• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.5°C / 27.9°C
    2 BF
    46%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 24.4°C
    4 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 27.0°C
    3 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.0°C / 19.9°C
    1 BF
    64%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 14.1°C
    5 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 22.9°C
    3 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    4 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    1 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 23.8°C
    2 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 21.2°C / 25.9°C
    1 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 24.8°C
    2 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 22.9°C / 23.7°C
    4 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    78%
  • Λάρισα
    Θύελλα
    23°C 22.9°C / 24.0°C
    4 BF
    53%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    25°C 25.5°C / 25.5°C
    2 BF
    82%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.2°C
    3 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 22.5°C / 27.1°C
    2 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 15.3°C / 17.7°C
    5 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.4°C / 23.7°C
    4 BF
    54%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 17.1°C / 17.1°C
    3 BF
    65%

φωτογραφία αρχείου

EUROKINISSI

Επιστολή: Εξετάσεις Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου

  • A-
  • A+
Ολοκληρώθηκαν και φέτος «επιτυχώς» οι Πανελλήνιες Εξετάσεις. Αλήθεια τι σημαίνει επιτυχώς;
 
 Τι σημαίνει αυτό για τον υποψήφιο που εκτός από τα γενικά προς εξέταση μαθήματα εξετάζεται και στα ειδικά; 
Συγκεκριμένα, για την εξέταση του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου ανακοινώθηκαν τα εξεταστικά κέντρα μόλις λίγες μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων.
 
Ωραία, λοιπόν, ο διαχωρισμός έχει γίνει με αλφαβητική σειρά και εξετάζομαι «στο Ε.Κ. του 16ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (Πανόρμου και Λαρίσης 47, Τ.Κ. 11524 – Αθήνα, Αμπελόκηποι)» με ώρα έναρξης της εξέτασης 8.30π.μ. πόσο δύσκολο είναι να γραφεί και η ώρα προσέλευσης, στις εξετάσεις δεν εννοείται τίποτα.
 
Πόσο δύσκολο είναι ο διαχωρισμός των υποψηφίων να γίνει σύμφωνα με την περιοχή του σχολείου που φοιτά ο υποψήφιος, Βόρεια Αθήνα, Νότια Αθήνα κλπ. και αλφαβητικά. Όσον αφορά τους υποψήφιους από την υπόλοιπη επικράτεια, ακόμη και έναν υποψήφιο να έχεις στην Κάλυμνο, το δημόσιο σχολείο οφείλει να έχει εξεταστικό κέντρο. Και μη μου πείτε για κόστος γιατί θα πρέπει να εξηγήσετε στον φορολογούμενο πολίτη της Καλύμνου, της Κύθνου, του Έβρου κλπ γιατί φορολογείται.
 
Ημέρα 1η:Ελεύθερο Σχέδιο (Διάρκεια Εξέτασης 6 ώρες)
 
Φτάνουμε στην περιοχή, νωρίς, στις 7.40 π.μ., περιμένουμε στο αυτοκίνητο. Στις 8.05 π.μ. βρισκόμαστε στην είσοδο του 16ου Γενικού Λυκείου και ω τι έκπληξη η πόρτα είναι κλειστή. Προσωρινός πανικός, χτυπάμε την πόρτα, βλέπουμε και ένα θυροκολλημένο χαρτί που αναφέρει ότι η είσοδος είναι από την οδό Καρύστου, ανοίγει και η φύλακας για να μας πει ότι «η είσοδος είναι από την άλλη», «ποια άλλη», «την Καρύστου», «η πίσω είσοδος του σχολικού συγκροτήματος». 
 
Πόσο δύσκολο είναι στην ανακοίνωση του υπουργείου να αναγράφεται «Ε.Κ. του 16ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (Πανόρμου και Λαρίσης 47, είσοδος από Καρύστου, Τ.Κ. 11524 – Αθήνα, Αμπελόκηποι)».
 
Βιαστικά κινούμενοι και με μεγάλη αγωνία - καθώς ακούμε τα μεγάφωνα του σχολείου- φτάνουμε. Ουφ, επιτέλους μπαίνω στην αίθουσα. Μμμ, τέλεια, σε μια μικρή αίθουσα επτά εξεταζόμενοι, οι επιτηρητές και η ζέστη. Υπάρχει η ελευθερία να καθίσεις όπου θέλεις(τι ειρωνεία) από τα διαθέσιμα εννοείται κενά, δηλαδή τι μου μένει ή μπροστά πολύ κοντά στα αντικείμενα ή πιο πίσω έχοντας κάποιον άλλο μπροστά μου, και τα δύο μειονεκτικά. Στο ελεύθερο σχέδιο ένας από τους βασικούς παράγοντες για να κάνεις σωστά την αναπαράσταση είναι η σωστή θέση. Όπως αντιλαμβάνεστε σε μια μικρή αίθουσα η πιθανότητα να είσαι σε σωστή θέση είναι εξαιρετικά μειωμένη. 
 
Πόσο δύσκολο είναι να επιλέγονται κατάλληλες αίθουσες, ώστε όλοι οι υποψήφιοι να εξετάζονται υπό τις ίδιες συνθήκες;
 
Ημέρα 2η : Γραμμικό Σχέδιο(Διάρκεια Εξέτασης 6 ώρες)
 
Σήμερα, διαγωνιζόμαστε, όπως ήδη ξέρουμε, και σε άσκηση ισορροπίας. Μας δίνεται η ελευθερία να χρησιμοποιήσουμε δύο θρανία (πάλι μας ειρωνεύονται) για να τοποθετήσουμε την πινακίδα μας. Τα θρανία, σχεδόν πάντα, δεν είναι στο ίδιο ακριβώς ύψος, και κινούνται, οπότε εκτός από το σχέδιο που κάνεις, που είναι γραμμικό και πρέπει να είναι ακριβές, με το πόδι σου σταθεροποιείς την πινακίδα σου. Και ζέστη, πολλή ζέστη και μια καλή καθηγήτρια να μας κάνει αέρα πάνω από τα κεφάλια μας με τη βεντάλια της, καλή της ώρα.
 
Πόσο δύσκολο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα τραπέζια για την τοποθέτηση της πινακίδας των εξεταζόμενων. Εδώ και πολλά χρόνια (30-40 δεν ξέρω) είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κανένας δεν αναρωτήθηκε πώς εξετάζονται αυτά τα παιδιά;
 
Αλήθεια, ενώ το συγκεκριμένο σχολείο διέθετε κλιματισμό, δε λειτούργησε λόγω μέτρων προστασίας για τον COVID- 19. Δηλαδή οι μεγάλες εταιρείες με πολλούς εργαζόμενους που χρησιμοποιούν τον κλιματισμό παραβαίνουν τα μέτρα προστασίας; 
 
Υ.Γ. Ευτυχώς για  την κόρη μου, έγραψε καλά και περνάει στην πρώτη της επιλογή, την Αρχιτεκτονική στην Αθήνα.
 
*εκπαιδευτικός
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το εθνικό απολυτήριο καταργεί τις γενικές εξετάσεις
Για πολλοστή φορά στα χρόνια της Μεταπολίτευσης επίκειται ακόμα μια αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας. Στο διάστημα των τελευταίων μηνών έχουν δημοσιευτεί συνεντεύξεις και άρθρα τόσο του...
Το εθνικό απολυτήριο καταργεί τις γενικές εξετάσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για ένα «άλλο» σχολείο
Ο Σιμωνίδης έγραψε: Πόλις άνδρα διδάσκει. Το σύνολο της ζωής μέσα σε μια συγκεκριμένη κοινωνία κάνει τον άνθρωπο αυτό που είναι, θα λέγαμε σε σύγχρονα συμφραζόμενα. Γι’ αυτό, οι προσπάθειες κατανόησης των...
Για ένα «άλλο» σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τους ζητάμε ποίηση, μα τους πουλάμε εκ-ποίηση…
Ας συνεχίσουμε εμείς οι «ώριμοι και σοφοί» ενήλικες να δείχνουμε με το δάχτυλο τους σημερινούς νέους και να αναρωτιόμαστε βαθυστόχαστα για το «πού πάει η χώρα». Καθρέφτη στο σπίτι μας έχουμε;
Τους ζητάμε ποίηση, μα τους πουλάμε εκ-ποίηση…
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ας μιλήσουμε για το «Νέο» Λύκειο
Είναι καλό να ανοίξει ο διάλογος για το εξεταστικό σύστημα που είναι έτοιμο προς ψήφιση, προκειμένου να ενημερωθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, και να μελετηθούν κάποια από τα δεδομένα που έχουμε στα...
Ας μιλήσουμε για το «Νέο» Λύκειο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
Τον ρόλο του μάντη των συμφορών έχουν αναλάβει εργολαβικά κάποιοι (φορείς, άτομα, ενώσεις) το τελευταίο διάστημα. Και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν ούτε το ψέμα ούτε τη διαστρέβλωση, για να πείσουν ότι οι...
Αλήθειες και ψέματα για τις εξετάσεις στο Λύκειο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και η νέα Γ’ Λυκείου
Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε από το ΥΠΠΕΘ μια πρόταση για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τη δομή της νέας Γ’ Λυκείου. Αναμφισβήτητα, το πλέον καινοτόμο στοιχείο της πρότασης είναι η δυνατότητα...
Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και η νέα Γ’ Λυκείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας