Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Καμπανάκι» για πάνω από 26.000 κενά στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία
ΕΦΣΥΝ/ ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Καμπανάκι» για πάνω από 26.000 κενά στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία

  • A-
  • A+

Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών φέτος στα δημοτικά και νηπιαγωγεία της χώρας έφτασε τις 25.000 ενώ τη νέα σχολική χρονιά θα ξεπεράσουν τις 26.000 καθώς έχουν υποβάλει παραίτηση (και δεν θα βρίσκονται τη νέα σχολική χρονιά 2020/2021) 1270 μόνιμοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα τα οργανικά κενά στην Π.Ε. ανέρχονται σε 7.024 ενώ τα λειτουργικά κενά είναι περίπου 18.000.

Η εικόνα αυτή είναι αποτέλεσμα της έλλειψης διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών τα τελευταία 10 χρόνια.

Στις 18 Μάη, η Υπουργός Παιδείας δήλωνε σε συνέντευξή της στα Νέα: «Δεν θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο οι διατάξεις που αφορούν [στον] αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο δημοτικό σχολείο». Δέκα ημέρες αργότερα, στις 28 Μάη, καταθέτει το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο, στο άρθρο 50 προβλέπει αύξηση του μέγιστου αριθμού παιδιών ανά τμήμα, από 22 στα 25 παιδιά για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία. Όπως σημειώνει ο Πρόεδρος των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας Δημήτρης Μαριόλης, «πρόκειται για ένα ακόμα δείγμα γραφής για το είδος της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκεί το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση».

Επιπλέον, στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι, σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα, ενώ καταργούνται οι τριμελείς επιτροπές του Π.Δ. 79 και όλες οι αρμοδιότητες υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών μεταβιβάζονται αποκλειστικά στους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Τέλος, η ισχύς των παραπάνω διατάξεων αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.

Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί η Υπουργός Παιδείας υποχρεώθηκε σε μια τόσο εντυπωσιακή κυβίστηση. Αρκεί όμως να υπολογίσει τις συνέπειες της εφαρμογής του Άρθρου 50 του νομοσχεδίου για να καταλάβει το πολυπόθητο μακροοικονομικό όφελος στο οποίο στοχεύει η συγκεκριμένη διάταξη. Εκατοντάδες τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων θα εξαφανιστούν από τον εκπαιδευτικό χάρτη και μαζί τους χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών θα σβηστούν.

            Συγκεκριμένα το αποτέλεσμα αυτής της αύξησης είναι:

-μείωση των τμημάτων των δημόσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων περίπου κατά 1.500


- συνεπακόλουθη συγχώνευση τμημάτων.

-υποχρεωτική μετακίνηση παιδιών σε νηπιαγωγεία εκτός της περιφέρειας τους.

-απώλεια περίπου 3.000 θέσεων εργασίας για τους/τις εκπαιδευτικούς.

Όπως επισημαίνει ο Δημήτρης Μαριόλης, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη γνώση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας για να κατανοήσει κανείς ότι, σήμερα ειδικά, απαιτείται μικρός αριθμός μαθητών ανά τμήμα ώστε να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία, να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά τα μορφωτικά ελλείμματα της μακρόχρονης αναστολής των σχολείων και να διασφαλιστούν οι κανόνες υγιεινής και τήρησης των αποστάσεων στις σχολικές αίθουσες στην περίοδο της πανδημίας. Ωστόσο, οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για δραστικές περικοπές και μείωση του κόστους των δημοσίων δαπανών έχουν απόλυτη προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών και καλεί, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας και υποκρισίας, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας να «προσέχουν» μπαίνοντας...
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
Μία εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έρχονται οι πρώτες διαγνώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και τα πρώτα λουκέτα, επιβεβαιώνοντας πως η κυβέρνηση βαδίζει στα τυφλά
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
Με οδηγία του Υπουργείου Παιδείας καλούνται οι διευθυντές των σχολείων να ολοκληρώσουν αυτοί (και όχι η διεύθυνση προσωπικού) όλα όσα σχετίζονται με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σιωπή του Υπ. Παιδείας για τα κατεστραμμένα απουσιολόγια στο Κολλέγιο
Η ΟΙΕΛΕ έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο-φωτιά της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά που αποδεικνύει την ακραία παρανομία μεγάλου τμήματος των ιδιωτικών σχολείων, αλλά αποκαλύπτει ότι πίσω από την παρανομία αυτή κρύβεται ο...
Σιωπή του Υπ. Παιδείας για τα κατεστραμμένα απουσιολόγια στο Κολλέγιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Βροχή από πέτρες» στους εκπαιδευτικούς - γονείς παιδιών με αναπηρία
Μεγάλη πικρία και αναστάτωση υπάρχει στους εκπαιδευτικούς με ειδικές ανάγκες με τις ξαφνικές αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος τους.
«Βροχή από πέτρες» στους εκπαιδευτικούς - γονείς παιδιών με αναπηρία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας