Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεγαλεπήβολος Περίπατος: Κείμενο Παρέμβασης 40 κατοίκων της Αθήνας
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINΙSSI

Μεγαλεπήβολος Περίπατος: Κείμενο Παρέμβασης 40 κατοίκων της Αθήνας

  • A-
  • A+

Δεν είναι παράγοντες της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν είναι -πώς το λένε τελευταία οι κυβερνητικοί μας;- παρακρατικοί. Δεν είναι καν κουκουλοφόροι. Είναι πολίτες της Αθήνας, που με την υπογραφή τους, ονομαστικά, αποφάσισαν και δημοσιοποιούν ένα κείμενο παρέμβασης για τον «Μεγαλεπήβολο Περίπατο» όπως τον ονομάζουν, ασκώντας κριτική στις αποφάσεις του δημάχρου Αθηναίων, Κ. Μπακογιάννη για το... πώς δεν θα μπορούμε να ζούμε στην πόλη μας.

Ανάμεσα σε αυτούς είναι κυρίως αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί, καθώς και καθηγητές Πανεπιστημίου, οικολομολόγοι κ.ά. Και τονίζουν πως δεν γίνεται να πραγματοποιούνται «μείζονες παρεμβάσεις ευκαιριακά», πως δεν έχουν εκπονηθεί μελέτες ειδικά για το συγκοινωνιακό κομμάτι, πως δεν υπάρχουν ούτε περιβαλλοντικές μελέτες και πως δεν έχουν καν διατυπωθεί οι στόχοι των παρεμβάσεων του δημάχρου.

Παράλληλα, ζητούν διαβούλευση με το δήμαρχο, ώστε «να αναθεωρήσει αναλόγως τις αποφάσεις του, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε ασφυξία τις περιμετρικά του κέντρου περιοχές της Πόλης, σε σημαντική αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σε δραματικές επιπτώσεις στην αγορά, σε αποχώρηση των μονίμων κατοίκων του κέντρου και σε μετατροπή του σε σκηνικό για τουρίστες και όχι σε ζωντανό / πολυλειτουργικό κέντρο πόλης».

Το κείμενο παρέμβασης

ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ

Οι κάτωθι υπογράφοντες αυτονόητα είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων στις πόλεις και της ανακούφισης των κέντρων των πόλεων από τα αυτοκίνητα. Αρκεί οι παρεμβάσεις να γίνονται μελετημένα και με συνεκτικές προβλέψεις και δράσεις. Στην περίπτωση του Δήμου της Αθήνας και ειδικά στο πρόγραμμα «Μεγάλος Περίπατος», όπως αυτό έχει εξαγγελθεί και έχει αρχίσει να υλοποιείται, αυτό δεν φαίνεται να έχει γίνει. Μείζονες παρεμβάσεις γίνονται ευκαιριακά (με επίκληση του κορωνοϊού) χωρίς εμπεριστατωμένες, πλήρεις μελέτες. Και επιπλέον χωρίς να συνοδεύονται από συμπληρωματικά έργα τα οποία θα μπορούσαν να αμβλύνουν την οξύτητα των προβλημάτων που προκαλούνται και τα οποία θα ενταθούν με την μελλοντική-μετα κορωνοϊό- αποκατάσταση της λειτουργίας της Αθήνας.

Ο περιορισμός λωρίδων στην Πανεπιστήμιου δεν λαμβάνει υπόψη ότι είναι ο κεντρικός άξονας διέλευσης τροχοφόρων μεταξύ Ακρόπολης και Λυκαβηττού και το συντριπτικό ποσοστό των τροχοφόρων δεν κατευθύνονται στο κέντρο, αλλά διέρχονται. Δεν έχουν γίνει μελέτες προέλευσης - προορισμού. Δεν έχουν γίνει μελέτες για την μετατόπιση του φόρτου σε άλλες διαδρομές. Δεν έχει γίνει περιβαλλοντική μελέτη, μελέτη αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Πανεπιστήμιου είναι ο δρόμος με, ίσως, τα πλατυτέρα πεζοδρόμια και με λίγους πεζούς. Τα πεζοδρόμια μπορούν να εμπλουτιστούν με δέντρα και φυτά για να γίνουν πιο ευχάριστα για τους πεζούς.

Για την πεζοδρόμηση άλλων δρόμων όπως η Αθηνάς, Μητροπόλεως, Όλγας κλπ. επίσης δεν έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις κυκλοφοριακές, πολεοδομικές, κοινωνικές, οικονομικές, ούτε και οι αναπόφευκτες και ίσως ανεπιθύμητες μεταβολές στις χρήσεις γης . Δεν έχουν διατυπωθεί οι στόχοι των παρεμβάσεων. Επιθυμούμε πάντοτε να επανέλθει η χρήση κατοικίας στο Ιστορικό Κέντρο? Πως θα εξυπηρετούνται οι δραστηριότητες στην Αθηνάς και στο Μοναστηράκι; Ο πλήρης αποκλεισμός της Πλάκας καταργεί η τροποποιεί αυθαίρετα και δραστικά το Π.Δ. Πλάκας το βασισμένο στην ενδελεχή και λεπτομερειακή μελέτη χρήσεων γης της ομάδας Ζήβα.

Τέτοιου είδους μείζονες παρεμβάσεις απαιτούν συνδυασμό μελετών, μετρήσεις και υπολογισμούς, διαβούλευση, έγκριση από αρμόδια όργανα. Η Ηρώδου του Αττικού, κύρια οδός πρόσβασης στο Παγκράτι, κλειστή για μεγάλο διάστημα για λόγους «ασφάλειας» των ενοίκων του Μαξίμου, επιτέλους άνοιξε και τώρα ξανακλείνει για λόγους «περιβάλλοντος». Ένας δρόμος με φαρδιά πεζοδρόμια με δέντρα, που είναι μια απόλαυση να περπατάς για να φτάσεις στο Ζάππειο, μετατρέπεται σε πεζόδρομο με μόνο αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο η διασταύρωση Ριζάρη-Βασιλέως Κωνσταντίνου και να αυξηθούν οι εκπομπές CO2.

Οι κάτωθι υπογράφοντες ζητάμε από τον Δήμο της Αθήνας, αφού αποτιμήσει τα αποτελέσματα των δοκιμών του και αφού διαβουλευθεί με όλους τους ενδιαφερόμενους, να αναθεωρήσει αναλόγως τις αποφάσεις του, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε ασφυξία τις περιμετρικά του κέντρου περιοχές της Πόλης, σε σημαντική αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σε δραματικές επιπτώσεις στην αγορά, σε αποχώρηση των μονίμων κατοίκων του κέντρου και σε μετατροπή του σε σκηνικό για τουρίστες και όχι σε ζωντανό / πολυλειτουργικό κέντρο πόλης. Ζητάμε επίσης ο Δήμος να αντιμετωπίσει τα πραγματικά προβλήματα του κέντρου και των περιμετρικών συνοικιών του, όπως παράνομο παρκάρισμα σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, αποκατάσταση των εν πολλοίς σε άθλια κατάσταση πεζοδρομίων, έλεγχο της παράνομης κίνησης δίτροχων, αποτροπή της κατάληψης δημόσιου χώρου πολλαπλάσιου του προβλεπόμενου από τραπεζοκαθίσματα, έλεγχο της ηχορύπανσης, καθαριότητα, αποτροπή της αυξανομένης μικροεγκληματικότητας και της εμπορίας και χρήσης ναρκωτικών.


Αυτά και άλλα πιστεύουμε ότι, εφόσον αναληφθούν, θα κάνουν το Κέντρο της Αθήνας μας χώρο κατοικίας, πολλαπλών δραστηριοτήτων, αλλά και θελκτικό για περιπατητές. Και πάντως καλό είναι πρώτα να εφαρμοστούν οι νόμοι, διατάξεις και κανονισμοί και μετά να συζητηθούν τυχόν παρεμβάσεις οι οποίες σήμερα προωθούνται εν πολλοίς ακριβώς γιατί αυτά δεν τηρούνται.


 

Υπογραφές:

  1. Βαρνάβας Νίκος, οικονομολόγος

  1. Βρεττάκου Γιώτα, αρχιτέκτων

  1. Γρηγοριάδης Βασίλης, αρχιτέκτων πολεοδόμος

  1. Ζουράρη Φωτεινή, δικηγόρος

  1. Ιωσηφίδου Μαρίνα , Δρ. Κοινωνική Ανθρωπολόγος

  1. Καβουνίδης Κώστας, επ. καθηγητής οικονομικών University of Warwick

  1. Καβουνίδης Σπύρος, Δρ. πολιτικός μηχανικός – Εδαφομηχανικός

  1. Καμχής Μάριος, αρχιτέκτων χωροτάκτης, πρώην στέλεχος της ΕΕ

  1. Κίζης Γιάννης, Αρχιτέκτων, καθηγητής ΕΜΠ

  1. Κλουτσινιώτη Καλιρρόη, γεωπόνος, πρώην στέλεχος ΟΡΣΑ

  1. Κλουτσινιώτη Ράνια, αρχιτέκτων πολεοδόμος - χωροτάκτης

  1. Κομνηνού Μαρία, ομότιμη Καθηγήτρια, Πολιτικής Επικοινωνίας και Κοινωνιολογίας , ΕΚΠΑ

  1. Κομπόγιωργας Στέργιος, Πολιτικός Μηχανικός M.Sc,

  1. Κωστίκας Μάκης, αρχιτέκτων

  1. Λαζαρίδης Παντελής Γ.. Ομότιμος Καθηγητής Αρχιτεκτονικής, πρ. Πρύτανης του Παν/μίου Θεσσαλίας

  1. Λούβη Ασπασία, Αρχαιολόγος, Δρ. βυζαντινής ιστορίας και τέχνης

  1. Λυμπέρης Ευρυβιάδης, Τεχνικός Γεωλόγος M.Sc.

  1. Μαδεμοχωρίτης Γιώργος, αρχιτέκτων μηχανικός

  1. Μιχαλόπουλος Νίκος, αρχιτέκτων

  1. Νικολακόπουλος Ηλίας, πολιτικός επιστήμων, ομότιμος καθηγητής ΕΚΠΑ

  1. Ντουνιάς Γιώργος, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός

  1. Ντρίζος Γιάννης, έμπορος στο ιστορικό κέντρο

  1. Οντόνι Αμεντέο, συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής ΜΙΤ

  1. Οντόνι Ελένη, πολιτικός επιστήμων

  1. Παπαζώη Ελισσάβετ, Πολιτικός Μηχανικός, π. Υπουργός Πολιτισμού, π. Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ,

  1. Πεζούλας Δημήτρης, Οδοντίατρος

  1. Πυργιώτης Γιάννης, αρχιτέκτων πολεοδόμος, π. Γενικός Γραμματέας Τουρισμού

  1. Σκουνάκη Ιουλία, αρχαιολόγος

  1. Σκουνάκης Μιχάλης, ιατρός λοιμωξιολόγος, τ. Διευθυντής ΕΣΥ

  1. Σκούρα Βαρνάβα Τζέλλα, Ομότιμη καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

  1. Σολευ Μπόρι Μαρίνα, δρ. research fellow in health economics, King's College, London

  1. Στρατηγάκη Μαρία, αν. καθηγήτρια Πάντειο Πανεπιστήμιο, τ. αντιδήμαρχος Αθηναίων

  1. Σωτηρόπουλος Λεωνίδας, Γεωλόγος M.Sc.

  1. Τζάρας Μιχάλης, Αρχιτέκτων μηχανικός

  1. Τριανταφυλλίδης Χρήστος, έμπορος στο ιστορικό κέντρο

  1. Τριανταφύλλου Γιώργος, αρχιτέκτονας

  1. Τσαλίκη Τζούλια, αρχιτέκτων, πρόεδρος ΣΑΔΑΣ – Τμ. Αττικής

  1. Φαναράς Κωνσταντίνος, μελετητής συγκοινωνιακών έργων

  1. Φαράκλας Νικόλας, αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτη

  1. Φραντζή Μαρία, Αρχιτέκτονας μηχ. - Πολεοδόμος

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αγάπης στην Αθήνα
Περισσότερες από 14.000 μερίδες φαγητού μοιράστηκαν παραμονή και ανήμερα τα Χριστούγεννα σε άστεγους και άπορους δημότες της Αθήνας από το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου. Το χριστουγεννιάτικο...
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αγάπης στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποδηλατόδρομοι από το Φάληρο έως το Γκάζι και την Κηφισιά
Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Αθήνας παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων, που έχει στόχο να συνδέσει ολόκληρο το λεκανοπέδιο της πρωτεύουσας, συνδέοντας στην τελική του μορφή τον ήδη λειτουργικό άξονα Γκάζι-Φάληρο...
Ποδηλατόδρομοι από το Φάληρο έως το Γκάζι και την Κηφισιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Αθήνας
Τη δημιουργία ποδηλατόδρομων στο κέντρο της πόλης και ειδικότερα στην 1η, 3η και 6η δημοτική ενότητα αποφάσισε κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας. Στη συντριπτική τους πλειονότητα θα είναι σε...
Ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Αθήνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξωση στους παγκίτες του Θησείου
Παρά την προφορική δέσμευση που έλαβαν τα Σωματεία Χειροτεχνών για τη λειτουργία των πάγκων που διατηρούν στον πεζόδρομο του Θησείου εδώ και δέκα χρόνια, η Δημοτική Αστυνομία δεν επιτρέπει τη λειτουργία των...
Εξωση στους παγκίτες του Θησείου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέσω του app myAthensPass η στάθμευση στον δήμο Αθηναίων
Τέλος εποχής για την ξυστή κάρτα στάθμευσης, καθώς οι οδηγοί μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρονικά χρόνο στάθμευσης για το αυτοκίνητό τους. Η ενεργοποίηση του χρόνου στάθμευσης γίνεται με απλά και γρήγορα βήματα...
Μέσω του app myAthensPass η στάθμευση στον δήμο Αθηναίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας