Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «Σκορπιός»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «Σκορπιός»

  • A-
  • A+

Διατηρώντας στενούς δεσμούς με τη Fiat από τη δημιουργία της Abarth το 1949, ο Carlo Abarth το 1971 αποφάσισε η μάρκα του «Σκορπιού» να ενταχθεί στο Groupo Fiat. Ο Carlo ήταν 63 ετών και θα μπορούσε να είναι πολύ περήφανος για όσα είχε πετύχει στη ζωή του. Από παιδί το δαιμόνιο πνεύμα του τον οδηγούσε στην αναζήτηση έξυπνων λύσεων που θα έκαναν κάθε όχημα που οδηγούσε πιο γρήγορο, από το πατίνι με το οποίο κέρδιζε τα παιδικά παιχνίδια στους δρόμους της γενέτειράς του Βιέννης, μέχρι τις μηχανές και τα τρίκυκλα που του έδωσαν φήμη και νίκες, αλλά λίγο έλειψαν να του στοιχίσουν την ίδια του τη ζωή.

To 1969, η Fiat παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνου το Autobianchi A112. Το 1971, ο Carlo Abarth δημιούργησε το A112 Abarth.

Για τη δημιουργία του γρήγορου Α112, ο Abarth ακολούθησε την προσφιλή τακτική του ξεκινώντας από τη βελτίωση του κινητήρα. Η χωρητικότητα αυξήθηκε από τα 903 στα 982 κ.εκ. και για να διασφαλίσει τη σωστή τροφοδοσία του συνόλου σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα χρησιμοποίησε καρμπιρατέρ διπλής χοάνης. Τέλος –φυσικά- τροποποίησε και το σύστημα εξαγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν η απόδοση να φτάνει τους 58 ίππους, αύξηση 40% σε σχέση με τους 42 ίππους του Α112.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων απέκτησε σπορ όργανα που περιελάμβαναν στροφόμετρο, αμπερόμετρο, καθώς και ενδείξεις για την πίεση και τη θερμοκρασία του λιπαντικού του κινητήρα. Τα σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι αλουμινίου συμπλήρωναν την εικόνα.

Αρχικά το A112 Abarth ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο σε κόκκινο χρώμα με μαύρο ματ καπό, ένας κλασικός συνδυασμός της μάρκας. Στη γρίλια της μάσκας οι λέξεις Autobianchi Abarth έδιναν το στίγμα της κατασκευής.

Η εξέλιξη συνεχίστηκε και το 1975 απέκτησε έναν νέο κινητήρα 1.059 κ.εκ. με απόδοση 70 ίππους, με τη νέα έκδοση να πωλείται παράλληλα με την «κλασική» των 58 ίππων. Η νέα σειρά μπορούσε να φιλοξενήσει 5, αντί για 4 επιβάτες, ενώ αργότερα το κιβώτιο έγινε 5τάχυτο από 4τάχυτο.

Η παραγωγή αυτού του αγαπημένου και στην Ελλάδα μικρού σπορ αυτοκινήτου σταμάτησε το 1985, με περισσότερους από 121.000 «Σκορπιούς» να έχουν παραχθεί σε 15 χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι περίπου το 10% από τη συνολική παραγωγή του Α112 αφορούσε την έκδοση Abarth. Ο Carlo Abarth έφυγε από τη ζωή το 1979, πριν ολοκληρώσει τον κύκλο της η τελευταία δημιουργία του, έχοντας όμως καταφέρει για ακόμα μια φορά να φτιάξει έναν θρύλο στον χώρο του αυτοκινήτου και κυρίως ένα ιδιαίτερα αγαπητό μέχρι και σήμερα αυτοκίνητο.


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο 500
Με την αποκάλυψη των νέων Giulia GTA & GTAm, η Alfa Romeo επανέφερε στο προσκήνιο ένα θρυλικό όνομα για τον χώρο του αυτοκινήτου. Η Alfa Romeo αποκαλύπτει τα στοιχεία που συνθέτουν αυτές τις εκδόσεις.
Μόνο 500
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Το ηλεκτρικό DS3
Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται συνεχώς και το μέλλον της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο εισέρχεται στους νέους δρόμους της ηλεκτροκίνησης υπάρχει η γαλλική DS Automobiles με το αμιγώς ηλεκτρικό DS 3.
Το ηλεκτρικό DS3
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μικρό στο μάτι
Το Twingo αποτελεί ιδιαίτερη στιλιστικά πρόταση στη μικρή κατηγορία. Διαθέτει σύγχρονους κινητήρες, νεανικό σχεδιασμό και καλό επίπεδο εξοπλισμού. Η minimal αισθητική του εσωτερικού είναι ισχυρό δεδομένο.
Μικρό στο μάτι
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μόνο ηλεκτρικά
Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε το λανσάρισμα της νέας μάρκας IONIQ που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, ανοίγοντας ως ηγέτις στην εποχή της ηλεκτροκίνησης ένα νέο κεφάλαιο.
Μόνο ηλεκτρικά
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Οι νέες BMW F
Στο πέρασμα των χρόνων οι BMW F 750 GS, BMW F 850 GS και BMW F 850 GS Adventure έχουν αλλάξει επίπεδο: premium οδηγική συμπεριφορά με αξιόπιστο έλεγχο σε όλες τις εδαφικές συνθήκες και εντυπωσιακή ισχύς.
Οι νέες BMW F

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας