Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανεπιθύμητο πρόσωπο για τους εκπαιδευτικούς ο πρόεδρος του ΙΕΠ

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Ανεπιθύμητο πρόσωπο για τους εκπαιδευτικούς ο πρόεδρος του ΙΕΠ

  • A-
  • A+

Πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα, τα οποία είναι ισοπεδωτικά, σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης των μαθητών και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών, διακρίνονται από μονομέρεια, υποβαθμίζουν τα γνωστικά αντικείμενα των κοινωνικών επιστημών, της καλλιτεχνικής παιδείας και των οικονομικών επιστημών, ενώ απομειώνουν από τη δημόσια εκπαίδευση ειδικότητες εκπαιδευτικών (Κοινωνικών Επιστημόνων, Οικονομικών Επιστημόνων, Εικαστικών, Μουσικών, Θεατρολόγων, Πολ.Μηχανικών-Αρχιτεκτόνων, Γεωπόνων).

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ήταν αυτό που έκανε τις σχετικές εισηγήσεις για την κατάρτιση των ωρολογίων προγραμμάτων, που πλήττουν περιοχές επιστημών, γεγονός που οδήγησε σε άμεσες παραιτήσεις συμβούλων ειδικοτήτων του ΙΕΠ.

Στις 24.06.2020 η ΟΛΜΕ ζήτησε εγγράφως να συναντηθεί με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Γιάννη Αντωνίου, προκειμένου να ενημερωθεί για τις εισηγήσεις του και να επισημάνει τις καταστροφικές συνέπειες που έχουν τα νέα ωρολόγια προγράμματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, οι επιστημονικές ενώσεις σε συγκέντρωση τους στο ΙΕΠ ζήτησαν να συναντηθούν με τον Πρόεδρό του, όπου τους δηλώθηκε, μέσω υπαλλήλου, ότι ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κρίνει τον εαυτό του αναρμόδιο για  να συζητήσει μαζί τους τα ωρολόγια προγράμματα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ιδρυτικό καταστατικό του ΙΕΠ, ενός κατεξοχήν επιστημονικού φορέα, επιβάλλει την άμεση συνεργασία και συνεχή επικοινωνία με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όφειλε το ΙΕΠ, πριν καταθέσει τις εισηγήσεις του στο ΥΠΑΙΘ για τα ωρολόγια προγράμματα να καλέσει με δική του πρωτοβουλία την ΟΛΜΕ και άλλους επιστημονικούς φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Ωστόσο, παρότι έχει παρέλθει διάστημα ενός μηνός από το αίτημα της ΟΛΜΕ για συνάντηση με τον κ. Αντωνίου και ενώ συνεχίζονται οι μεγάλες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, δεν υπάρχει η παραμικρή απάντηση από τον Πρόεδρο του ΙΕΠ στο αίτημα συνάντησης με την Ομοσπονδία.

Όλα τα παραπάνω γεγονότα έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον πλέον απόλυτο τρόπο τις αρχικές εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ για την ακαταλληλότητα του κ. Αντωνίου για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ.

Ήδη από 11.11.2019 το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή του είχε στηλιτεύσει τις δηλώσεις του τότε προτεινόμενου για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ, κ. Ιωάννη Αντωνίου, και τον είχε κρίνει ως ακατάλληλο για τη σημαντική αυτή θέση.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση ανέφερε: «Ο ρόλος του Προέδρου ενός κατεξοχήν επιστημονικού θεσμού, όπως είναι αυτός του ΙΕΠ, που σκοπό έχει να εισηγείται τις κατευθυντήριες γραμμές στη Δημόσια Εκπαίδευση, τη βελτίωση του περιεχομένου της και την ποιοτική αναβάθμισή της, αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να επιδιώκει την αμέριστη συμπαράσταση και συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να εκπληρώνει αυτούς τους στόχους» και κατέληγε:

«Επειδή οι θέσεις του συγκεκριμένου υποψηφίου είναι μακριά από τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου, επειδή ο εν λόγω υποψήφιος αδυνατεί να κινηθεί με το απαραίτητο πνεύμα συναίνεσης που επιβάλλει η συγκεκριμένη θέση, το ΔΣ της ΟΛΜΕ κρίνει ότι είναι ακατάλληλος για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ».

Οι αποκαλύψεις της ΟΙΕΛΕ

Καταγγελία για τον Πρόεδρο του ΙΕΠ κ. Αντωνίου έχει κάνει και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) που αποκαλύπτει τι  έπραξε ως ιδιωτικός εκπαιδευτικός και επί της ουσίας μοχλός της ιδιοκτησίας των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη το 2015, ώστε να πραγματοποιηθούν εκδικητικές απολύσεις.

Σύμφωνα λοιπόν με την ΟΙΕΛΕ, εκείνη τη χρονιά ο κ. Αντωνίου προσελήφθη στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ως Διευθυντής Σπουδών. Αν και η νέα του ιδιότητα παρέπεμπε στην οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών του σχολείου, ο πραγματικός του ρόλος, όπως είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ από τον Οκτώβριο του 2015, ήταν να συντάξει ένα προσχηματικό κείμενο/σύστημα αξιολόγησης, το οποίο δεν αντέχει σε σοβαρή επιστημονική κριτική, που στόχευε στο να «ντυθεί» με επιστημονικό επίχρισμα η στοχοποίηση και η οδήγηση προς απόλυση συγκεκριμένων, «ανεπιθύμητων» εκπαιδευτικών.

Η υπόθεση αυτή είχε λάβει έντονη δημοσιότητα και είχε οδηγήσει, μετά από παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ, σε ακύρωση της παράνομης αξιολόγησης στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη.

«Λαγός» των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ, ενώ δεν είχε ακόμα υπογραφεί το ΦΕΚ διορισμού του, δήλωσε ότι πρέπει «να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω» και στο πλαίσιο αυτό, μεταξύ άλλων, εισηγήθηκε:

  • Θέσπιση της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  • Ατομική τιμωρητική αξιολόγηση με ποσοστώσεις για τους εκπαιδευτικούς.
  • Νέο νόμο για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης με αποκλεισμό των συνδικαλιστών από τη διαδικασία επιλογής.
  • Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, με αυξημένη εποπτική και αξιολογική δικαιοδοσία.
  • Επανίδρυση και λειτουργία του δικτύου των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων και επέκταση του θεσμού σε όλη την επικράτεια.
  • Θέσπιση της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, ως εργαλείο για τη διασφάλιση της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών και ως μηχανισμός εποπτείας και αξιολόγησης της προσφερόμενης γνώσης σε όλα τα λύκεια της επικράτειας.
  • Καθιέρωση της βάσης του δέκα.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ δεν πρωτοτυπεί σε καμιά περίπτωση, αλλά αναπαράγει απλά το νεοφιλελεύθερο σχέδιο για σχολική αυτονομία (ιδιωτικοποίηση) με ανταποδοτικότητα (αξιολόγηση/αποτίμηση), αξιολόγηση όλων των μαθητών με βάση μια κεντρική τράπεζα θεμάτων, ένα πιο ελιτίστικο συνεπώς λύκειο, σύνδεση των μαθητικών αποτελεσμάτων με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, αυτοαξιολόγηση/ταξική διαφοροποίηση των σχολείων και ατομική επιτήρηση και πειθαρχικός έλεγχος όλων των εκπαιδευτικών στην προοπτική ενός αγοραίου/ιδιωτικοποιημένου εκπαιδευτικού συστήματος που προτείνουν οι ποικίλοι υπερεθνικοί οργανισμοί για το ελληνικό σχολείο.

«Το μεταρρυθμιστικό μομέντουμ της κυβέρνησης είναι ισχυρό και αποδεκτό από την κοινωνία» εκτίμησε ο Γ. Αντωνίου, και τόνισε: «Αυτό αποτελεί εξαιρετικά ευνοϊκή συνθήκη για την προώθηση δραστικών μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση. Ωστόσο δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτό το ευνοϊκό κλίμα θα συνεχίσει να υπάρχει στον ίδιο βαθμό σε ένα ή ακόμη χειρότερα σε δύο χρόνια, πολλώ δε μάλλον, εάν σε αυτό το διάστημα δεν έχει παραχθεί έργο που να αλλάζει την κακή εικόνα της εκπαίδευσης».

Οι δηλώσεις του Γιάννη Αντωνίου προκάλεσαν τον αρνητικό σχολιασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς είναι τουλάχιστον ανατριχιαστικό το γεγονός ότι νοσταλγεί το 2014, όταν λίγους μήνες πριν, 2.500 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας είχαν απολυθεί και η κυβέρνηση Σαμαρά επιχειρούσε ανεπιτυχώς να επιβάλει, με τον «σουγιά στο κόκαλο και το λουρί στο σβέρκο», την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Οταν ακόμα και τα φροντιστήρια, που είχαν κυριολεκτικά θησαυρίσει, είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά μπροστά στον παραλογισμό της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο και οι πάντες ομολογούσαν την αποτυχία του μέτρου της βάσης του δέκα.

Σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η παραμονή του Γ. Αντωνίου στην κομβική θέση του προέδρου του ΙΕΠ αποτελεί πρόκληση για ολόκληρο τον κόσμο της Εκπαίδευσης. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με βάση τα γεγονότα που μεσολάβησαν,  κρίνει ως ανεπιθύμητο πρόσωπο τον κ. Αντωνίου  και ζητά την άμεση παρέμβαση της υπουργού Παιδείας, της οποίας είναι υφιστάμενος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
Μία εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έρχονται οι πρώτες διαγνώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και τα πρώτα λουκέτα, επιβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση βαδίζει στα τυφλά
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικός: Με έδιωξαν γιατί υπέγραψα επιστολή εναντίον των καμερών στην τάξη!
Αναρωτιέται εύλογα κάποιος, πώς θα διδάσκει αρχές και αξίες ένας τρομαγμένος, απειλούμενος και υποταγμένος εκπαιδευτικός.
Εκπαιδευτικός: Με έδιωξαν γιατί υπέγραψα επιστολή εναντίον των καμερών στην τάξη!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαίδευση - τηλεμάρκετινγκ και εξευτελιστικές συμβάσεις για εκπαιδευτικούς
Σε πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση!
Εκπαίδευση - τηλεμάρκετινγκ και εξευτελιστικές συμβάσεις για εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κυβέρνηση αφήνει έκθετους εκπαιδευτικούς και μαθητές
Με την αύξηση των καθημερινών καταγεγραμμένων κρουσμάτων covid-19 βλέπουμε να επαναλαμβάνεται μπροστά μας το ίδιο έργο που παίχτηκε την προηγούμενη άνοιξη.
Η κυβέρνηση αφήνει έκθετους εκπαιδευτικούς και μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Και 33 μαθητές στο τμήμα με υπογραφή του Υπουργείου Παιδείας
Με την 113887/Η2/02-09-2020 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας εγκρίνεται η λειτουργία υπεράριθμου τμήματος με 33 μαθητές στο Ελληνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Βούπερταλ Γερμανίας.
Και 33 μαθητές στο τμήμα με υπογραφή του Υπουργείου Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας