Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Opel Manta
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Opel Manta

  • A-
  • A+

Το όνομά του προέρχεται από ψάρι! Ανήκει στο γένος Mobula (σαλάχια, διαβολόψαρα), το Opel Manta, ο πιο «θαλασσινός» εκπρόσωπος στην γκάμα των κλασικών μοντέλων Opel. Φέτος, το coupé με το λογότυπο του σαλαχιού μάντα γιορτάζει τα 50ά του γενέθλια. Ο επικεφαλής σχεδίασης της Opel, George Gallion, σε μια μυστική αποστολή είχε την έμπνευση.

Ενα Σάββατο πρωί, το 1969, ο Gallion ταξίδεψε αεροπορικώς για το Παρίσι. Ο Αμερικανός σχεδιαστής, ο οποίος εργαζόταν στην Opel, είχε κανονίσει να συναντηθεί με την ομάδα του Γάλλου ωκεανογράφου και ερευνητή Ζακ Κουστό. Μελέτησε επί ώρες τις φωτογραφίες του Κουστό στη γαλλική πρωτεύουσα. Μέχρι που τελικά εντόπισε την τέλεια λήψη, ένα γιγάντιο σαλάχι τραβηγμένο από κάτω, με φόντο μια λαμπερή επιφάνεια. Μπίνγκο! Αυτό ήταν. Το Opel Manta είχε βρει την ταυτότητά του και από εκεί και μετά το θρυλικό χρωμιωμένο έμβλημα κοσμούσε τα εμπρός φτερά.

Το Manta έκανε το ντεμπούτο του τον Σεπτέμβριο του 1970. Αρχικά με 1.6 και 1.9 λίτρα. Την πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η Opel πούλησε 56.200 οχήματα – ενώ παρήγαγε συνολικά 498.553. Η οικογένεια Manta ξεκίνησε με κινητήρα 1.2 λ. 60hp το 1972 και τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ακολούθησε το πλούσια εξοπλισμένο Manta Berlinetta.

Το Manta GT/E, με κινητήρα 1.9L 105hp και ψεκασμό καυσίμου Bosch L Jetronic, εμφανίστηκε το 1974. Το 1975 έκανε το ντεμπούτο του με την έκδοση B. Με τη μακροχρόνια δημοτικότητά του, το Manta B διαδραματίζει έναν ξεχωριστό ρόλο στην ιστορία 120 χρόνων της εταιρείας στον χώρο του αυτοκινήτου.

Κανένα άλλο μοντέλο δεν παρέμεινε απαράλλαχτο στην αγορά περισσότερο από το Manta B – παρουσιάστηκε το 1975 και μέχρι το 1988, η δεύτερη γενιά Manta πέρασε 557.940 φορές από τη γραμμή συναρμολόγησης. Η γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων περιελάμβανε 14 εκδόσεις με χωρητικότητα 1.2 και 2.4 λ. σε όλο το διάστημα παραγωγής. Οι ιπποδυνάμεις κυμαίνονταν μεταξύ 55 και 144hp.

Το σπανιότερο και ισχυρότερο Manta B ήταν το 400 και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1981. Πήρε το όνομά του από τις 400 μονάδες οι οποίες ήταν απαραίτητες για έγκριση τύπου Group 4, διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.4L DOHC (με δυο επικεφαλής εκκεντροφόρους) με τετραβάλβιδη τεχνολογία και 144hp. Με ένα Manta 400, οι Guy Colsoul και Alain Lopes κέρδισαν στην κατηγορία 2WD στο Ράλι Παρίσι – Ντακάρ 1984 και βρέθηκαν στην τέταρτη θέση γενικής κατάταξης πίσω από τρία τετρακίνητα μοντέλα.

Οι τελευταίες δύο εκδόσεις του Manta B ήταν το κορυφαίο μοντέλο GSi και το GSi Exclusiv που κατασκευάστηκαν σε μικρό αριθμό αντιτύπων από τον βελτιωτικό οίκο Irmscher. Συνολικά, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα Manta A και B πέρασαν από τη γραμμή συναρμολόγησης. Ενα μοντέλο-σταθμός.


 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ρεκόρ παραγωγής
H Mercedes-Benz W123 κατέγραψε επιτυχημένη πορεία ήδη από τον πρώτο χρόνο της παραγωγής της. Η ζήτηση ήταν τέτοια που η παραγωγή αδυνατούσε να την καλύψει, με το φαινόμενο ιδιοκτήτες να πωλούν το αυτοκίνητό...
Ρεκόρ παραγωγής
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ford Taunus
Η ονομασία προέρχεται από τη γερμανική οροσειρά Taunus, στην περιοχή της Φρανκφούρτης. Το έμαθαν καλά και το αγάπησαν οι Ελληνες στα 60s και 70s.
Ford Taunus
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Επέτειος Ascona
Το 1970, η παραδοσιακά συντηρητική Opel έφερε την επανάσταση στη μεσαία κατηγορία. Το Opel Ascona ήταν το πρωτότυπο μιας σπορ λιμουζίνας με κοντούς προβόλους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Επέτειος Ascona
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Premium κατάσταση
Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη πλέον γενιά του, με ξεκάθαρο sport DNA ορίζει εκ νέου, επανεφευρίσκοντας ουσιαστικά, την κατηγορία που δημιούργησε η ίδια η Audi.
Premium κατάσταση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ηλεκτρικό Kadett!
Ενα ηλεκτροκίνητο Opel με συγκεκριμένη αποστολή ήταν ο πρόγονος του Corsa-e, το Kadett Impuls I. Η γερμανική μάρκα δημιούργησε το πειραματικό όχημα πριν από 30 χρόνια ειδικά για οδήγηση στην πόλη.
Ηλεκτρικό Kadett!
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τα coupé Mazda
Για πολλές δεκαετίες, τα coupé αμαξώματα αποτελούσαν την αγαπημένη σχεδιαστική συνταγή για παραγωγή ελκυστικών και εμπνευσμένων μοντέλων. Οι κατασκευαστές αυτών των μοντέλων εστίαζαν περισσότερο στο στιλ αλλά...
Τα coupé Mazda

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας