Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Φτηνό σχολείο για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια» το σχολείο της κ. Κεραμέως

Ο Νίκος Φίλης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Φτηνό σχολείο για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια» το σχολείο της κ. Κεραμέως

  • A-
  • A+

Η Νίκη Κεραμέως έφερε στη Βουλή ένα νομοσχέδιο στο μοντέλο Θάτσερ, που έχει χρεοκοπήσει, υποστήριξε ο τομεάρχης Εκπαίδευσης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Ο τίτλος «νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης», όπως το αποκάλεσε η εμπνεύστριά του είναι ψευδώνυμος, τόνισε προσθέτοντας πως στην πραγματικότητα αυτό που επιδιώκει είναι να δημιουργήσει ένα σχολείο «φθηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές».

Ο Νίκος Φίλης τόνισε ότι η υπουργός Παιδείας έφερε το πολυνομοσχέδιο, προκαλώντας «ανακατωσούρα» όπως συνηθίζει, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και ερήμην των εκπαιδευτικών.

Όσον αφορά τις κινητοποιήσεις των δασκάλων και καθηγητών, που αντιδρούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείς, τις χαρακτήρισε «αντίσταση, μια κριτική αντίδραση σε αυτά που απεργάζεται το υπουργείο Παιδείας». Σύμφωνα με τον Νίκο Φίλη, αυτό ήταν κάτι που φάνηκε και στη διαβούλευση, όπου η συντριπτική πλειοψηφία όσων το σχολίασαν, πάνω από 15.000 σχόλια, ήταν εναντίον. «Γι' αυτό και (σ.σ. η κ. Κεραμέως) προέβη σε ελιγμούς, αποσύροντας διατάξεις που κρατάει για αργότερα», τόνισε.

Επίσης, ο Ν. Φίλης τόνισε ότι η αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου «με μια... τηλεοπτική ανακοίνωση της υπουργού», εφόσον δεν υπάρχει νομοθέτηση, είναι παράνομη.

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε νομοθετήσει την επέκταση του ολοήμερου σε όλη την Ελλάδα. Σχολείο ισότητας και δημοκρατίας, που έχει κατοχυρωθεί με προεδρικό διάταγμα», εξήγησε και πρόσθεσε ότι πέρα από το νόμιμο της απόφασης, «θέτει ουσιαστικό πρόβλημα στις οικογένειες και τους μαθητές. Ζητήσαμε απαντήσεις, λάβαμε μισόλογα».

Όσον αφορά συγκεκριμένες πτυχές του νομοσχεδίου, ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε:

«Αρνητική εξέλιξη τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία. Όλοι οι παιδαγωγοί εξηγούν ότι δεν πρέπει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να μαθαίνουν άλλη από τη μητρική γλώσσα. Το ίδιο διατύπωσαν με ομόφωνη γνώμη τους τους οι πρόεδροι όλων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας. Οι καθ' ύλην ειδικοί. Τι συμβαίνει; Δεν θέλει τώρα να ακούει τους ειδικούς η κ. Καραμέως, όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε κάθε πέντε φράσεις της;»

Και θύμισε ότι όταν ο ίδιος θεσμοθέτησε ως υπουργός τα αγγλικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την πρώτη τάξη, «η κ. Γιαννάκου είχε ταχθεί ενάντια με το ίδιο επιχείρημα -όχι γλώσσα άλλη πλην μητρικής τόσο νωρίς. Βέβαια τότε οι ειδικοί είχαν εισηγηθεί ότι στην ηλικία των 6 ετών αυτό είναι αποδεκτό και προχώρησα».

Και επισήμανε ότι αντίθετα, η Ν.Δ. «κατήργησε τη δεύτερη γλώσσα στα νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Έπεσε δυστυχώς θύμα κι αυτό το θετικό μέτρο στον εθνικιστικό παροξυσμό της ΝΔ. Το είχε κι αυτό θεσμοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Βάλαμε ένα βοηθό πλάι στο νηπιαγωγό, που να ξέρει την τουρκική, για να μπορέσουμε να κερδίσουμε στην ουσία τα παιδιά της μειονότητας, που δεν καταλάβαιναν λέξη ελληνικά. Και όχι να τα απομονώνουμε, σπρώχνοντάς τα στις αγκάλες των ακραίων της μειονότητας. Αυτό κατήργησε η Ν.Δ.».

Εξέφρασε επίσης την πλήρη αντίθεση του με την θεσμοθέτηση της Τράπεζας Θεμάτων, που τη μία και μοναδική φορά που εφαρμόστηκε οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική.

Όσον αφορά την αντικατάσταση της κοινωνιολογίας με τα λατινικά, είπε: «Αναγκαία ασφαλώς τα λατινικά, είπε ο Ν. Φίλης, για ορισμένα τμήματα της φιλοσοφικής, όπως το Ιστορικό-Αρχαιολογικό. Η κοινωνιολογία όμως προσφέρει στα παιδιά μια ευρύτερη κατανόηση της κοινωνίας».

Και κατέληξε:

«Θυμάμαι τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη που με άλλους ακραίους φώναζε ότι η κοινωνιολογία είναι... αριστερή επιστήμη. Μπούρδες! Δεν υπάρχουν αριστερές και δεξιές επιστήμες! Λες και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός ελεύθερου πολίτη, όπως ορίζει το Σύνταγμα, δεν περνάει μέσα και από τέτοια, ευρύτερου ορίζοντα, επιστημονικά πεδία».

ΒΟΥΛΗ
Αλ. Τσίπρας: Aναχρονιστική αντιμεταρρύθμιση το σ/ν του υπουργείου Παιδείας
Για «μίξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού» κατηγορεί την κυβέρνηση ο Αλέξης Τσίπρας εξαπολύοντας πυρά για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας από το βήμα της Βουλής.
Αλ. Τσίπρας: Aναχρονιστική αντιμεταρρύθμιση το σ/ν του υπουργείου Παιδείας
ΒΟΥΛΗ
Ν. Φίλης: CISCOτιση Κεραμέως στην Παιδεία
Υψηλοί τόνοι σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του Νίκου Φίλη προς την Νίκη Κεραμέως στην οποία ο πρώην υπουργός Παιδείας έθεσε -μεταξύ άλλων- το θέμα διακινδύνευσης προσωπικών δεδομένων...
Ν. Φίλης: CISCOτιση Κεραμέως στην Παιδεία
ΒΟΥΛΗ
Κεραμέως: «Θα τιμωρούνται έκνομες ενέργειες που δεν έχουν σχέση με τα πανεπιστήμια»
Την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου υπερασπίστηκε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, που υποστήριξε ότι έτσι «ενισχύουμε την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών».
Κεραμέως: «Θα τιμωρούνται έκνομες ενέργειες που δεν έχουν σχέση με τα πανεπιστήμια»
ΒΟΥΛΗ
Ακάθεκτη η Κεραμέως με «κλειστά τα αυτιά»
Με την αποδοκιμασία της αντιπολίτευσης ψηφίστηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που ευνοεί τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σε βάρος των διδασκόντων.
Ακάθεκτη η Κεραμέως με «κλειστά τα αυτιά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας