Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό

  • A-
  • A+

«Από -επικοινωνιακό- λάδι μπόλικο, αλλά από τηγανίτα τίποτα». Αυτό περιμένουν σήμερα οι Θεσσαλονικείς με την άφιξη στην πόλη του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Ο ΟΑΣΘ, παρά την ιδιωτικοποίηση όλων των περιαστικών γραμμών, δεν καταφέρνει να βγάλει στην πόλη ούτε 200 λεωφορεία, ενώ το έργο του μετρό είναι κυριολεκτικά κολλημένο σε μια ακινησία που όσο ψύχραιμος κι αν είναι κανείς τρομάζει.

Διόλου περίεργο ότι τα μόνα που έχουν εξαγγελθεί -σε τόνους τόσο διθυραμβικούς που κινδυνεύουν να πληγούν και οι αποδέκτες τους- είναι ότι ο κ. Καραμανλής θα πάει στα γραφεία του μετρό για να... ενημερωθεί. Δεν ξέρουμε τι να υποθέσουμε από το γεγονός ότι δεν θα πάει στον ΟΑΣΘ.

Διαγωνισμός

Ομως θα παραστεί στην υπογραφή συμφωνίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης για την αγορά των μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λιψία. Οχι, δεν θα τα πάρουμε σήμερα. Θα υπογραφεί απλώς η προγραμματική σύμβαση ανάμεσα στον δήμο και τον ΟΑΣΘ... Ακόμη και γι' αυτά τα 50 λεωφορεία -θα έρθουν άραγε σε ένα τρίμηνο;-, υπάρχουν πολλά ερωτήματα για την αξία τους, αφού είναι δίθυρα και χωρίς κλιματισμό. Μέρες τώρα καλλιεργείται επικοινωνιακός ενθουσιασμός διότι σήμερα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για 180 λεωφορεία -μεταχειρισμένα κι αυτά- νέας γενιάς. Ούτε οι αισιόδοξοι βέβαια κάνουν προβλέψεις για το πότε θα μπουν σε κυκλοφορία. Μέχρι τότε οι Θεσσαλονικείς κυριολεκτικά θα στενάζουν κι αν είδαμε συνωστισμούς στις μέρες της καραντίνας, κανένας δεν θέλει να φανταστεί την κατάσταση με την επιστροφή της πολυαναμενόμενης κανονικότητας.

Στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα χρειαζόταν άλλη αναφορά πέρα από την περιγραφή του προέδρου της Αττικό Μετρό (Α.Μ.), Νίκου Ταχιάου, για το τμήμα της Καλαμαριάς, όπου ο εργολάβος «κόβει βόλτες»(!). Ο κ. Καραμανλής σε στιγμή ρητορικής έξαρσης είπε προχθές στη Βουλή ότι όταν έγινε υπουργός δεν μπόρεσε να κάνει βόλτα στον σταθμό Βενιζέλου διότι «επί πέντε χρόνια δεν είχε γίνει καμιά εργασία». Περίεργο. Αν δεν γίνονταν έργα, τι τον εμπόδισε να κατεβεί στο σκάμμα; Μα τι άλλο από τα έργα που γίνονταν και για τα οποία αυτός και η παράταξή του διαμαρτύρονταν τότε ότι υπήρχε σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης για να μην μπορούν να προχωρήσουν αυτοί στο -αποτρόπαιο- σχέδιο της απόσπασης της «Βυζαντινής Πομπηίας».

Ο τελευταίος μαγαζάτορας της περιοχής γνωρίζει ότι γίνονταν και παραγίνονταν έργα, αφού έπεσαν δύο πλάκες οροφής, οι διαφραγματικοί τοίχοι και τα φρεάτια στα δυο άκρα. Προσθέστε και την άμμο που είχε καλύψει τα αρχαία. Το θέμα είναι τι έκαναν η κυβέρνηση και η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή στο έργο απασχολούνται συνολικά 20-60 άτομα, δεν θα χρειαζόταν να ειπωθεί τίποτα άλλο. Μόνο που όλη η προσπάθεια και ο αγώνας της κυβέρνησης και της Α.Μ. είναι να αποξηλώσουν τις αρχαιότητες από τη Βενιζέλου.

Ερωτήματα

Καμιά δεκαπενταριά άτομα βγάζουν εδώ και δύο μήνες την άμμο -αυτό ήταν προγραμματισμένη ενέργεια και θα προχωρούσε ακόμη κι αν παρέμεναν οι αρχαιότητες- και το μόνο που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι επιστρώσεις υποδομής στις τροχιές των συρμών, εργασία με την οποία απασχολούνται ίσως πέντε με έξι άτομα. Ο κ. Καραμανλής όπου βρεθεί και σταθεί αναφέρει ότι για τις ανασκαφές στο έργο έχουν δοθεί 135 εκατομμύρια, ποσόν γι’ αυτόν προφανώς κολοσσιαίο, αφού μάλλον κάνει εντύπωση στους άσχετους. Ποτέ δεν μπήκε στον κόπο όμως να πει ποια χρόνια δόθηκαν αυτά τα ποσά. Πόσα δόθηκαν μεταξύ 2006 και 2015; Πόσα μεταξύ 2015 και 2019; Κι ακόμη: ποιο ποσόν είναι εντυπωσιακότερο, τα 135 εκατομμύρια για αναγκαστικές ανασκαφές -λόγω της αφροσύνης των σχεδιαστών που δεν άκουγαν τις προειδοποιήσεις- ή τα 180 που έχουν πάρει ήδη για αποζημιώσεις οι εργολάβοι και οι οποίοι διεκδικούν ήδη 50-75;

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
Ασάφειες διατυπώθηκαν από τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Παρέπεμψε τα ζητήματα του μετρό και των συγκοινωνιών στις δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας