19 στους εκπαιδευτικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας