Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πυρά κατά Πλακιωτάκη από τον τέως Γ.Γ. Λιμένων για την Πειραϊκή

Ο Χρήστος Λαμπρίδης

Eurokinissi/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Πυρά κατά Πλακιωτάκη από τον τέως Γ.Γ. Λιμένων για την Πειραϊκή

  • A-
  • A+

«Με τη γνωστή συνταγή της μετάθεσης ευθυνών απαντά εκ νέου η κυβέρνηση στην απαίτηση για περιβαλλοντική προστασία στην Πειραϊκή».

Έτσι σχολίασε ο τέως γενικός γραμματέας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας Χρήστος Λαμπρίδης τους ισχυρισμούς του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη σήμερα (Τετάρτη) στη Βουλή, ότι την εκτέλεση του έργου που υλοποιεί η Cosco στην Πειραϊκή που συμπεριλαμβάνει και τις βυθοκορήσεις, υπέγραψε ο Χρήστος Λαμπρίδης. Ο υπουργός τοποθετήθηκε απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού του ΜΕΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα για τα έργα της Cosco στην Πειραϊκή.

Δηλώσεις που προκάλεσαν όμως την έντονη αντίδραση του Χρ. Λαμπρίδη ο οποίος τόνισε ότι «ο κ.υπουργός αντί να επιχειρεί τη μετάθεση ευθυνών της δικής του κυβέρνησης, αλλά και της νέας περιφερειακής αρχής Αττικής, όφειλε να τοποθετηθεί με βάση τα έγγραφα και  όσα προκύπτουν με σαφήνεια από το περιεχόμενό τους» και προς επίρρωση των ισχυρισμών του προχώρησε στην γνωστοποίηση των πιο κάτω εγγράφων:

  • Με την με αριθμό πρωτ.2421/17-2-2020 απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιώς (Υπηρεσία που υπάγεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) χορηγήθηκε η άδεια απόρριψης βυθοκορημάτων που θα προκύψουν από το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα» στον Πειραιά».
  • Mε απόφαση της Περιφέρειας Αττικής που έλαβε αριθμό πρωτ.279321/5/5/2020 εγκρίθηκε η μελέτη της Υποχρεωτικής  Επένδυσης  07 «Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα» στο πλαίσιο της αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής (Ν. 4404/2016), χωρίς μάλιστα στα έχοντας υπ’ όψιν του εγγράφου αυτού να γίνεται αναφορά στο δικό μου έγγραφο.
  • Κατά συνέπεια, οι άδειες και οι εγκρίσεις για τις βυθοκορήσεις και για την απόρριψη των βυθοκορημάτων αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δόθηκαν το 2020, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και από την περιφερειακή αρχή Πατούλη.

Διευκρίνισε επίσης ότι: «Το έγγραφο μου (ΑΠ 3122.1-Τ11/ 22673/2019) που επικαλέστηκε ο κ. Υπουργός εκδόθηκε στη βάση σχετικής διάταξης της σύμβασης παραχώρησης η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή το 2016 με την ψήφιση του νόμου 4404. Tο έγγραφο αυτό, όχι μόνο δεν αποτελεί άδεια για τις βυθοκορήσεις και την απόρριψη των βυθοκορημάτων αλλά θέτει ξεκάθαρα το πλαίσιο των προϋποθέσεων που  απαιτούνται για την έναρξη υλοποίησης του έργου, στη βάση των προβλέψεων της νομοθεσίας, της τήρησης των περιβαλλοντικών όρων που έθετε η απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος, της τήρησης των όρων και προϋποθέσεων που σχετίζονται με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, του περιβάλλοντος και των αρχαιοτήτων κ.λ.π. που έθετε η προηγούμενη σχετική απόφαση της ΕΣΑΛ, της οποίας ήμουν πρόεδρος, καθώς επίσης και της λήψης των απαραίτητων σύμφωνα με τον νόμο αδειών και εγκρίσεων για κάθε μορφής κατασκευή πριν την έναρξη των εργασιών, ενώ επιπλέον όριζε να μη γίνει περαιτέρω επέμβαση στην ευρύτερη περιοχή».

Τέλος επισήμανε ότι η «κυβέρνηση οφείλει αντί να αναζητά ψεύτικα άλλοθι σε δήθεν αδειοδοτήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, να πράξει ότι απαιτείται για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων της Πειραϊκής και της ευρύτερης περιοχής».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας 75 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία
Φεύγουν από τον έλεγχο των δήμων και των κοινοτήτων, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Γ. Πλακιωτάκης ● Νεκτάριος Σαντορινιός: Κλέβουν από τους δήμους τη διαχείριση των λιμανιών με σκοπό την εκποίηση.
Στον έλεγχο του υπουργείου Ναυτιλίας 75 Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον Πλακιωτάκη οι νέες διοικήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών
Για τα σχέδια της κυβέρνησης που αφορούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Βόλος, Ηράκλειο, Ραφήνα, Λαύριο, Πάτρα, Ελευσίνα) ενημέρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης...
Στον Πλακιωτάκη οι νέες διοικήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Υποχρεωτική η μάσκα μέσα στα πλοία, όχι στο κατάστρωμα»
O υπουργός Ναυτιλίας παραδέχτηκε ότι παρουσιάστηκαν κάποια προβλήματα, καθώς παρατηρήθηκαν φαινόμενα συνωστισμού ιδιαιτέρως σε μικρά λιμάνια του Αργοσαρωνικού.
«Υποχρεωτική η μάσκα μέσα στα πλοία, όχι στο κατάστρωμα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπ. Ναυτιλίας: Τηρήστε τα μέτρα προστασίας στα πλοία του Αργοσαρωνικού
Με βασικό θέμα την τήρηση και εφαρμογή των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αργοσαρωνικού, με τις οποίες  μετακινούνται ετησίως εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες, πραγματοποιήθηκε η)...
Υπ. Ναυτιλίας: Τηρήστε τα μέτρα προστασίας στα πλοία του Αργοσαρωνικού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τηλεδιάσκεψη για χιλιάδες εγκλωβισμένους ναυτικούς σε πλοία λόγω πανδημίας
Με βασικό θέμα τον συντονισμό για την επίλυση του προβλήματος αντικατάστασης των πληρωμάτων και επαναπατρισμού των ναυτικών, καθώς λόγω της πανδημίας χιλιάδες ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι μέσα σε πλοία...
Τηλεδιάσκεψη για χιλιάδες εγκλωβισμένους ναυτικούς σε πλοία λόγω πανδημίας
ΕΛΛΑΔΑ
Επίθεση Σαντορινιού σε Πλακιωτάκη με αφορμή το Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης
Στην τελική ευθεία το έργο, αλλά για την καθυστέρησή του φταίει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λέει ο Γ. Πλακιωτάκης. «Ο υπουργός ακόμα μία φορά πιάστηκε αδιάβαστος», απαντά ο Ν. Σαντορινιός.
Επίθεση Σαντορινιού σε Πλακιωτάκη με αφορμή το Σύστημα Θαλάσσιας Επιτήρησης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας