Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 16.1°C
    2 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 11.7°C
    5 BF
    46%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 7.8°C / 14.4°C
    2 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 5.0°C / 10.0°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    5 BF
    71%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.1°C
    1 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    4 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 1.1°C / 13.0°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.0°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    1 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 15.0°C
    2 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    3 BF
    51%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.7°C
    1 BF
    41%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.6°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 7.8°C / 14.0°C
    2 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 14.0°C
    3 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 11.1°C
    3 BF
    57%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 6.0°C / 6.0°C
    4 BF
    56%
Ηλεκτρικό Kadett!
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ηλεκτρικό Kadett!

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ενα ηλεκτροκίνητο Opel με συγκεκριμένη αποστολή ήταν ο πρόγονος του Corsa-e, το Kadett Impuls I. Η γερμανική μάρκα δημιούργησε το πειραματικό όχημα πριν από 30 χρόνια ειδικά για οδήγηση στην πόλη. Η ιδέα ήταν να διερευνηθεί κατά πόσον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο σε μοντέλο παραγωγής με τα τότε διαθέσιμα ηλεκτρικά εξαρτήματα θα μπορούσε να ενταχθεί στις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας της εποχής. Με μία προϋπόθεση: οι χώροι επιβατών και αποσκευών αλλά και το ωφέλιμο φορτίο να παραμείνουν όσο το δυνατόν πλησιέστερα στα επίπεδα του μοντέλου παραγωγής.

Η Opel ανέπτυξε το Kadett Impuls I σε συνεργασία με την πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας RWE και την κατασκευάστρια μπαταριών SAFT – με την οποία η εταιρεία συνεργάζεται στην προγραμματισμένη συμπαραγωγή κυψελών μπαταριών στο εργοστάσιο του Καϊζερσλάουτερν. Ενας ηλεκτροκινητήρας συνεχούς ρεύματος (DC) 100V κινούσε τους εμπρός τροχούς, με την ενέργεια μπαταριών νικελίου-καδμίου. Για βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους, οι μπαταρίες ήταν τοποθετημένες στο διαμέρισμα του κινητήρα και κάτω από το καπό. Ζύγιζαν συνολικά 310 κιλά, περιείχαν ενέργεια 14.3kWh και ο όγκος τους έφτανε τα 170 λίτρα.

Η μέγιστη ισχύς των 16kW (22hp) επιλέχθηκε ειδικά για αστικές συνθήκες οδήγησης. Η επιτάχυνση 0 – 50 χλμ./ώρα ολοκληρωνόταν σε 10,0 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου βάρους 1.000 κιλών ήταν 100 χλμ./ώρα. Το σύστημα φρένων μερικώς ανακτούσε την κινητική ενέργεια που παραγόταν κατά την επιβράδυνση και την αποθήκευε ως ηλεκτρισμό στην μπαταρία.

Οι μπαταρίες απαιτούσαν επαναφόρτιση για περίπου πέντε ώρες μετά από οδήγηση 80 χλμ. Δεν υπήρχαν συμβιβασμοί στην άνεση. Το ωφέλιμο φορτίο ήταν 350 κιλά (490 στο Kadett παραγωγής) ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έφτανε τα 330 λίτρα (390 στο αυτοκίνητο παραγωγής).

Για την Opel, το Kadett Impuls I ήταν ακόμα μία συμβολή στις συζητήσεις εκείνης της εποχής για την κυκλοφοριακή πολιτική. Αλλα παραδείγματα που προηγήθηκαν ήταν το Kadett B Stir-Lec I και το Opel Elektro GT.

Δεκατέσσερις συσσωρευτές μολύβδου-οξέος τροφοδοτούσαν με ενέργεια το πρωτότυπο 1968 Stir-Lec. Ενας κινητήρας εσωτερικής καύσης Stirling τοποθετημένος πίσω παρήγε ηλεκτρισμό που διατηρούσε την μπαταρία μονίμως φορτισμένη – ως πρωτοπόρος του «range extender» (αρχή επέκτασης της αυτονομίας) που αργότερα θα έφτανε στην παραγωγή με το Opel Ampera.

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, ο Γκέοργκ φον Οπελ, εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας, κατέρριψε έξι παγκόσμια ρεκόρ ηλεκτρικών οχημάτων στο τιμόνι ενός Opel Electro GT (188 χλμ./ώρα) με την ισχύ δύο συνδεδεμένων ηλεκτροκινητήρων που απέδιδαν 88 kW(120 hp). Την ενέργεια παρείχε μια μπαταρία νικελίου-καδμίου και με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το e-GT είχε αυτονομία μόλις 44 χλμ. – το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ηλεκτροκίνησης εκείνη την εποχή. Που ώς έναν βαθμό παραμένει έως σήμερα…

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Υψηλών επιδόσεων
Η Nissan κυκλοφόρησε το πρώτο «GT-R» το 1969 ως ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και γνώρισε τέτοια επιτυχία σε σημείο που όλοι έλεγαν «ο μοναδικός αντίπαλος του Skyline είναι το Skyline».
Υψηλών επιδόσεων
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Για τα 100 χρόνια
Φέτος η Mazda συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας.
Για τα 100 χρόνια
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Και Jeep και στην πρίζα!
Με το εμπορικό λανσάρισμα των νέων Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe στην ελληνική αγορά να αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, η Jeep ανακοίνωσε τα χαρακτηριστικά των πρώτων Plug-in Hybrid...
Και Jeep και στην πρίζα!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα coupé Mazda
Για πολλές δεκαετίες, τα coupé αμαξώματα αποτελούσαν την αγαπημένη σχεδιαστική συνταγή για παραγωγή ελκυστικών και εμπνευσμένων μοντέλων. Οι κατασκευαστές αυτών των μοντέλων εστίαζαν περισσότερο στο στιλ αλλά...
Τα coupé Mazda
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Opel Manta
Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού...
Opel Manta

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας