Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Τι περιλαμβάνει η ΚΥΑ του υπουργείου Περιβάλλοντος

Από παρουσίαση ηλεκτρικών οχημάτων στο Ζάππειο

EUROKINISSI/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

«Κινούμαι Ηλεκτρικά»: Τι περιλαμβάνει η ΚΥΑ του υπουργείου Περιβάλλοντος

  • A-
  • A+
Από τις 24 Αυγούστου θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα

Κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων περιλαμβάνει η ΚΥΑ του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020). Από τις 24 Αυγούστου θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα αλλά οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν. 

Για να πάρουν την επιδότηση προϋπόθεση είναι να συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτει ο Οδηγός του προγράμματος.

Οι επιδοτήσεις είναι:

  • Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20% με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15% με όριο τα 6.000 ευρώ.
  • Για δίκυκλα/τρίκυκλα, ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
  • Για ποδήλατα, ποσοστό 40% με όριο τα 800 ευρώ.
  • Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδηλάτου ή σκούτερ).

Με απόσυρση παλαιού οχήματος/δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

  • Για ταξί η επιδότηση είναι 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15% με όριο τα 5.500 ευρώ. Στην περίπτωση των ταξί είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ. Άρα η επιδότηση για τα ταξί φθάνει πρακτικά στα 10.000 ευρώ για ηλεκτρικό όχημα και 8.000 για υβριδικό.
  • Για τις εταιρείες υπάρχει όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά) και το ποσοστό της επιδότησης είναι 15% με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20% επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.
  • Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται αυξημένες επιδοτήσεις για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (1.000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

Ήδη έχει ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr) όπου έχουν αναρτηθεί όλες οι σχετικές ανακοινώσεις. Επιπλέον για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» λειτουργεί καθημερινά από τις 3 Αυγούστου (από τις 10.00 έως τις 18.00) Help Desk στα τηλέφωνα 2131513640/2131513643. Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του δέχθηκε περίπου 400 τηλεφωνικές κλήσεις και 250 ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία απαντήθηκαν στο σύνολο τους.

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
Δυνατότητα αναλογικής επιβράβευσης θα δοθεί σε όσους αγοράσουν ή μισθώσουν καινούργιο ηλεκτρικό όχημα μέσα στους επόμενους μήνες και μέχρι το τέλος του 2021 -ή μέχρι να τελειώσει το διαθέσιμο κεφάλαιο.
Στην τελική ευθεία τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνω από 5.000 αιτήσεις για bonus ηλεκτρο- κίνησης
Σε ανακατανομή κονδυλίων προχωρά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ώστε να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση για οικολογικό bonus σε ηλεκτρικά ποδήλατα.
Πάνω από 5.000 αιτήσεις για bonus ηλεκτρο- κίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνητρα και για ηλεκτρικά Van
Καταγράφουμε τα φορολογικά και άλλα κίνητρα και τις επιστροφές φόρων που έχουν ψηφιστεί για τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά ελαφρά κλειστά φορτηγά τύπου Van.
Κίνητρα και για ηλεκτρικά Van
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων
Η επιβολή τελών κυκλοφορίας και στα Ι.Χ. με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φαίνεται πως είναι ο στόχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης μέσα από τον διάλογο για τα τέλη κυκλοφορίας ενώ στο...
Τέλη κυκλοφορίας δύο ταχυτήτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας