Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φθηνό σχολείο με εργασιακές συνθήκες γαλέρας
Μάριος Βαλασόπουλος

Φθηνό σχολείο με εργασιακές συνθήκες γαλέρας

  • A-
  • A+

Με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη. Για παράδειγμα, οι καθηγητές/τριες της Οικιακής Οικονομίας για να συμπληρώσουν ωράριο πρώτης ανάθεσης θα πρέπει να πηγαίνουν σε πάνω από 7 σχολεία την εβδομάδα.

Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο θα οδηγήσει χιλιάδες καθηγητές/τριες αναπληρωτές  σε εργασιακή αβεβαιότητα και τελικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι μόνιμοι καθηγητές/τριες στην  καλύτερη περίπτωση από Σεπτέμβρη, αν δεν συμπληρώνουν ωράριο με 2η και 3η ανάθεση, θα βρίσκονται σε  μόνιμη κινητικότητα.

Τι πετυχαίνει το υπουργείο με αυτήν την κίνηση;

Γεμίζει πλεονάσματα, τα οποία θα τα κατευθύνει στις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις κι έτσι θα περιορίσει στο ελάχιστο τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών. 

Διαμορφώνει μέσα στην εκπαίδευση μία μεγάλη δεξαμενή εκπαιδευτικών με ελάχιστες ώρες, πάνω από το κεφάλι των οποίων θα στριφογυρίζει η απειλή μιας πιθανής διαθεσιμότητας τύπου Αρβανιτόπουλου – 2013

Με λίγα λόγια, σε πρώτη φάση το υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά και τυπικά “σβήνει” από τους καταλόγους των αναπληρωτών τους καθηγητές των παραπάνω ειδικοτήτων και δημιουργεί τεχνητή παραγωγή υπεραριθμιών με δραστική επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών των μονίμων καθηγητών.

 Η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου»

Η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας που ήταν 2 ώρες για την Α’ τάξη, γίνεται τώρα πια 1 ώρα για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του μαθήματος είναι πια παραπάνω από εμφανής.

Στο εσπερινό Γυμνάσιο, το μάθημα της Βιολογίας μειώνεται κατά 1 ώρα στην Α’ τάξη, καθώς από 2ώρο γίνεται 1ώρο.

Στο Λύκειο, στην Α’ τάξη, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και καταργούνται τα μαθήματα επιλογής Καλλιτεχνική Παιδεία, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, καθώς και το μάθημα των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.

Στη Β’ τάξη, καταργείται το μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Φυσικής, ενώ καταργείται το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και στη θέση του μπαίνουν τα Λατινικά.

Στη Γ’ τάξη, εισάγεται το κόντρα μάθημα (Μαθηματικά ή Ιστορία ανάλογα με τον Προσανατολισμό) και καταργούνται τα Μαθήματα Επιλογής Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο όπως, επίσης, και η 2η ξένη Γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά).

Τα 7ωρα μαθήματα του Προσανατολισμού γίνονται 6ωρα, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά από το 2021 – 22. Το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ένα ολόκληρο μάθημα από το Γυμνάσιο (Οικιακή Οικονομία).

Καταργεί επί της ουσίας τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο.

ο πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.


Διαδικασία ξαφνικού “θανάτου” για χιλιάδες εκπαιδευτικούς

Με προφορική εντολή (!) σε όλα τα ΠΥΣΔΕ της χώρας ακυρώνονται ΟΛΕΣ οι φετινές τοποθετήσεις σε οργανικές που έγιναν βάσει των κείμενων διατάξεων (ν.1566/1985, ΠΔ50/96, ΠΔ100/97, κ.ά.). Το Υπουργείο ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ζητάει από τα ΠΥΣΔΕ να επανυπολογιστούν όλες οι φετινές οργανικές, κενά, κτλ από την αρχή με βάση τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων-Λυκείων που παρουσιάστηκαν αιφνιδιαστικά προχτές. Στην ουσία, το Υπουργείο διατάζει τα ΠΥΣΔΕ της χώρας ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ και εν μέσω Πανελληνίων να θεσμοποιήσουν επίσημα και άμεσα την εξόντωση-εξαέρωση των συναδέλφων Κοινωνικών Επιστημών – ΠΕ78, Καλλιτεχνικών – ΠΕ08, και άλλων ειδικοτήτων.

Το Υπουργείο Παιδείας και Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Μητσοτάκη υλοποιούν βήμα-βήμα το Σχέδιό τους να βρεθούμε όλοι προ τετελεσμένων γεγονότων σε ένα ριζικά διαφορετικό τοπίο τον Σεπτέμβρη. Εξόντωση των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας, Τράπεζα Θεμάτων, Λύκειο-εξεταστικό κάτεργο, Αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικών που θα δημοσιοποιείται πλέον στο διαδίκτυο, όλα αυτά, δηλαδή, που πριμοδοτούν το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και την αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης στη γραμμή του φθηνού, πειθαρχημένου και ιδιωτικοποιημένου κατ΄επίφαση δημόσιου σχολείου.

Το αν θα οδηγήσουν εξαρτάται πλέον αποκλειστικά από τη μαζική και οργανωμένη αντίδραση των εκπαιδευτικών. Μόνο ο μαζικός και παρατεταμένος αγώνας μπορεί να βάλει φρένο και να ανατρέψει την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η προκήρυξη για την επιλογή προσωρινών Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, πάντα οι εναλλαγές των κομμάτων στην εξουσία συνοδεύονταν από «ξήλωμα» του παλιού διοικητικού μηχανισμού και στελέχωση με εκπαιδευτικούς προσκείμενους στη νέα κυβέρνηση.
Η προκήρυξη για την επιλογή προσωρινών Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποκέντρωση, Αξιολόγηση, Αυτονομία
Σε αυτά τα τρία «Α» συνοψίζεται το πλάνο του υπουργείου Παιδείας για άμεσες και μεσοπρόθεσμες μεταρρυθμίσεις, βάσει πάντα των μνημονιακών δεσμεύσεων ● Το νέο μοντέλο Εκπαίδευσης επιφέρει την ελαστικοποίηση των...
Αποκέντρωση, Αξιολόγηση, Αυτονομία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με 400€ μισθό
Η υλοποίηση του Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα του Ο.Α.Ε.Δ., μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα «πρόσληψης» σε εκπαιδευτικούς, δημιουργεί ένα νέο εργασιακό τοπίο στους εκπαιδευτικούς και λιπαίνει το...
Εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με 400€ μισθό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών και καλεί, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας και υποκρισίας, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας να «προσέχουν» μπαίνοντας...
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
Μία εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έρχονται οι πρώτες διαγνώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και τα πρώτα λουκέτα, επιβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση βαδίζει στα τυφλά
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας