Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Covid-19: Βαρύτατες οι απώλειες για την αυτοκινητοβιομηχανία

Covid-19: Βαρύτατες οι απώλειες για την αυτοκινητοβιομηχανία

  • A-
  • A+

Ένας από τους τομείς που έχει πληγεί σημαντικά από τον κορονοϊό και τα μέτρα καραντίνας είναι εκείνος των αυτοκινητοβιομηχανιών, με εταιρείες κολοσσούς να ανακοινώνουν μεγάλες απώλειες ήδη από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας.

Η πλειονότητα των κατασκευαστών αυτοκινήτων έχει ήδη ανακοινώσει περικοπές θέσεων εργασίας και μείωση επενδύσεων για τους επόμενους μήνες, ίσως και χρόνια.

Η εταιρεία ιδιοκτήτης της Jaguar Land Rover (JLR) Tata Motors Ltd, ανέφερε σήμερα την μεγαλύτερη τριμηνιαία απώλεια, καθώς η κρίση του ιού έπληξε τις πωλήσεις σε αρκετές από τις βασικές της αγορές. 

Οι πωλήσεις στην JLR, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας, μειώθηκαν πάνω από 42% κατά τη διάρκεια του τριμήνου και η Tata Motors δήλωσε ότι οι προοπτικές για JLR παραμένουν αβέβαιες. Για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους 2021, η Jaguar Land Rover θα συνεχίσει να διαχειρίζεται αυστηρά το κόστος και τις επενδυτικές δαπάνες», δήλωσε η εταιρεία. 

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, η JLR όρισε τον πρώην προϊστάμενο της Renault, Thierry Bollore, ως τον επόμενο διευθύνοντα σύμβουλό της, με αποστολή να επιστρέψει στα κέρδη η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Tata Motors ανέφερε μια ενοποιημένη ζημιά 1,13 δισ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου.

Η εταιρεία δήλωσε ότι προσβλέπει σε σταδιακή αύξηση της ζήτησης και βελτίωση της προσφοράς κατά το δεύτερο εξάμηνο του δημοσιονομικού 2021 καθώς η συνολική οικονομική δραστηριότητα αυξάνεται.

Η Mazda Motor Corp προέβλεψε ετήσια απώλεια ρεκόρ κερδών, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ακόμη τις συνέπειες από την πανδημία. Η νούμερο 5 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας αναμένει απώλεια 40 δισ. γιεν (383,5 εκατ. δολάρια) για το έτος που θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο. Ανάλογη αρνητική εικόνα παρουσίασαν οι μάρκες Ford Motor Co και Nissan Motor Co ( 7201.T ) που αναμένουν ετήσιες απώλειες μετά το κλείσιμο των εργοστασίων τους, λόγω της επιδημίας, αναφέρει το Reuters.

Ακόμη και πριν από το ξέσπασμα του COVID -19, ο κατασκευαστής του crossover CX-5 SUV και του sedan Mazda 3, είχε απώλειες λόγω της πτώσης των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Κίνα, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της μάρκας.

Κατά το έτος έως τον Μάρτιο, η Mazda αναμένει μείωση 8% στις παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων σε 1,3 εκατ. μονάδες, η χαμηλότερη εδώ και επτά χρόνια, η οποία πιθανότατα θα οδηγήσει σε απώλεια κερδών. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα παραιτηθεί από την καταβολή μερίσματος φέτος.

Η Mazda σημείωσε λειτουργική ζημιά 45,3 δισ. γιεν για το πρώτο τρίμηνο, το χαμηλότερο εδώ και 11 χρόνια, λόγω πτώσης 31% στις πωλήσεις οχημάτων μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε 244.000 μονάδες, κυρίως λόγω της πτώσης της ζήτησης στην Ιαπωνία και στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, την μεγαλύτερη αγορά της Mazda, μειώθηκαν κατά 19% την ίδια περίοδο.

Ωστόσο, η Κίνα ήταν μια σανιδά σωτήριας για την μάρκα, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% κατά τη διάρκεια του τριμήνου καθώς η ζήτηση αυτοκινήτων επέστρεψε στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μετά την σχετικά γρήγορη ανάκαμψη της, από τα προβλήματα που έφερε η πανδημία.

Η Skoda Auto βλέπει σημάδια ανάκαμψης μετά την κατάρρευση των παραδόσεων του πρώτου εξαμήνου κατά 31%, λόγω της πανδημίας και των μέτρων περιορισμών της κυκλοφορίας των πολιτών.

Η Skoda παρέδωσε 426.700 αυτοκίνητα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, ενώ τα έσοδα από τις πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 7,55 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν 72% στα 228 εκατ. ευρώ.

Ανέφερε ότι το πρόγραμμα για επανεκκίνηση των λειτουργιών από τον Ιούνιο είχε θετικά αποτελέσματα και ότι οι εισερχόμενες παραγγελίες έχουν αρχίσει να ξεπερνούν τα επίπεδα του περασμένου έτους. Η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες έχει αυξηθεί, πρόσθεσε.

Η Skoda, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της Τσεχίας που παρέδωσε 1,24 εκατ. οχήματα το 2019, δήλωσε ότι συνεχίζει να αναπτύσσει τη μεγαλύτερη καμπάνια μοντέλων στην ιστορία της, με 30 νέα μοντέλα - συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων - να κυκλοφορούν μεταξύ 2019 και 2022.

Τα τσεχικά εργοστάσια της εταιρείας έκλεισαν για 39 ημέρες αφότου η πανδημία κορονοϊού έπληξε την Ευρώπη τον Μάρτιο, ένα μεγάλο πλήγμα για μια οικονομία που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ιταλική - αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler, σημείωσε μικρότερη από την αναμενόμενη απώλεια το δεύτερο τρίμηνο, καθώς κατάφερε να περιορίσει αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας COVID-19.

Η Fiat Chrysler (FCA) δήλωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) ήταν αρνητικά κατά 928 εκατ. ευρώ την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, έναντι προβλέψεων για απώλεια 1,87 δισ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος Mike Manley είπε ότι τα εργοστάσια του ομίλου λειτουργούσαν και οι έμποροι αυτοκινήτων πωλούσαν σε εκθέσεις και διαδικτυακά.

«Έχουμε την ευελιξία και την οικονομική δύναμη να προχωρήσουμε με τα σχέδιά μας», είπε σε δήλωση του. Παρά την πανδημία COVID-19, ο κατασκευαστής Peugeot PSA, ο οποίος πρόκειται να συγχωνευθεί με την FCA, στη νέα εταιρεία Stellantis, την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, απέδωσε κέρδος το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Μόλις χθες η Renault ανακοίνωσε απώλειες περίπου 7,3 δισ. για το πρώτο εξάμηνο του 2020 Οι λειτουργικές απώλειες του Ομίλου, με βάση την επίδραση των ζημιών της Nissan, ήταν στα 2 δισ. ευρώ, ανέφερε η εταιρεία, σε σύγκριση με τα λειτουργικά έσοδα των 1,5 δισ. ευρώ πέρσι. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 34,9%, αποτέλεσμα που η εταιρεία αποδίδει κυρίως στην παγκόσμια κρίση του κορονοϊού.

Η Renault, όπως και οι συνεργάτες της συμμαχίας Nissan και Mitsubishi, ξεκίνησε ένα σημαντικό πρόγραμμα ανάκαμψης το οποίο κόστισε σε μετρητά 6,375 δισ. δολάρια πρώτο εξάμηνο.

Η Nissan προειδοποίησε αυτήν την εβδομάδα για ρεκόρ ζημιών 4,5 δισ. δολαρίων φέτος και τις χαμηλότερες πωλήσεις της, την τελευταία δεκαετία. Η αρνητική συνεισφορά της Nissan αντιπροσώπευε τα 4,817 δισ. ζημίες στη Renault, δήλωσε η γαλλική εταιρεία.

Η απόδοση της Renault ήταν χειρότερη από ότι περίμεναν οι επενδυτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, οι προβλέψεις των αναλυτών ήταν για απώλεια περίπου 5 δις ευρώ και λειτουργικές απώλειες 1,8 δισ. ευρώ.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση της ΕΕ για καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 38,1%, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-50,9%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-46,1%), τη Γαλλία (-38,6%) και τη Γερμανία (-34,5%).

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απώλειες 7,2 δισ. για την Renault το πρώτο εξάμηνο
Σημαντικές ζημιές καταγράφει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία το πρώτο εξάμηνο του έτους, εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και της κακής πορείας του βασικού εταίρου της συμμαχίας, Nissan. Μείωση πωλήσεων κατά 34,9%.
Απώλειες 7,2 δισ. για την Renault το πρώτο εξάμηνο
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υπαρκτός ο κίνδυνος αφανισμού της Renault λέει ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ
Υπό διαπραγμάτευση δάνειο 5 δισ. ευρώ δηλώνει ο Μπρουνό Λεμέρ. Προσπάθειες να μην κλείσει το εργοστάσιο στην Φλεν και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας.
Υπαρκτός ο κίνδυνος αφανισμού της Renault λέει ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ντηλ για τουριστικούς πράκτορες στην ΕΕ με... κρατικές εγγυήσεις 
Ένα μεγάλο δωράκι έλαβαν οι Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς οι Βρυξέλλες ενέκριναν το γερμανικό σχέδιο για ταμείο εγγυήσεων για τα τουριστικά voucher ύψους 840 εκατομμυρίων ευρώ.
Ντηλ για τουριστικούς πράκτορες στην ΕΕ με... κρατικές εγγυήσεις 
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Βουτιά» 10% της γερμανικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο
Σημαντική πτώση κατέγραψε η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με την παραγωγή να μειώνεται 10,1% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
«Βουτιά» 10% της γερμανικής οικονομίας το δεύτερο τρίμηνο
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανεργία, εξώσεις, δυσπιστία, φτώχεια
Συνολικά 1,4 εκατ. νέοι άνεργοι και 28 εκατ. σε κίνδυνο να χάσουν τα σπίτια τους στις ΗΠΑ ● Επιδείνωση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην ευρωζώνη και έκκληση του ΟΗΕ για επίδομα επιβίωσης σε 2,7 δισ. φτωχούς σε...
Ανεργία, εξώσεις, δυσπιστία, φτώχεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας