Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η πανδημία στέρησε το σχολείο στο ένα τρίτο των παιδιών παγκοσμίως

Μαθητής παρακολουθεί εξ αποστάσεως μάθημα στο Ντένβερ των ΗΠΑ

AP Photo/Jae C. Hong

Η πανδημία στέρησε το σχολείο στο ένα τρίτο των παιδιών παγκοσμίως

  • A-
  • A+

Εκπαιδευτική επείγουσα ανάγκη χαρακτηρίζει ο ΟΗΕ το γεγονός ότι συνολικά σε όλο τον κόσμο 463 εκατομμύρια παιδιά στερήθηκαν εντελώς την εκπαίδευση λόγω της πανδημίας. Βασική αιτία, το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά δεν είχαν τη δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης στη διάρκεια της καραντίνας που επιβλήθηκε σε διάφορες χώρες.

Σύμφωνα με έκθεση της UNICEF, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη, το γεγονός ότι το ένα τρίτο των μαθητών παγκοσμίως δεν μπορούσαν να πάνε σχολείο ή να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως, μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο, που οι συνέπειές του θα γίνουν αισθητές στις οικονομίες και τις κοινωνίες τις ερχόμενες δεκαετίες.

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύριο παιδιά στον κόσμο επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων ή τις καραντίνες που επιβλήθηκαν λόγω του νέου κορονοϊού. Εκτός του γεγονότος ότι δεν είχαν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε εκπαίδευση εξ αποστάσεως, οι διαφορές που υπήρχαν όσον αφορά την τηλεκπαίδευση από ήπειρο σε ήπειρο είναι κραυγαλέες.

Η έκθεση στηρίζεται στα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από περίπου 100 χώρες και όσον αφορά την πρόσβαση στο ίντερνετ, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Επισημαίνεται δε ότι ακόμη και για τα παιδιά που είχαν πρόσβαση στην τεχνολογία, η σχολική τους εκπαίδευση μπορεί να γινόταν υπό αντίξοες συνθήκες, λόγω των πιέσεων από τις διάφορες δουλειές που θα έπρεπε να γίνουν στο σπίτι, της τηλεργασίας ή της έλλειψης υποστήριξης στη χρήση των εργαλείων της πληροφορικής.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της UNICEF, οι μαθητές σε όλον τον κόσμο που δεν είχαν πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση ανέρχονταν σε 67 εκατομμύρια στην ανατολική και νότια Αφρική, 54 εκατομμύρια στην δυτική και κεντρική Αφρική, 80 εκατομμύρια στην περιοχή του Ειρηνικού και της ανατολικής Ασίας, 37 εκατομμύρια στη Μέση Ανατολή και τη βόρεια Αφρική, 147 εκατομμύρια στη νότια Ασία, 25 εκατομμύρια στην ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία και 13 εκατομμύρια στην Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.

Εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς και με δεδομένο ότι η πανδημία απέχει πολύ από το να τελειώσει, η UNICEF καλεί τις κυβερνήσεις «να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία με κάθε ασφάλεια των σχολείων, όταν αρχίσουν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς». Τονίζει δε ότι, όταν η επαναλειτουργία των σχολείων δεν είναι δυνατή, οι αρχές θα πρέπει να κάνουν πρόβλεψη για την κάλυψη των συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών των μαθητών που προκλήθηκαν από τον χρόνο που έχασαν από το σχολείο.

ΕΥΡΩΠΗ
Η πανδημία δοκιμάζεται στα θρανία
Ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς σήμερα σε πολλές χώρες της Ευρώπης με τον κορονοϊό να θέτει νέους όρους στις τάξεις.
Η πανδημία δοκιμάζεται στα θρανία
ΕΥΡΩΠΗ
Τα σχολεία της Ευρώπης ανοίγουν παρά τις ανησυχίες
Πολλές είναι οι φωνές ανησυχίας από τους γονείς, τους μαθητές και τους καθηγητές σχετικά με την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, ενώ μία νέα έξαρση της πανδημίας φαίνεται να πλήττει την Ευρώπη.
Τα σχολεία της Ευρώπης ανοίγουν παρά τις ανησυχίες
ΕΥΡΩΠΗ
Πώς ανοίγουν τα σχολεία εν μέσω πανδημίας στην Ευρώπη
Η ώρα έναρξης των μαθημάτων πλησιάζει σε όλη την Ευρώπη με την πλειοψηφία των κυβερνήσεων να επιθυμούν τους μαθητές να επιστρέφουν στα σχολικά θρανία και προετοιμάζονται με τα ανάλογα μέτρα προστασίας.
Πώς ανοίγουν τα σχολεία εν μέσω πανδημίας στην Ευρώπη
ΚΟΣΜΟΣ
ΟΗΕ: Πάνω από 1 δισεκ. μαθητές έχουν επηρεαστεί από την πανδημία
Ο επικεφαλής των Ηνωμένων Εθνών τόνισε ότι η πανδημία του νέου κορονοϊού προκάλεσε τη μεγαλύτερη διακοπή της εκπαίδευσης στην ιστορία.
ΟΗΕ: Πάνω από 1 δισεκ. μαθητές έχουν επηρεαστεί από την πανδημία
ΚΟΣΜΟΣ
Ανησυχία για 70 νέα κρούσματα σε σχολεία
Την έντονη ανησυχία του κόσμου αλλά κυρίως όσων έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία προκάλεσε η είδηση ότι στη Γαλλία καταγράφτηκαν τις τελευταίες ημέρες περισσότερα από 70 νέα κρούσματα κορονοϊού.
Ανησυχία για 70 νέα κρούσματα σε σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας