Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θεσσαλονικείς: «Κρύο αστείο τα μέτρα για τον κορονοϊό στα μέσα μεταφοράς»
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Θεσσαλονικείς: «Κρύο αστείο τα μέτρα για τον κορονοϊό στα μέσα μεταφοράς»

  • A-
  • A+

Επίθεση της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης,στον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. 

Με ανακοίνωσή της διεκτραγωδεί τα δεινά των Θεσσαλονικέων.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Εν μέσω καύσωνα ως ένα δροσιστικό κρύο αστείο θα ακούγονταν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Κ. Καραμανλή σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα η απόφαση για επιβολή πρόστιμου 150 ευρώ (!!!) σε κάθε επιβάτη που υπερβαίνει το 65% της πληρότητας των ΜΜΜ, αλλά και στους οδηγούς τους, θα προκαλούσε μόνο γέλιο αν δεν συνοδεύονταν από την δραματική καθημερινότητα που βιώνουν οι πολίτες και κυρίως εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, φοιτητές.

Στην Θεσσαλονίκη ευτυχώς δεν έχουμε μετρό, τραμ, περιμένουμε τον εναέριο περιφερειακό, την υποθαλάσσια αρτηρία και την τηλεμεταφορά με διακτινισμό, οπότε τα μέτρα της κυβέρνησης αφορούν μόνο τον ΟΑΣΘ και οι επιβάτες θα πρέπει απλά να εφοδιαστούν με ένα καλό κομπιουτεράκι για να υπολογίζουν την πληρότητα δια του εμβαδού των λεωφορείων. Ο υπουργός δεν διευκρίνισε αν θα παρέχεται δωρεάν, αλλά από τη στιγμή που δεν παρέχεται ούτε δωρεάν μάσκα, οι επιβάτες θα πρέπει μάλλον να φροντίσουν να κατεβάσουν τις νέες σούπερ προσφορές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για τον υπολογισμό πληρότητας των ΜΜΜ.

Ο κάθε επιβάτης που δεν αντιλαμβάνεται ότι με την είσοδο του σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ γίνεται υπεράριθμος άνω του 65%, εκτός από το πρόστιμο θα διαπομπεύεται λόγω έλλειψης σεβασμού στην ατομική ευθύνη και η φωτογραφία του θα παρουσιάζεται από τον Χαρδαλιά στα διαγγέλματα του. Το ίδιο μέτρο θα ισχύει και για τους οδηγούς οι οποίοι σε κάθε στάση, θα καταμετρούν όσους αποβιβάσθηκαν, θα υπολογίζουν πόσοι θα επιβιβασθούν, θα τους επαναμετρούν και στη συνέχεια θα διαιρούν με το εμβαδόν του λεωφορείου. Η κυβέρνηση εξετάζει να δώσει το κίνητρο της εισόδου των οδηγών στη σχολή του Μαθηματικού του ΑΠΘ με υποτροφίες μεγάλων χορηγών της επιτροπής εορτασμού του 1821.

Η κατάσταση όμως δεν είναι καθόλου αστεία και από τον Σεπτέμβρη, που η πόλη θα επανέλθει στην κανονική κίνηση, θα γίνει πιο τραγική και πιο επικίνδυνη για την υγεία των επιβατών.

Το μέτρο αυτό, εκτός από αναποτελεσματικό, είναι και ταξικό, καθώς πλήττει ακόμα και όσους δεν έχουν καμιά άλλη δυνατότητα ούτε για ένα καλοκαιρινό μπάνιο σε κοντινές παραλίες εκτός των δρομολογίων του ΟΑΣΘ. Τον Σεπτέμβρη θα πλήξει τους εργαζόμενους, καθώς η ασφυχτική πληρότητα του 200% παρατηρείται στις ώρες προσέλευσης και σχολάσματος, θα πλήξει τους φοιτητές που έρχονται στην πόλη, τους συνταξιούχους. Επιβάλλεται δε τώρα, σε μια περίοδο που τα δρομολόγια έχουν μειωθεί ακόμη περισσότερο, λόγω του θερινού ωραρίου, ενώ μπροστά στην κατακραυγή που προκάλεσε το μέτρο, η κυβέρνηση απάντησε με την ανάκληση των καλοκαιρινών αδειών των εργαζομένων!

Είναι προκλητική αυτή η απόφαση, ειδικότερα για τον ΟΑΣΘ, που λειτουργεί εδώ και χρόνια με τα μισά λεωφορεία από όσα προβλέπεται, τα οποία επιπλέον εμφανίζουν συνεχώς βλάβες λόγω έλλειψης συντήρησης και πολλών χρόνων λειτουργίας.

Η μόνη λύση για να μην υπάρχει συνωστισμός είναι η αύξηση των οχημάτων και των δρομολογίων, με αγορά νέων λεωφορείων, η οποία θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει. Σε διαφορετική περίπτωση, τα πρόστιμα και η αστυνόμευση θα είναι απλώς ένα ακόμα μέσο καταστολής και οικονομικής αφαίμαξης σε βάρος των οικονομικά αδύναμων, στους οποίους μεταθέτει τις συνέπειες της ανεύθυνης και επικίνδυνης στάσης όλων των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του ΟΑΣΘ για το χάλι που επικρατεί».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Γιορτή» για τέσσερα λεωφορεία
Στον τερματικό σταθμό του ΙΚΕΑ η πρώτη εμφάνιση των μεταχειρισμένων οχημάτων από τη Γερμανία, παρουσία του δημάρχου και του υπουργού Μεταφορών.
«Γιορτή» για τέσσερα λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
Ο υπ. Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής ανεβαίνει «μετά βαΐων και κλάδων» για να ενημερωθεί, όμως ούτε τα 200 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγήκαν στους δρόμους, ούτε «κουνιέται φύλλο» στα έργα του μετρό.
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Θριαμβολογίες χωρίς αντίκρισμα
Πανηγυρίζουν στο υπουργείο Μεταφορών για την έγκριση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που ωστόσο δεν πρόκειται να μειώσει την ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων.
Θριαμβολογίες χωρίς αντίκρισμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας