Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζεστό χρήμα για να διασωθεί η Iberia από το δημόσιο ταμείο
© Robwilson39 | Dreamstime.com

Ζεστό χρήμα για να διασωθεί η Iberia από το δημόσιο ταμείο

  • A-
  • A+
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει μείωση στόλου, προορισμών και αναστολή συμβάσεων προσωπικού έως τον Δεκέμβριο

Η ισπανική κυβέρνηση αποφάσισε να εντάξει την αεροπορική εταιρεία Iberia στο Ταμείο Διάσωσης Επιχειρήσεων Στρατηγικού Ενδιαφέροντος, συνολικού ύψους 10 δισ. ευρώ, ώστε να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Το Ταμείο θα χρηματοδοτήσει αεροπορικές εταιρείες, τουριστικές, υποδομών και άλλες που θεωρούνται κλειδιά για την ισπανική οικονομία.

Η Iberia έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα μειώσει τον στόλο της, τον αριθμό των προορισμών της και τη συχνότητα των δρομολογίων της, ενώ θα παρατείνει και την αναστολή των συμβάσεων των εργαζομένων της μέχρι τον Δεκέμβριο.  

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η βοήθεια θα επιτρέψει στην ισπανική αεροπορική εταιρεία να συγχωνευθεί και την Air Europa, έπειτα από συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ των δύο εταιρειών πέρυσι τον Νοέμβριο και λίγο καιρό πριν ενσκήψει η πανδημία.

Το μοντέλο που ακολουθεί η ισπανική κυβέρνηση είναι παρόμοιο με αυτά που έχουν εφαρμόσει ή ετοιμάζονται να εφαρμόσουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες για να διασώσουν τις αεροπορικές εταιρείες τους. Η Γερμανία θα δώσει 9 δισ. στη Lufthansa ενώ η Γαλλία και η Ολλανδία εξετάζουν σχέδιο διάσωσης της Air France-KLM ύψους 4 δισ. Η γαλλο-ολλανδική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις θέσεις εργασίας κατά τουλάχιστον 7.000. Στην Πορτογαλία αποφασίστηκε να αυξηθεί η συμμετοχή του Δημοσίου στην εταιρεία TAP, αντί του ποσού των 1,2 δισ, ενώ η Ιταλία επιθυμεί να ενισχύσει την Alitalia με 3 δισ., ώστε να αποφύγει τη χρεοκοπία.

Η Iberia, με έδρα τη Μαδρίτη χάνει 7 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα από τα περιοριστικά μέτρα και έχει αναγκαστεί να καθηλώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της. Τον Μάιο η εταιρεία εξασφάλισε δάνεια με κρατική εγγύηση ύψους 1 δισ. ευρώ για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την κρίση. 

Ο επικεφαλής της εταιρείας, Λούις Γκαγέγο, έχει δηλώσει ότι «είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστούμε με αεροπορικές εταιρείες άλλων χωρών, που λαμβάνουν μεγαλύτερη βοήθεια ή εγγυήσεις».

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ryanair: πάλι στον αέρα... με μάσκες
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους επιβεβαίωσε ότι θα επιστρέψει σταδιακά στις προγραμματισμένες πτήσεις της από την 1η Ιουλίου ● Οι επιβάτες θα φορούν μάσκες και θα ζητούν άδεια για να χρησιμοποιήσουν την...
Ryanair: πάλι στον αέρα... με μάσκες
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το τετραήμερο παζάρι κατέληξε σε έναν «φειδωλό» συμβιβασμό
Τα έξι σημεία της συμφωνίας ● 390 δισ. ευρώ οι επιχορηγήσεις, 360 δισ. τα δάνεια ● Τι κέρδισαν από το μεγάλο παζάρι οι σκληροί του Βορρά και ο Τζουζέπε Κόντε και γιατί ο Εμ. Μακρόν δείχνει κατώτερος των...
Το τετραήμερο παζάρι κατέληξε σε έναν «φειδωλό» συμβιβασμό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας